Syn sedminásobného mistra světa Mick Schumacher si letos určitě na nedostatek práce nebude moci stěžovat. Rozhodl se totiž působit ve dvou seriálech, nejspíš aby posílil své ambice dotáhnout to až do Formule 1.
Sedmnáctiletý mladík absolvoval loni závody v německé Formuli 4, ovšem deník Bild uvedl, že Mick hodlá vedle této série působit i v italském mistrovství stejné kategorie. V barvách týmu Prema, protopojeného se stájí Ferrari, začne zahájí tento víkend sezónu v italském Misanu, o sedm dní později ho čeká první kolo německého šampionátu v Oscherslebenu.
"Začneme závodit v obou sériích a časem uvidíme, zda se soustředíme na jednu z nich," naznačila Schumacherovy plány manažerka Sabine Kehm. Rovněž uvedla, že větší vytížení Schumachera v závodním procesu bylo přijato kvůli možnosti prosadit Micka do špičkového, zatím však blíže nespecifikovaného týmu série F3 Euro.
Video: Představení Micka Schumachera, jeho týmových kolegů a Prema týmu
"Úmyslně jsme se rozhodli absolvovat další rok v F4, abychom jeho přípravu neuspěchali, naopak ji prohloubili a rozšířili. S ohledem na jeho další vývoj to je důležité. Mick je stále ve fázi odborného vzdělávání, na to nesmíme zapomínat," dodává Sabine Kehm.
Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo se u příležitosti prezentace Micka Schumachera opět vyjádřil o jeho otci. Jeho výroky, uveřejněné na začátku letošního roku, oznamující, že Michaelův stav "není dobry", považuje za špatně tlumočené a rozhodl se je uvést na pravou míru.
"Chtěl bych rodinu ujistit o mé maximální podpoře, protože v minulosti některé mé výroky nebyly zcela přesně interpretovány. Jsem s veškerou silou a důvěrou přesvědčen o Michaelově zotavení a že se mu to podaří. Má nesmírnou vnitřní energii, takže věřím, že v rodinném kruhu a s vlastní silou se dokáže ubránit zlému osudu," dodal di Montezemolo.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.