Rok 2008 byl pro Brazilce asi největším životním zklamáním. Přijít o titul ne v posledním závodě, ale v posledním kole pár set metrů před cílem a ještě ne vlastní vinou, to je doslova rána do vazu. A další krutý úder osudu přišel o několik měsíců později.
Po incidentu v tréninku na Grand Prix Maďarska 2009, kdy Felipe Massu zasáhl do hledí uvolněný díl Barrichellova brawnu, se přetřásalo, zda rodák ze São Paula vůbec bude schopen žít bez trvalých následků. Vrátil se na závodní dráhu, nicméně rok 2010 znamenal pozvolný ústup z čelních pozic. Felipe už nikdy titul na dosah neměl a začalo se tvrdit, že po svém zranění už není schopen odvádět to, co dříve.
Nástupem k Williamsu jako by Felipe pookřál, což doložil i šéf výkonnosti vozu Rob Smedley, který se k týmu přesnunul se svým svěřencem. Dle jeho názoru se čtyřiatřicetiletý Massa vrací zpět do své někdejší formy, dokonce ji srovnává s tou z "mistrovské" sezóny 2008.
"Je stejně dobrý, jako tehdy. Nic ze svého umění neztratil. Ba co víc, možná je teď ještě lepší, protože má více zkušeností. V roce 2008 byly všeobecně lepší pneumatiky, také závodění bylo poněkud odlišné. Za poslední dva roky se Felipe naučil s pneumatikami daleko lépe pracovat. Byli jsme svědky toho, jak v Grand Prix Mexika oba naši piloti předvedli masivní stint na středně tvrdých pneumatikách. Felipe je měl na hranici životnosti patrně o něco dříve než Valtteri, ale oba ten úsek závodu zvládli po čertech dobře," rozplývá se Smedley.
Co tedy podle technického inženýra Williamsu stojí za Brazilcovým návratem k lepším výsledkům? "Pro většinu lidí v paddocku tento obrat nastartoval odchod k Williamsu, kdy se mu dařilo opět dosahovat dobrých umístění. Valtteri je jednoznačně obrovský budoucí talent, začal se tak projevovat, a najednou je tu Felipe, kdo s ním se ctí drží krok. Jsou na zcela stejné úrovni. Massa byl vždycky dobrý, ale právě tady se zase začal cítit spokojeně. Je to typ člověka, kterého je třeba ocenit, respektovat, potřebuje být vnímán. To jsou tři naprosto základní požadavky, takže místo otázky, zda od něj jsme schopni získat to nejlepší, by bylo lepší se zeptat, proč už to neudělali jiní," dodává Smedley.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.