Rok 2008 byl pro Brazilce asi největším životním zklamáním. Přijít o titul ne v posledním závodě, ale v posledním kole pár set metrů před cílem a ještě ne vlastní vinou, to je doslova rána do vazu. A další krutý úder osudu přišel o několik měsíců později.
Po incidentu v tréninku na Grand Prix Maďarska 2009, kdy Felipe Massu zasáhl do hledí uvolněný díl Barrichellova brawnu, se přetřásalo, zda rodák ze São Paula vůbec bude schopen žít bez trvalých následků. Vrátil se na závodní dráhu, nicméně rok 2010 znamenal pozvolný ústup z čelních pozic. Felipe už nikdy titul na dosah neměl a začalo se tvrdit, že po svém zranění už není schopen odvádět to, co dříve.
Nástupem k Williamsu jako by Felipe pookřál, což doložil i šéf výkonnosti vozu Rob Smedley, který se k týmu přesnunul se svým svěřencem. Dle jeho názoru se čtyřiatřicetiletý Massa vrací zpět do své někdejší formy, dokonce ji srovnává s tou z "mistrovské" sezóny 2008.
"Je stejně dobrý, jako tehdy. Nic ze svého umění neztratil. Ba co víc, možná je teď ještě lepší, protože má více zkušeností. V roce 2008 byly všeobecně lepší pneumatiky, také závodění bylo poněkud odlišné. Za poslední dva roky se Felipe naučil s pneumatikami daleko lépe pracovat. Byli jsme svědky toho, jak v Grand Prix Mexika oba naši piloti předvedli masivní stint na středně tvrdých pneumatikách. Felipe je měl na hranici životnosti patrně o něco dříve než Valtteri, ale oba ten úsek závodu zvládli po čertech dobře," rozplývá se Smedley.
Co tedy podle technického inženýra Williamsu stojí za Brazilcovým návratem k lepším výsledkům? "Pro většinu lidí v paddocku tento obrat nastartoval odchod k Williamsu, kdy se mu dařilo opět dosahovat dobrých umístění. Valtteri je jednoznačně obrovský budoucí talent, začal se tak projevovat, a najednou je tu Felipe, kdo s ním se ctí drží krok. Jsou na zcela stejné úrovni. Massa byl vždycky dobrý, ale právě tady se zase začal cítit spokojeně. Je to typ člověka, kterého je třeba ocenit, respektovat, potřebuje být vnímán. To jsou tři naprosto základní požadavky, takže místo otázky, zda od něj jsme schopni získat to nejlepší, by bylo lepší se zeptat, proč už to neudělali jiní," dodává Smedley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.