O Michaelu Schumacherovi se stále spekuluje, ač jeho rodina i tisková mluvčí žádají veřejnost, aby zájem o sedminásobného mistra světa nepřesahoval do bulvární oblasti, což se příliš často nedaří. Poněkud jiného ražení byla vzpomínková akce ze včerejšího dne.
Už jsme informovali v obsáhlém materiálu o Schumacherově první jízdě s Ferrari F310 V10. Doplňme, že Michael skutečně seděl ve Ferrari již dříve, a sice v pondělí 27. listopadu 1995, v neveřejném testu vyzkoušel vůz, pro nějž by se spíš hodil termín "pokusný králík" ještě s původním dvanáctiválcovým motorem. Zmíněnou stať tedy můžeme mírně poupravit na první slavnostní a veřejné představení Schumachera na Ferrari.
V německém Marburgu se o dvacet let a dva dny později sešli rodinní příslušníci a nejbližší přátelé ranou osudu stiženého expilota F1 - jeho manželka Corinna, otec Rolf, děti Gina-Maria a Mick plus někdejší šéf Mercedesu Norbert Haug a Stefano Domenicali, zastávající obdodný post u závodního týmu Ferrari.
Šlo o slavnostní otevření výstavy u příležitosti 20. výročí prvního veřejného testu vozu Ferrari, který pořádal dlouholetý Schumacherův sponzor DVAG. Pondělní vernisáži bylo přítomno na 200 pozvaných hostů, samotná výstava má být instalována dva roky.
"Michael je nejúspěšnější pilot v historii. Je dobré, zvláště u příležitosti dnů jako je tento, si to připomenout. Michael tu pochopitelně nemůže být a moc nám chybí. Co se stalo, nedá se odestát. Musíme tuto situaci přijmout a doufat se stálou podporou a trpělivostí, že jednoho dne bude opět mezi námi. Závodění se stalo smyslem jeho života a nikdo by si víc nepřál, aby byl mezi námi, než on sám," uvedla u příležitosti výročí Schumacherova manažerka Sabine Kehmová.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.