Z minulosti známe případy, kdy byly názory pilotů pokud ne přímo přehlíženy, pak brány na hodně lehkou váhu. Stačí si připomenout nejkřiklavější případ při Grand Prix Španělska 1975, jednu z nejčernějších kapitol historie F1.
V dobré paměti ještě máme otevřený dopis GPDA, v němž asociaci pilotů F1 zastupovali předseda Alex Wurz, dále pak Sebastian Vettel a Jenson Button. V Bahrajnu všichni piloti vyjádřili tomuto dokumentu jednoznačnou podporu.
Poté, co se piloti takto spojili, aby vyjádřili své obavy o osud F1, padla samozřejmě otázka, jaký bude jejich další krok. Mexičan Sergio Pérez prohlásil: "Myslím, že se nacházíme v situaci, kdy jsme připraveni udělat cokoliv, abychom byli vyslyšeni. Pokud chceme dosáhnout nějakých změn, ať to bylo v minulosti nebo s výhledem do budoucna, pokud budeme táhnout za jeden provaz, budeme v našem sportovním odvětví hodně silní, což není vůbec špatná věc."
Pérez ale rovněž tvrdí, že F1 není totálně "na odpis", pořád je tu plno pozitivních věcí, závodění navzdory politickým machinacím mimo trať považuje za velice dobré.
"Skutečně závody v F1 hodně prožívám. Je jasné, že bych chtěl mít lepší vůz, pokud se zeptáte kteréhokoli pilota, asi nikdo nebude spokojenější než Vettel nebo Hamilton v posledních letech, protože vyhrávali a měli vůz, který jim to umožňoval. Ale to je vcelku přirozená věc," dodává Pérez.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.