Ve stínu mohutně diskutovaného střetu mezi Hamiltonem a Bottasem se v druhém kole prakticky na stejném místě odehrál další incident, při němž Sergio Pérez trefil předním spoilerem zadní kolo vozu Toro Rosso Španěla Carlose Sainze jr.
Pérez po závodě vyhledal Carlose Sainze jr. a omluvil se mu. Španěl, který svou účast v Grand Prix Bahrajnu označil za katastrofální, jeho pokání akceptoval.
"Byl to další závod, kdy jsme měli šanci na zisk slušného počtu bodů, ale všechno se to rozplynulo v první zatáčce druhého kola. Bylo to zcela zbytečné, ostatně co říci, když vlastně vaše šance skončí hned zkraje? Shrnuto, závod je pro mě katastrofou. Nemělo to takhle dopadnout, nebyla už další šance. Nejsem vůbec šťastný. Držel jsem za sebou McLaren, dobře jsem si ho pokryl a najednou odněkud přiletěl Sergio a trefil mě," popisuje Španěl kolizi, po níž musel s pravou zadní pneumatikou ztrácející vzduch do boxů.
Jedenadvacetiletý pilot však alespoň ocenil Pérezovo chování po závodě. "Přišel za mnou a omluvil se mi. Koneckonců nebylo pochyb, kdo na tom incidentu nese vinu. Jeho gesto bylo sportovní, Checo je spravedlivý, první věc, kterou udělal, když mě uviděl, že mi potřásl rukou a řekl: »Hej, promiň mi to!« Nemám s ním vůbec žádný problém, byl to zkrátka den, kdy se nezadaří," dodává Sainz jr.
Španěl se však nechce kolizí a nepovedeným závodem nijak dlouho zabývat. "Co se stalo, je samozřejmě zklamáním, ale nesmím sklánět hlavu, nebyl by to nejlepší způsob, jak zakončit neděli. Je třeba otočit stránku a říci si, že mám před sebou ještě 19 závodů. Chci se v plné síle vrátit v Číně, protože tam bude rychlost naší silnou zbraní," plánuje Sainz jr., u jehož vozu v boxech mechanici zjistili poškozené šasi a sloupek řízení. Navíc při výměně pneu ve 20. kole se jim vůz sesmekl ze zadního zvedáku, což těžce zkoušenému monopostu nijak nepřidalo.
Jedinou Carlosovou šancí by byl safety car, ale ten neměl v Bahrajnu důvod vyjet, proto se tým rozhodl Sainzův vůz odvolat ze závodu. Španěl cítil jistou hořkost, zejména když Verstappen předvedl výborný výkon a dojel na 6. místě. "Víme, že naše auto je dobré, a to nám zdejší trať neměla příliš vyhovovat. Ukázali jsme, že jsme konkurenceschopní, zvláště s alternativní strategií, pokud se nedostaneme do Q3. Beru si z této lekce ponaučení do závodu v Číně a věřím, že v dalších závodech budeme ještě rychlejší," chystá se na čínskou Grand Prix Sainz jr.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.