Poté, co Vijay Mallya odstoupil z funkce předsedy United Spirits, se vyrojily dohady, zda se nevzdal i své pozice v týmu F1. Kolem jeho týmu se nadále točí velké množství dohadů i "zaručených" zpráv, které situaci poněkud zamlžují.
Jedním z důvodů byla i nerealizovaná dohoda s Aston Martinem, která měla odstartovat v letošním roce, ale nakonec se vše prozatím odsunulo. Zpočátku se mluvilo o ročním odkladu, nyní se rojí názory, že automobilka si svou účast v F1 rozmyslí. Daleko důležitějším zájmem médií je sám Mallya, jehož odstoupení z funkce v USL po dohodě se společnosti Diageo vyvolala rovněž spekulaci, že šedesátiletý boss už není vlastníkem týmu se sídlem v Silverstone.
"Není to pravdivá informace, ve Force India se nic nezměnilo, nadále jsem šéf týmu a generální ředitel. Pokud si berete půjčku, musíte poskytnout nějaké akcie jako zástavu. Ale to neznamená, že je tím chod týmu ohrožen. Diageo má jistotu v podobě mých akcií, ale na vlastnictví týmu se nic nezměnilo. Nechápu, proč se o tom pořád někdo musí dohadovat," reagoval Vijay v indickém listu Press Trust.
Vijay Mallya by rád celou situaci konečně uzavřel: "Formule 1 s mým odstoupením z United Spirits nemá nic společného, žádné propojení neexistuje. Proto opakuji, pro F1 se nic nemění, tedy i co se týče vlastnictví týmu."
Mallya stále vlastní 42,5 % akcií Force India, stejně jako společnost Sahara. Zbylých 15 % kontroluje rodinný konglomerát Mol. Jak ale bylo na počátku února deklarováno, v případě Sahary se očekává odprodej jejího podílu, i když kupec se zatím žádný nenašel.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.