Finanční situace kolem majitele stáje Force India jsou stále nepřehlednější. Věc došla dokonce tak daleko, že se skupina bank odhodlala 8. 3. 2016 požádat o zásah Nejvyšší soud, aby nepovolil Mallyovi odjet z Indie.
Problémy s penězi nemá jen Moniša Kaltenbornová, Vijay Mallya už se několik měsíců potýká s různými problémy na finančním poli, kvůli němuž už před třemi lety došlo k bankrotu letecké společnosti Kingfisher. Právě dluhy po tomto subjektu jsou nyní žádostí, aby Mallya nesměl ze země vycestovat. Majitel týmu Force India minulý měsíc odstoupil z vedoucí pozice United Spirits, ale odmítl zprávy, že by rezignoval i v F1.
Podle zpráv věřitelé v čele se State Bank of India znásobili své úsilí, týkající se dluhu v hodnotě kolem miliardy dolarů (údaj platný ke konci roku 2014). Jejich žádost zazněla poté, co Mallya projevil úmysl pobývat častěji ve Velké Británii, aby byl nablízku svým dětem.
Zkrachovalá společnost Kingfisher má pohledávky vůči dvanácti bankám ve výši 69,63 miliard rupií (v přepočtu něco málo přes miliardu dolarů). Jedná se o údaj po likvidaci ze dne 31. ledna 2014, do něhož ovšem nejsou zahrnuty úroky z února 2014 jakož i další náklady a výdaje spojené s konkursním řízením letecké společnosti.
Mallya uvedl v závěru uplynulého týdne, že v žádném případě neměl a nemá v úmyslu opustit zemi za účelem vyhnout se závazkům vůči věřitelům. Podotkl, že je s nimi nadále v kontaktu a má zájem, aby se celá situace ohledně společnosti Kingfisher vyřešila. Pokud by se podařilo u Nejvyššího soudu žádost skupiny bank prosadit, Mallya by s největší pravděpodobností chyběl v paddocku Grand Prix Austrálie, zahajovacího závodu letošní sezóny Formule 1.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.