O Michaelu Schumacherovi se stále spekuluje, ač jeho rodina i tisková mluvčí žádají veřejnost, aby zájem o sedminásobného mistra světa nepřesahoval do bulvární oblasti, což se příliš často nedaří. Poněkud jiného ražení byla vzpomínková akce ze včerejšího dne.
Už jsme informovali v obsáhlém materiálu o Schumacherově první jízdě s Ferrari F310 V10. Doplňme, že Michael skutečně seděl ve Ferrari již dříve, a sice v pondělí 27. listopadu 1995, v neveřejném testu vyzkoušel vůz, pro nějž by se spíš hodil termín "pokusný králík" ještě s původním dvanáctiválcovým motorem. Zmíněnou stať tedy můžeme mírně poupravit na první slavnostní a veřejné představení Schumachera na Ferrari.
V německém Marburgu se o dvacet let a dva dny později sešli rodinní příslušníci a nejbližší přátelé ranou osudu stiženého expilota F1 - jeho manželka Corinna, otec Rolf, děti Gina-Maria a Mick plus někdejší šéf Mercedesu Norbert Haug a Stefano Domenicali, zastávající obdodný post u závodního týmu Ferrari.
Šlo o slavnostní otevření výstavy u příležitosti 20. výročí prvního veřejného testu vozu Ferrari, který pořádal dlouholetý Schumacherův sponzor DVAG. Pondělní vernisáži bylo přítomno na 200 pozvaných hostů, samotná výstava má být instalována dva roky.
"Michael je nejúspěšnější pilot v historii. Je dobré, zvláště u příležitosti dnů jako je tento, si to připomenout. Michael tu pochopitelně nemůže být a moc nám chybí. Co se stalo, nedá se odestát. Musíme tuto situaci přijmout a doufat se stálou podporou a trpělivostí, že jednoho dne bude opět mezi námi. Závodění se stalo smyslem jeho života a nikdo by si víc nepřál, aby byl mezi námi, než on sám," uvedla u příležitosti výročí Schumacherova manažerka Sabine Kehmová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.