Čím blíž je první ostré měření sil v letošní sezóně, tím víc odhadů ohledně sil jednotlivých soupeřů se objevuje. Nejvíc pochopitelně zajímají ty ze samotné špice startovního pole, kde Mercedes začíná bít na poplach.
Podle zpráv z tábora třícípé hvězdy je odstup německé a italské značky historií, Maranello přes zimu definitivně vymazalo rozdíl. Podle Niki Laudy Italové hozenou rukavici přijali se vší vážností a nyní už loni dominantnímu Mercedesu doslova dýchají na záda.
"Nemůžete nám klást za vinu, že jsme v posledních dvou ročnících byli nejrychlejší. Naším cílem je v tomto kursu pokračovat, ale domnívám se, že odstup Ferrari byl prakticky vymazán. V minulé sezóně jsme měli k dobru 0,6 vteřiny, ale letos jsou opět blíž. Teď rozdíl činí nějaké dvě tři desetiny, a to už se může stát cokoliv," podotýká nevýkonný ředitel a trojnásobný mistr světa Niki Lauda.
Souhlasí s ním i šéf Mercedesu Toto Wolff. "U Ferrari rozhodně udělali velký skok. Oproti roku 2014 se hodně zlepšili už loni a nadále v tom pokračují. Pokud budeme mít nějaký náskok, tak rozhodně ne jako v sezóně 2015. Budeme vpředu o rozdíl, který uvádí Niki, ale také dost možná jen o desetinu."
Pro německé periodikum Auto Motor und Sport prohlásil Wolff toto: "Ferrari se jeví ve velmi dobrém světle. Při testování jsme viděli několik opravdu velmi dobrých kol v jeho podání, která naznačují, že jsou na dosah."
Nico Rosberg k tomu dodává: "Ferrari je skutečně lepší než loni a věřím, že v Melbourne představí další progres, takže nás na trati s nimi čeká skutečný boj." Na otázku německého deníku Bild am Sonntag, kolik Ferrari letos vyhraje závodů, Rosberg odvětil: "Hodně. Jeví se opravdu silné!"
Pořád to jsou ale jenom slovní přestřelky, protože už se několikrát stalo, že po nadějné přezentaci v předzávodních programech se potom v sezóně prakticky nic nezměnilo. Je tedy třeba ukočírovat zvědavost a počkat si na první skutečnou konfrontaci -. už tuto neděli.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.