Má na dvě a půl stovky absolvovaných Grand Prix, 32 vyhraných závodů v F1 a na kontě dva mistrovské tituly. Za dva týdny vstoupí do své patnácté sezóny mistrovství světa. Má proto určitě právo se vyjadřovat k věcem, které v posledních dnech hýbou Formulí 1.
Ze současného stavu Formule 1 je "smutný" a jedním dechem dodává, že chystané kvalifikační zmatky královně motoristického sportu nijak neprospějí. Fernando Alonso Diaz, dvojnásobný mistr světa, dokonce předvídá, že v budoucnu bude růst počet diváků, kteří o tento sport budou ztrácet zájem.
Alonso si vzal na přetřes především otázku kvalifikace. "Nemám žádný reálný názor... Je to smutné, já jsem z toho smutný... smutný z toho, jak náš sport asi z vnějšku vypadá, když během jednoho týdne třikrát měníme podobu kvalifikace. Nebo se tváříme, že se něco mění. Nic není oficiálního. Kdybych jako sportovec působil v jiném odvětví, asi bych se na Formuli 1 díval s určitým despektem," popisuje Alonso tahanici kolem definitivní podoby kvalifikace v letošním roce.
"Myslím, že to není správné. A změny? Těch je tak moc. Složitost těchto pravidel je pro díváky poměrně velká. Mám za to, že všichni moji přátelé ve Španělsku si chtějí pustit televizi a sledovat souboje, velké vozy, velké pneumatiky, velký hluk a bavit se závodem, jako tomu je v jiných sportovních odvětvích," pokračuje Alonso.
"Ale v našem případě to je samé MGU-H, MGU-K, nabití, superměkké, povinné použití středně tvrdých. Když jedete čtvrtý tři kola před koncem, musíte zastavit, protože je vaší povinností vyměnit pneumatiky. Kvůli takovým věcem pak lidé televizi přepnou nebo docela vypnou," nebere si Alonso servítky.
Alonso se nezúčastnil středeční schůzky mezi zástupci FIA a piloty. On sám se domnívá, že by se F1 měla vrátit někam do stavu, který panoval na začátku tohoto milénia. Vrací se také k výrokům ostatních pilotů. "S tím, co říkají moji kolegové nemohu než souhlasit. Chceme jednoduchá pravidla. I způsob možnosti zajet jediné kolo, super-pole v roce 2005 byl působivý. To bylo zajímavé i v televizi. Máte k dispozici jediné kolo, pozdě zabrzdíte, proto odstartujete na 15. místě, protože jste v jedné zatáčce chybovali. Tomu říkám adrenalin. Ať už se pánové nahoře rozhodnou jak chtějí, půjdeme do toho jako jsme to dělali v posledních 16 letech," tvrdí Alonso.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.