Z minulosti známe případy, kdy byly názory pilotů pokud ne přímo přehlíženy, pak brány na hodně lehkou váhu. Stačí si připomenout nejkřiklavější případ při Grand Prix Španělska 1975, jednu z nejčernějších kapitol historie F1.
V dobré paměti ještě máme otevřený dopis GPDA, v němž asociaci pilotů F1 zastupovali předseda Alex Wurz, dále pak Sebastian Vettel a Jenson Button. V Bahrajnu všichni piloti vyjádřili tomuto dokumentu jednoznačnou podporu.
Poté, co se piloti takto spojili, aby vyjádřili své obavy o osud F1, padla samozřejmě otázka, jaký bude jejich další krok. Mexičan Sergio Pérez prohlásil: "Myslím, že se nacházíme v situaci, kdy jsme připraveni udělat cokoliv, abychom byli vyslyšeni. Pokud chceme dosáhnout nějakých změn, ať to bylo v minulosti nebo s výhledem do budoucna, pokud budeme táhnout za jeden provaz, budeme v našem sportovním odvětví hodně silní, což není vůbec špatná věc."
Pérez ale rovněž tvrdí, že F1 není totálně "na odpis", pořád je tu plno pozitivních věcí, závodění navzdory politickým machinacím mimo trať považuje za velice dobré.
"Skutečně závody v F1 hodně prožívám. Je jasné, že bych chtěl mít lepší vůz, pokud se zeptáte kteréhokoli pilota, asi nikdo nebude spokojenější než Vettel nebo Hamilton v posledních letech, protože vyhrávali a měli vůz, který jim to umožňoval. Ale to je vcelku přirozená věc," dodává Pérez.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.