Finanční situace kolem majitele stáje Force India jsou stále nepřehlednější. Věc došla dokonce tak daleko, že se skupina bank odhodlala 8. 3. 2016 požádat o zásah Nejvyšší soud, aby nepovolil Mallyovi odjet z Indie.
Problémy s penězi nemá jen Moniša Kaltenbornová, Vijay Mallya už se několik měsíců potýká s různými problémy na finančním poli, kvůli němuž už před třemi lety došlo k bankrotu letecké společnosti Kingfisher. Právě dluhy po tomto subjektu jsou nyní žádostí, aby Mallya nesměl ze země vycestovat. Majitel týmu Force India minulý měsíc odstoupil z vedoucí pozice United Spirits, ale odmítl zprávy, že by rezignoval i v F1.
Podle zpráv věřitelé v čele se State Bank of India znásobili své úsilí, týkající se dluhu v hodnotě kolem miliardy dolarů (údaj platný ke konci roku 2014). Jejich žádost zazněla poté, co Mallya projevil úmysl pobývat častěji ve Velké Británii, aby byl nablízku svým dětem.
Zkrachovalá společnost Kingfisher má pohledávky vůči dvanácti bankám ve výši 69,63 miliard rupií (v přepočtu něco málo přes miliardu dolarů). Jedná se o údaj po likvidaci ze dne 31. ledna 2014, do něhož ovšem nejsou zahrnuty úroky z února 2014 jakož i další náklady a výdaje spojené s konkursním řízením letecké společnosti.
Mallya uvedl v závěru uplynulého týdne, že v žádném případě neměl a nemá v úmyslu opustit zemi za účelem vyhnout se závazkům vůči věřitelům. Podotkl, že je s nimi nadále v kontaktu a má zájem, aby se celá situace ohledně společnosti Kingfisher vyřešila. Pokud by se podařilo u Nejvyššího soudu žádost skupiny bank prosadit, Mallya by s největší pravděpodobností chyběl v paddocku Grand Prix Austrálie, zahajovacího závodu letošní sezóny Formule 1.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.