Koncern Volkswagen byl s Formulí 1 spojován už několikrát, ale zatím vždy se vstup německé automobilky rozplynul v dohadech a zpochybnění smyslu se v této kategorii motoristického sportu etablovat.
Známá osobnost světového motorsportu Jost Capito, jehož znají především fanoušci druhdy velice slavné Rallye Paříž-Dakar, ještě má u Volkswagenu své závazky, ale už byl potvrzen jako nový CEO u stáje McLaren, kam nastoupí poté, až uzavře své aktivity u VW (čtěte zde). Je připraven nastoupit, jakmile bude vyřešena otázka jeho nástupce.
Ohledně možného účinkování německé automobilky nevylučuje možnost, že se v poslední době problémy stíhaný koncern nakonec v F1 objeví. "Pro společnost, jakou je Volkswagen, je Formule 1 vždy vrcholem," okomentoval její případnou účast v F1. Zároveň připustil, že skandál ohledně emisí Volkswagen hodně zasáhl, takže nepředpokládá, že by případný vstup do F1 byl otázkou blízké budoucnosti. "Otázkou je dobré načasování. V současné době existuje hned několik důvodů, proč nemá vstup do F1 smysl, ale to se může změnit. Formule 1 potřebuje především dlouhodobě stabilní podnikatelské struktury a zvláště konstantní technické předpisy. Pokud chcete v F1 fungovat, musíte vynaložit obrovské prostředky, takže musíte mít při svém plánování určitou jistotu," domnívá se Capito.
Osmapadesátiletý rodák z Neunkirchenu v současné době ještě spolupracuje na vývojovém programu World Rally pro VW, ale už se chystá na funkci generálního ředitele McLarenu. Z tohoto pohledu se domnívá, že v F1 bude nutno nemálo věcí změnit. "Myslím, že se ještě musí dost věcí naučit. Loni jsem byl na Grand Prix Malajsie a při zpátečním letu jsem minul dva piloty. Poblahopřál jsem jim k výsledku, ale vůbec mi neodpověděli. Ve světě světové rallye je taková arogance nemyslitelná."
Capito bude u McLarenu spolupracovat s Fernandem Alonsem, který je považován za jednoho z nejméně vstřícných v současné sestavě pilotů F1. Capito se toho ale nebojí: "Po dobu jednoho roku u Sauberu jsem měl na starosti Jeana Alesiho. Pokud jsem přežil spolupráci s ním, tak přežiju cokoliv!"
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.