Nová pravidla týkající se komunikace mezi boxovou zídkou a pilotem mohou přinést nejedno úskalí, proto nikdo nechce podcenit přípravu a věnují této oblasti nemalou pozornost. FIA zveřejnila přesný seznam informací, které smějí putovat z boxů do kokpitu.
Záplava údajů se tak ještě zvětší, piloti toho budou muset nosit v hlavě ještě víc a nelze vyloučit, že sem tam k nějakému pochybení dojde. Zatímco někteří jedinci nad změnou pouze pokrčili rameny a jsou přesvědčení, že ji zvládnou, takový Carlos Sainz jr. má dojem, že může způsobit vážný problém a tvrdí, že času se na ni připravit dostali piloti příliš málo. On sám prý strávil intenzivním studiem pravidel poměrně dost času.
Bude tedy díky omezení komunikace závodění obtížnější? "Zcela určitě. Věnoval jsem se novým pravidlům celé dva týdny jako bych byl student. Je neuvěřitelné, jak to bude těžké. Od jiných pilotů jsem slyšel něco o výzvě - a pokud bude pro fanoušky závodění zajímavější, jsem rád, že jsem tomu věnoval nějakou tu hodinu studia. Proto doufám, že to bude i fungovat, zvláště když jsem díky tomu plnil domácí úkoly a obětoval svůj osobní čas," vysvěluje Sainz jr.
Nová STR 11 se plošně zlepšilaSainz jr. byl rovněž potěšen zlepšením Toro Rosso - kromě spolehlivosti během dvou testovacích sérií v Barceloně se také vůz zlepšil po výkonnostní stránce.
"Dobrá práce. Toro Rosso dosáhlo zlepšení vlastně v každé oblasti. Ať to je motor nebo aerodynamika, posunuli jsme se ve všech oblastech, na kterých všichni pracovali. Aerodynamicky jsme na dobré pozici, co se týče pohonné jednotky, tak bychom na začátku sezóny neměli zaostávat - mám v tomto směru dobrý pocit, cítím příznivé vibrace," těší se na první závody Sainz jr.
Španěl je rovněž spokojen s agregátem Ferrari, ale připustil, že specifikace 2015 a fakt, že nebude dále vyvíjena, může nepříznivě ovlivnit působení týmu v průběhu sezóny.
"Musíme rozhodně při našem úsilí v boji o pátou příčku Poháru konstruktérů vzít v úvahu i tu nepříjemnost, že náš motor nebude dále vyvíjen, to nás do jisté míry poškodí. Ale je to jen tato nepříjemnost. Co se týče ostatních oblastí, budeme mít pro určité závody několik vylepšení šasi, například v Barceloně, a v ostatních se pokusíme náš handicap vyrovnat zlepšením aerodynamiky," dodává Sainz.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.