Poté, co Vijay Mallya odstoupil z funkce předsedy United Spirits, se vyrojily dohady, zda se nevzdal i své pozice v týmu F1. Kolem jeho týmu se nadále točí velké množství dohadů i "zaručených" zpráv, které situaci poněkud zamlžují.
Jedním z důvodů byla i nerealizovaná dohoda s Aston Martinem, která měla odstartovat v letošním roce, ale nakonec se vše prozatím odsunulo. Zpočátku se mluvilo o ročním odkladu, nyní se rojí názory, že automobilka si svou účast v F1 rozmyslí. Daleko důležitějším zájmem médií je sám Mallya, jehož odstoupení z funkce v USL po dohodě se společnosti Diageo vyvolala rovněž spekulaci, že šedesátiletý boss už není vlastníkem týmu se sídlem v Silverstone.
"Není to pravdivá informace, ve Force India se nic nezměnilo, nadále jsem šéf týmu a generální ředitel. Pokud si berete půjčku, musíte poskytnout nějaké akcie jako zástavu. Ale to neznamená, že je tím chod týmu ohrožen. Diageo má jistotu v podobě mých akcií, ale na vlastnictví týmu se nic nezměnilo. Nechápu, proč se o tom pořád někdo musí dohadovat," reagoval Vijay v indickém listu Press Trust.
Vijay Mallya by rád celou situaci konečně uzavřel: "Formule 1 s mým odstoupením z United Spirits nemá nic společného, žádné propojení neexistuje. Proto opakuji, pro F1 se nic nemění, tedy i co se týče vlastnictví týmu."
Mallya stále vlastní 42,5 % akcií Force India, stejně jako společnost Sahara. Zbylých 15 % kontroluje rodinný konglomerát Mol. Jak ale bylo na počátku února deklarováno, v případě Sahary se očekává odprodej jejího podílu, i když kupec se zatím žádný nenašel.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.