Z minulosti známe případy, kdy byly názory pilotů pokud ne přímo přehlíženy, pak brány na hodně lehkou váhu. Stačí si připomenout nejkřiklavější případ při Grand Prix Španělska 1975, jednu z nejčernějších kapitol historie F1.
V dobré paměti ještě máme otevřený dopis GPDA, v němž asociaci pilotů F1 zastupovali předseda Alex Wurz, dále pak Sebastian Vettel a Jenson Button. V Bahrajnu všichni piloti vyjádřili tomuto dokumentu jednoznačnou podporu.
Poté, co se piloti takto spojili, aby vyjádřili své obavy o osud F1, padla samozřejmě otázka, jaký bude jejich další krok. Mexičan Sergio Pérez prohlásil: "Myslím, že se nacházíme v situaci, kdy jsme připraveni udělat cokoliv, abychom byli vyslyšeni. Pokud chceme dosáhnout nějakých změn, ať to bylo v minulosti nebo s výhledem do budoucna, pokud budeme táhnout za jeden provaz, budeme v našem sportovním odvětví hodně silní, což není vůbec špatná věc."
Pérez ale rovněž tvrdí, že F1 není totálně "na odpis", pořád je tu plno pozitivních věcí, závodění navzdory politickým machinacím mimo trať považuje za velice dobré.
"Skutečně závody v F1 hodně prožívám. Je jasné, že bych chtěl mít lepší vůz, pokud se zeptáte kteréhokoli pilota, asi nikdo nebude spokojenější než Vettel nebo Hamilton v posledních letech, protože vyhrávali a měli vůz, který jim to umožňoval. Ale to je vcelku přirozená věc," dodává Pérez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.