Nová pravidla týkající se komunikace mezi boxovou zídkou a pilotem mohou přinést nejedno úskalí, proto nikdo nechce podcenit přípravu a věnují této oblasti nemalou pozornost. FIA zveřejnila přesný seznam informací, které smějí putovat z boxů do kokpitu.
Záplava údajů se tak ještě zvětší, piloti toho budou muset nosit v hlavě ještě víc a nelze vyloučit, že sem tam k nějakému pochybení dojde. Zatímco někteří jedinci nad změnou pouze pokrčili rameny a jsou přesvědčení, že ji zvládnou, takový Carlos Sainz jr. má dojem, že může způsobit vážný problém a tvrdí, že času se na ni připravit dostali piloti příliš málo. On sám prý strávil intenzivním studiem pravidel poměrně dost času.
Bude tedy díky omezení komunikace závodění obtížnější? "Zcela určitě. Věnoval jsem se novým pravidlům celé dva týdny jako bych byl student. Je neuvěřitelné, jak to bude těžké. Od jiných pilotů jsem slyšel něco o výzvě - a pokud bude pro fanoušky závodění zajímavější, jsem rád, že jsem tomu věnoval nějakou tu hodinu studia. Proto doufám, že to bude i fungovat, zvláště když jsem díky tomu plnil domácí úkoly a obětoval svůj osobní čas," vysvěluje Sainz jr.
Nová STR 11 se plošně zlepšilaSainz jr. byl rovněž potěšen zlepšením Toro Rosso - kromě spolehlivosti během dvou testovacích sérií v Barceloně se také vůz zlepšil po výkonnostní stránce.
"Dobrá práce. Toro Rosso dosáhlo zlepšení vlastně v každé oblasti. Ať to je motor nebo aerodynamika, posunuli jsme se ve všech oblastech, na kterých všichni pracovali. Aerodynamicky jsme na dobré pozici, co se týče pohonné jednotky, tak bychom na začátku sezóny neměli zaostávat - mám v tomto směru dobrý pocit, cítím příznivé vibrace," těší se na první závody Sainz jr.
Španěl je rovněž spokojen s agregátem Ferrari, ale připustil, že specifikace 2015 a fakt, že nebude dále vyvíjena, může nepříznivě ovlivnit působení týmu v průběhu sezóny.
"Musíme rozhodně při našem úsilí v boji o pátou příčku Poháru konstruktérů vzít v úvahu i tu nepříjemnost, že náš motor nebude dále vyvíjen, to nás do jisté míry poškodí. Ale je to jen tato nepříjemnost. Co se týče ostatních oblastí, budeme mít pro určité závody několik vylepšení šasi, například v Barceloně, a v ostatních se pokusíme náš handicap vyrovnat zlepšením aerodynamiky," dodává Sainz.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.