Nová pravidla týkající se komunikace mezi boxovou zídkou a pilotem mohou přinést nejedno úskalí, proto nikdo nechce podcenit přípravu a věnují této oblasti nemalou pozornost. FIA zveřejnila přesný seznam informací, které smějí putovat z boxů do kokpitu.
Záplava údajů se tak ještě zvětší, piloti toho budou muset nosit v hlavě ještě víc a nelze vyloučit, že sem tam k nějakému pochybení dojde. Zatímco někteří jedinci nad změnou pouze pokrčili rameny a jsou přesvědčení, že ji zvládnou, takový Carlos Sainz jr. má dojem, že může způsobit vážný problém a tvrdí, že času se na ni připravit dostali piloti příliš málo. On sám prý strávil intenzivním studiem pravidel poměrně dost času.
Bude tedy díky omezení komunikace závodění obtížnější? "Zcela určitě. Věnoval jsem se novým pravidlům celé dva týdny jako bych byl student. Je neuvěřitelné, jak to bude těžké. Od jiných pilotů jsem slyšel něco o výzvě - a pokud bude pro fanoušky závodění zajímavější, jsem rád, že jsem tomu věnoval nějakou tu hodinu studia. Proto doufám, že to bude i fungovat, zvláště když jsem díky tomu plnil domácí úkoly a obětoval svůj osobní čas," vysvěluje Sainz jr.
Nová STR 11 se plošně zlepšilaSainz jr. byl rovněž potěšen zlepšením Toro Rosso - kromě spolehlivosti během dvou testovacích sérií v Barceloně se také vůz zlepšil po výkonnostní stránce.
"Dobrá práce. Toro Rosso dosáhlo zlepšení vlastně v každé oblasti. Ať to je motor nebo aerodynamika, posunuli jsme se ve všech oblastech, na kterých všichni pracovali. Aerodynamicky jsme na dobré pozici, co se týče pohonné jednotky, tak bychom na začátku sezóny neměli zaostávat - mám v tomto směru dobrý pocit, cítím příznivé vibrace," těší se na první závody Sainz jr.
Španěl je rovněž spokojen s agregátem Ferrari, ale připustil, že specifikace 2015 a fakt, že nebude dále vyvíjena, může nepříznivě ovlivnit působení týmu v průběhu sezóny.
"Musíme rozhodně při našem úsilí v boji o pátou příčku Poháru konstruktérů vzít v úvahu i tu nepříjemnost, že náš motor nebude dále vyvíjen, to nás do jisté míry poškodí. Ale je to jen tato nepříjemnost. Co se týče ostatních oblastí, budeme mít pro určité závody několik vylepšení šasi, například v Barceloně, a v ostatních se pokusíme náš handicap vyrovnat zlepšením aerodynamiky," dodává Sainz.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.