Když ženy slavily svůj celosvětový den, chybělo do Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu rovných sto dní. Při té příležitosti poskytl dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso agentuře AFP rozhovor, ve kterém se k trati v Baku vyjádřil.
Španěl se domnívá, že závod na břehu Kaspického moře bude jedním z nejpamátnějších v kalendáři Formule 1 v nadcházející sezóně. "Jedná se o nejrychlejší městský okruh na světě, dosahované rychlosti na něm se hodnotou blíží tomu, co vídáme na Monze. Moc se mi líbí, co jsem viděl. Domnívám se, že to bude jedinečný závod," prohlásil Alonso, když jako oficiální vyslanec navštívil Baku, kde se bude závod ve dnech 17. - 19. června konat (video z okruhu zde).
Alonso si celý okruh, další práci z pera renomovaného tvůrce tratí Rakušana Hermanna Tilkeho, řádně prohlédl, zejména jeho klíčové části. Zaujalo ho stoupání, kde má trať pouhých 7,6 metrů na šířku a také zatáčky ve staré části města, které je na seznamu světového dědictví UNESCO. Fernando samozřejmě nevynechal ani hlavní rovinku situovanou na malebný přímořský bulvár, kde mohou vozy dosahovat až 340 km/h.
"Závod v Baku bude pro sport velmi důležitý, Formule 1 se stává stále více mezinárodní záležitostí a je třeba náš sport přinášet i do dalších zemí. Nyní putujeme do všech částí světa. Možná chybí větší zastoupení USA. Formule 1 tam stále není tolik populární a důležitá. Pravidla jsou poměrně složitá, takže si myslím, že pro běžné diváky je dost obtížné F1 sledovat, může jim připadat trochu uzavřená," pokračuje Alonso.
Mistr světa z let 2005 a 2006 ohodnotil závody na městských okruzích, kde se může stát prakticky všechno, za velkou šanci pro méně konkurenceschopné týmy. "Na tento závod se těším, protože každou příležitost, která se nám naskytne, ještě zvyšuje. V našem týmu se toho také od loňska hodně změnilo. Máme docela jinou pohonnou jednotku... měli jsme dost problémů se spolehlivostí, chyběl nám výkon, udělali jsme spoustu vylepšení, což se týkalo i aerodynamiky. Víme, že nejsme zrovna nejsilnější, ale také víme, co musíme změnit. V první polovině sezóny musíme v každém závodě bodovat a v druhé můžeme bojovat o stupně vítězů."
Alonso rovněž rozhodně odmítl, že by se hodlal s týmem rozloučit dříve, než mu vyprší tříletý kontrakt. "Budu jezdit i v roce 2017, posoudím, jak moc mě baví pilotovat vozy F1 a pak se rozhodnu, jestli budu v této kategorii i nadále působit nebo ji opustím. Rád bych vyhrál 24 hodin Le Mans a 500 mil Indianapolis. Tento závod by pro mě byl velice těžký, protože nejsem zvyklý na ovály a na americké závody vůbec. Ale pokušení v podobě 24 h Le Mans je opravdu velké. Ostatně, stárnoucí piloti mají rádi velké výzvy a velké závody," dodal Alonso.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.