Po dnech plných napětí, kdy se formát kvalifikace doslova v předvečer dění v Grand Prix Austrálie několikrát měnil a upravoval, měli piloti, týmy a diváci konečně možnost posoudit, jak funguje novinka v praxi. Můžeme říci - je to do jisté míry průšvih.
Názorové spektrum na vyřazovací způsob kvalifikace bylo hodně široké, ale dá se říci, že po zmatcích, které zavedení této varianty provázelo, se mnoho pilotů vyjádřilo v tom duchu, že by jim bylo milejší, kdyby se o postavení na startovním roštu rozhodovalo ve stejném duchu jako loni. Jejich názor sdíleli i někteří týmové šéfové, zajímavý názor pronesl Maurizio Arrivabene (čtěte zde), který nejspíš deklaroval svou zálibu shánění nezbytných životních potřeb v obřích obchodních řetězcích.
První část kvalifikace:
Na konci boxové uličky se jako první objevily oba Mercedesy, následované vozy Haas. A ještě v průběhu zaváděcího kola předjel Rosberg Hamiltona, ovšem chyboval v nájezdu do první zatáčky, i proto zajel čas 1:33,806. Hamilton byl podstatně lepší - 1:26,635. Vzápětí obhájce titulu posunul svůj výkon na 1:25,351, což se stalo měřítkem pro ostatní. Také Vettel měl začátek slabší (1:33,543), ale pak se i on posunul do bezpečné fáze.
Pak už začalo jít do tuhého a ukázalo se, že týmy musí ještě zapracovat na správném načasování ohledně výjezdu. Byl to případ Gutiérreze, který sice dokázal zajet vynikající čas 1:26,645, ale započítán mu byl výkon 1:29,606. Byli jsme i svědky mírně zmatené grafiky a také útoku Palmera v posledním možném čase, kdy se na úkor Ericssona spasil a postoupil do Q2. TOP 5 v první části kvalifikace: Hamilton, Massa, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen.
Vyřazeni z první části (jak postupně vypadávali): Wehrlein, Harjanto, Gutiérrez, Grosjean, Kvjat (kvůli mechanické poruše), Nasr a Ericsson.
Druhá část kvalifikace:
Na trať opět vyrazil jako první Hamilton a rozhodl se zasadit ostatním jasný a zřejmý úder - 1:24,605 a dál se nemusel snažit. Rosberg ho s jistým odstupem následoval - 1:24,796. Ferrari si chvíli podržely 3. a 4. místo, ale pak se startovní pole promlelo. Jisté bylo jedno - Renault i přes veškerou snahu tahal za nejkratší konec, Palmer jen odvrátil své vypadnutí tím, že se posunul před týmového kolegu. Piloti McLarenu asi pochopili své šance a k zajišťovacímu pokusu vůbec nevyjeli. Zato Sainz jr. perfektně načasovaným pokusem poskočil na průběžné 4. místo a přihrál černého Petra Bottasovi, který posledním pokusem v hodnotě 1:26,029 nezlepšil své předchozí maximum. A protože ani Force Indie nešly do závěru kvalifikace naplno, byla jasná osmička. TOP 5 po druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Vettel, Sainz jr., Ricciardo.
Vyřazeni z druhé části (jak postupně vypadávali): Magnussen, Palmer, Button, Alonso, Bottas, Hülkenberg, Pérez. O jejich odstoupení už bylo jasno dvě minuty před koncem této části.
Třetí část kvalifikace:
Na trať vyjel jako první Rosberg a po chybě v zatáčce Clark určitě tušil, že čas 1:25,260 nebude stačil. Nakrátko ho překonal Vettel, poté se ale do čela dostal výkonem 1:24,133 Hamilton. Zbývající pětice pilotů zajela jediné měřené kolo - a to byl de facto konec. Odpočítávání časů znamenající vyřazení klidně plynulo a piloti dleli v boxech. Prakticky těsně za polovinou času vymezeného pro poslední část kvalifikace zazněla z boxů Ferrari informace, že rudé vozy z Maranella už nevyjedou a vlastně kromě Mercedesů, kteří si to ještě v závěru zkusmo rozdaly o pole-position, všechno skončilo dávno předtím. Nenaplnil se tedy záměr, že půjde o bitvu do poslední možné chvíle, kvalifikace zívala nudou a zejména evropští fanoušci, kteří si řídili budíky na časnou sobotní ranní hodinu asi odcházeli dospávat s nelichotivými výrazy na rtech.
Vyřazeni z třetí části (jak postupně vypadávali): Ricciardo, Sainz, Massa, Verstappen, Räikkönen, Vettel.
Kvalifikaci absolvovaly týmy na červené směsi, tedy superměkkých pneumatikách. Rio Harjanto byl kvůli způsobení kolize v úvodu kvalifikace penalizován třemi místy na startovním roštu.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.