Za dva týdny začne Grand Prix Austrálie už 67. ročník oficiálního šampionátu Formule 1. A je do jisté míry signifikantní, že dva týdny před zahájením se ještě se stoprocentní jistotou stále neví, jak bude vypadat kvalifikace.
Náš diskusní přispivatel tom11 ve svém příspěvku napsal, že mu to připomíná pohádku Pyšná princezna a slavný výrok krále z Půlnočního království: "Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil!" Připomínat eskapády s Ecclestoneovým návrhem a problémy se zajištěním technické podpory asi není třeba, připomeňte si je zde.
Mohlo by se tedy zdát, že se ve středu konečně dospělo ke konečné podobě kvalifikace. Jenže se začínají ozývat poměrně důrazné hlasy, a to i ze strany odborníků, že nic není zdaleka jisté. A to nejen proto, že přepracovanou kvalifikaci musí posvětit na páteční schůzce v Ženevě Světová rada motoristického sportu, ale také proto, že poté bude muset sejít ještě Strategická skupina F1 s Komisí F1 a doladit poslední detaily.
Jak uvádí tisková agentura SID, Eric Boullier (McLaren) prohlásil, že středeční schůzka ohledně kvalifikace ještě "neznamená konečné rozhodnutí. Byla to jen diskuse. Datum nabytí účinnosti je zatím neznámé."
Že skutečně ještě nemáme zaručeno, že se kvalifikace odehraje podle nového vzorce uvedeného ve sdělovacích prostředcích, dokládá i FIA, která zatím nesdělila oficiální datum přijetí zmíněné změny, ačkoliv tiskový mluvčí Matteo Bonciani se snažil situaci vysvětlit tak, že to byl jenom Bernie Ecclestone, který mluvil o zpoždění. "My o žádné prodlevě nikdy nehovořili," dodal mluvčí pro agenturu SID.
Co se odehrávalo v táboře jezdců při jejich večerní schůzce s ředitelem závodů F1 Charlie Whitingem, naznačuje vyjádření Sergia Péreze. "Změna kvalifikace se nám vůbec nelíbí. Nový systém vypadá příliš komplikovaně jak pro diváky, tak pro nás. Jsme přesvědčeni, že současný formát kvalifakce, jak ho známe, byl v naprostém pořádku," prohlásil pilot týmu Force India.
Kevin Magnussen (Renault) vyjádřil obavu, že než se týmy vydají do Austrálie, pořád ještě nebude jasné, jak se kvalifikace pojede. "Bylo by rozhodně fajn vědět, s čím máme počítat. Bylo by pak snažší se na to řádně připravit. Takhle můžeme jenom čekat, jak to dopadne. Můžeme vyslovit náš názor, ale ostatní už není na nás."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.