Koncern Volkswagen byl s Formulí 1 spojován už několikrát, ale zatím vždy se vstup německé automobilky rozplynul v dohadech a zpochybnění smyslu se v této kategorii motoristického sportu etablovat.
Známá osobnost světového motorsportu Jost Capito, jehož znají především fanoušci druhdy velice slavné Rallye Paříž-Dakar, ještě má u Volkswagenu své závazky, ale už byl potvrzen jako nový CEO u stáje McLaren, kam nastoupí poté, až uzavře své aktivity u VW (čtěte zde). Je připraven nastoupit, jakmile bude vyřešena otázka jeho nástupce.
Ohledně možného účinkování německé automobilky nevylučuje možnost, že se v poslední době problémy stíhaný koncern nakonec v F1 objeví. "Pro společnost, jakou je Volkswagen, je Formule 1 vždy vrcholem," okomentoval její případnou účast v F1. Zároveň připustil, že skandál ohledně emisí Volkswagen hodně zasáhl, takže nepředpokládá, že by případný vstup do F1 byl otázkou blízké budoucnosti. "Otázkou je dobré načasování. V současné době existuje hned několik důvodů, proč nemá vstup do F1 smysl, ale to se může změnit. Formule 1 potřebuje především dlouhodobě stabilní podnikatelské struktury a zvláště konstantní technické předpisy. Pokud chcete v F1 fungovat, musíte vynaložit obrovské prostředky, takže musíte mít při svém plánování určitou jistotu," domnívá se Capito.
Osmapadesátiletý rodák z Neunkirchenu v současné době ještě spolupracuje na vývojovém programu World Rally pro VW, ale už se chystá na funkci generálního ředitele McLarenu. Z tohoto pohledu se domnívá, že v F1 bude nutno nemálo věcí změnit. "Myslím, že se ještě musí dost věcí naučit. Loni jsem byl na Grand Prix Malajsie a při zpátečním letu jsem minul dva piloty. Poblahopřál jsem jim k výsledku, ale vůbec mi neodpověděli. Ve světě světové rallye je taková arogance nemyslitelná."
Capito bude u McLarenu spolupracovat s Fernandem Alonsem, který je považován za jednoho z nejméně vstřícných v současné sestavě pilotů F1. Capito se toho ale nebojí: "Po dobu jednoho roku u Sauberu jsem měl na starosti Jeana Alesiho. Pokud jsem přežil spolupráci s ním, tak přežiju cokoliv!"
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.