Finanční situace kolem majitele stáje Force India jsou stále nepřehlednější. Věc došla dokonce tak daleko, že se skupina bank odhodlala 8. 3. 2016 požádat o zásah Nejvyšší soud, aby nepovolil Mallyovi odjet z Indie.
Problémy s penězi nemá jen Moniša Kaltenbornová, Vijay Mallya už se několik měsíců potýká s různými problémy na finančním poli, kvůli němuž už před třemi lety došlo k bankrotu letecké společnosti Kingfisher. Právě dluhy po tomto subjektu jsou nyní žádostí, aby Mallya nesměl ze země vycestovat. Majitel týmu Force India minulý měsíc odstoupil z vedoucí pozice United Spirits, ale odmítl zprávy, že by rezignoval i v F1.
Podle zpráv věřitelé v čele se State Bank of India znásobili své úsilí, týkající se dluhu v hodnotě kolem miliardy dolarů (údaj platný ke konci roku 2014). Jejich žádost zazněla poté, co Mallya projevil úmysl pobývat častěji ve Velké Británii, aby byl nablízku svým dětem.
Zkrachovalá společnost Kingfisher má pohledávky vůči dvanácti bankám ve výši 69,63 miliard rupií (v přepočtu něco málo přes miliardu dolarů). Jedná se o údaj po likvidaci ze dne 31. ledna 2014, do něhož ovšem nejsou zahrnuty úroky z února 2014 jakož i další náklady a výdaje spojené s konkursním řízením letecké společnosti.
Mallya uvedl v závěru uplynulého týdne, že v žádném případě neměl a nemá v úmyslu opustit zemi za účelem vyhnout se závazkům vůči věřitelům. Podotkl, že je s nimi nadále v kontaktu a má zájem, aby se celá situace ohledně společnosti Kingfisher vyřešila. Pokud by se podařilo u Nejvyššího soudu žádost skupiny bank prosadit, Mallya by s největší pravděpodobností chyběl v paddocku Grand Prix Austrálie, zahajovacího závodu letošní sezóny Formule 1.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.