Čím blíž je první ostré měření sil v letošní sezóně, tím víc odhadů ohledně sil jednotlivých soupeřů se objevuje. Nejvíc pochopitelně zajímají ty ze samotné špice startovního pole, kde Mercedes začíná bít na poplach.
Podle zpráv z tábora třícípé hvězdy je odstup německé a italské značky historií, Maranello přes zimu definitivně vymazalo rozdíl. Podle Niki Laudy Italové hozenou rukavici přijali se vší vážností a nyní už loni dominantnímu Mercedesu doslova dýchají na záda.
"Nemůžete nám klást za vinu, že jsme v posledních dvou ročnících byli nejrychlejší. Naším cílem je v tomto kursu pokračovat, ale domnívám se, že odstup Ferrari byl prakticky vymazán. V minulé sezóně jsme měli k dobru 0,6 vteřiny, ale letos jsou opět blíž. Teď rozdíl činí nějaké dvě tři desetiny, a to už se může stát cokoliv," podotýká nevýkonný ředitel a trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Souhlasí s ním i šéf Mercedesu Toto Wolff. "U Ferrari rozhodně udělali velký skok. Oproti roku 2014 se hodně zlepšili už loni a nadále v tom pokračují. Pokud budeme mít nějaký náskok, tak rozhodně ne jako v sezóně 2015. Budeme vpředu o rozdíl, který uvádí Niki, ale také dost možná jen o desetinu."
Pro německé periodikum Auto Motor und Sport prohlásil Wolff toto: "Ferrari se jeví ve velmi dobrém světle. Při testování jsme viděli několik opravdu velmi dobrých kol v jeho podání, která naznačují, že jsou na dosah."
Nico Rosberg k tomu dodává: "Ferrari je skutečně lepší než loni a věřím, že v Melbourne představí další progres, takže nás na trati s nimi čeká skutečný boj." Na otázku německého deníku Bild am Sonntag, kolik Ferrari letos vyhraje závodů, Rosberg odvětil: "Hodně. Jeví se opravdu silné!"
Pořád to jsou ale jenom slovní přestřelky, protože už se několikrát stalo, že po nadějné přezentaci v předzávodních programech se potom v sezóně prakticky nic nezměnilo. Je tedy třeba ukočírovat zvědavost a počkat si na první skutečnou konfrontaci -. už tuto neděli.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.