Ve stínu mohutně diskutovaného střetu mezi Hamiltonem a Bottasem se v druhém kole prakticky na stejném místě odehrál další incident, při němž Sergio Pérez trefil předním spoilerem zadní kolo vozu Toro Rosso Španěla Carlose Sainze jr.
Pérez po závodě vyhledal Carlose Sainze jr. a omluvil se mu. Španěl, který svou účast v Grand Prix Bahrajnu označil za katastrofální, jeho pokání akceptoval.
"Byl to další závod, kdy jsme měli šanci na zisk slušného počtu bodů, ale všechno se to rozplynulo v první zatáčce druhého kola. Bylo to zcela zbytečné, ostatně co říci, když vlastně vaše šance skončí hned zkraje? Shrnuto, závod je pro mě katastrofou. Nemělo to takhle dopadnout, nebyla už další šance. Nejsem vůbec šťastný. Držel jsem za sebou McLaren, dobře jsem si ho pokryl a najednou odněkud přiletěl Sergio a trefil mě," popisuje Španěl kolizi, po níž musel s pravou zadní pneumatikou ztrácející vzduch do boxů.
Jedenadvacetiletý pilot však alespoň ocenil Pérezovo chování po závodě. "Přišel za mnou a omluvil se mi. Koneckonců nebylo pochyb, kdo na tom incidentu nese vinu. Jeho gesto bylo sportovní, Checo je spravedlivý, první věc, kterou udělal, když mě uviděl, že mi potřásl rukou a řekl: »Hej, promiň mi to!« Nemám s ním vůbec žádný problém, byl to zkrátka den, kdy se nezadaří," dodává Sainz jr.
Španěl se však nechce kolizí a nepovedeným závodem nijak dlouho zabývat. "Co se stalo, je samozřejmě zklamáním, ale nesmím sklánět hlavu, nebyl by to nejlepší způsob, jak zakončit neděli. Je třeba otočit stránku a říci si, že mám před sebou ještě 19 závodů. Chci se v plné síle vrátit v Číně, protože tam bude rychlost naší silnou zbraní," plánuje Sainz jr., u jehož vozu v boxech mechanici zjistili poškozené šasi a sloupek řízení. Navíc při výměně pneu ve 20. kole se jim vůz sesmekl ze zadního zvedáku, což těžce zkoušenému monopostu nijak nepřidalo.
Jedinou Carlosovou šancí by byl safety car, ale ten neměl v Bahrajnu důvod vyjet, proto se tým rozhodl Sainzův vůz odvolat ze závodu. Španěl cítil jistou hořkost, zejména když Verstappen předvedl výborný výkon a dojel na 6. místě. "Víme, že naše auto je dobré, a to nám zdejší trať neměla příliš vyhovovat. Ukázali jsme, že jsme konkurenceschopní, zvláště s alternativní strategií, pokud se nedostaneme do Q3. Beru si z této lekce ponaučení do závodu v Číně a věřím, že v dalších závodech budeme ještě rychlejší," chystá se na čínskou Grand Prix Sainz jr.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.