Kdo si ještě vzpomene na dramatický karambol Fernanda Alonsa ve třetí zatáčce při Grand Prix Austrálie po kolizi s Estebanem Gutiérrezem, tomu nepřijde titulek nijak zvláštní. Leč vše je třeba řádně prověřit a poté vysvětlit.
Pohled na vrak Alonsova vozu téměř vylučoval eventualitu, že by motor šel ještě použít. To ostatně doložilo i vedení týmu, které oficiálně oznámilo, že Fernando v Bahrajnu pojede s novým.
"Obnovili jsme pohonnou jednotku z Fernandova vozu použitou v Melbourne. Po počáteční prověrce jsme dospěli k názoru, že ICE a většina okolních částí byla těžce poškozena - dopad nehody byl jednoduše příliš velký. Proto musíme v Bahrajnu kompletně agregát nahradit," oznámil sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
"Těšíme se, že bahrajnské slunečné a suché počasí nám napomůže k čistému absolvování závodu. Ony dvě dlouhé rovinky kolem hlavní tribuny budou pro agregáty značně namáhavé, takže po většinu tréninků se budeme věnovat nastavení vozu. Je zřejmé, že stále potřebujeme zvýšit výkonnost, ale naštěstí máme z Melbourne dost podkladů pro to, abychom věděli, jaké jsou naše šance a jak dále postupovat," dodává Hasegawa.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.