Když ženy slavily svůj celosvětový den, chybělo do Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu rovných sto dní. Při té příležitosti poskytl dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso agentuře AFP rozhovor, ve kterém se k trati v Baku vyjádřil.
Španěl se domnívá, že závod na břehu Kaspického moře bude jedním z nejpamátnějších v kalendáři Formule 1 v nadcházející sezóně. "Jedná se o nejrychlejší městský okruh na světě, dosahované rychlosti na něm se hodnotou blíží tomu, co vídáme na Monze. Moc se mi líbí, co jsem viděl. Domnívám se, že to bude jedinečný závod," prohlásil Alonso, když jako oficiální vyslanec navštívil Baku, kde se bude závod ve dnech 17. - 19. června konat (video z okruhu zde).
Alonso si celý okruh, další práci z pera renomovaného tvůrce tratí Rakušana Hermanna Tilkeho, řádně prohlédl, zejména jeho klíčové části. Zaujalo ho stoupání, kde má trať pouhých 7,6 metrů na šířku a také zatáčky ve staré části města, které je na seznamu světového dědictví UNESCO. Fernando samozřejmě nevynechal ani hlavní rovinku situovanou na malebný přímořský bulvár, kde mohou vozy dosahovat až 340 km/h.
"Závod v Baku bude pro sport velmi důležitý, Formule 1 se stává stále více mezinárodní záležitostí a je třeba náš sport přinášet i do dalších zemí. Nyní putujeme do všech částí světa. Možná chybí větší zastoupení USA. Formule 1 tam stále není tolik populární a důležitá. Pravidla jsou poměrně složitá, takže si myslím, že pro běžné diváky je dost obtížné F1 sledovat, může jim připadat trochu uzavřená," pokračuje Alonso.
Mistr světa z let 2005 a 2006 ohodnotil závody na městských okruzích, kde se může stát prakticky všechno, za velkou šanci pro méně konkurenceschopné týmy. "Na tento závod se těším, protože každou příležitost, která se nám naskytne, ještě zvyšuje. V našem týmu se toho také od loňska hodně změnilo. Máme docela jinou pohonnou jednotku... měli jsme dost problémů se spolehlivostí, chyběl nám výkon, udělali jsme spoustu vylepšení, což se týkalo i aerodynamiky. Víme, že nejsme zrovna nejsilnější, ale také víme, co musíme změnit. V první polovině sezóny musíme v každém závodě bodovat a v druhé můžeme bojovat o stupně vítězů."
Alonso rovněž rozhodně odmítl, že by se hodlal s týmem rozloučit dříve, než mu vyprší tříletý kontrakt. "Budu jezdit i v roce 2017, posoudím, jak moc mě baví pilotovat vozy F1 a pak se rozhodnu, jestli budu v této kategorii i nadále působit nebo ji opustím. Rád bych vyhrál 24 hodin Le Mans a 500 mil Indianapolis. Tento závod by pro mě byl velice těžký, protože nejsem zvyklý na ovály a na americké závody vůbec. Ale pokušení v podobě 24 h Le Mans je opravdu velké. Ostatně, stárnoucí piloti mají rádi velké výzvy a velké závody," dodal Alonso.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.