Rok 2008 byl pro Brazilce asi největším životním zklamáním. Přijít o titul ne v posledním závodě, ale v posledním kole pár set metrů před cílem a ještě ne vlastní vinou, to je doslova rána do vazu. A další krutý úder osudu přišel o několik měsíců později.
Po incidentu v tréninku na Grand Prix Maďarska 2009, kdy Felipe Massu zasáhl do hledí uvolněný díl Barrichellova brawnu, se přetřásalo, zda rodák ze São Paula vůbec bude schopen žít bez trvalých následků. Vrátil se na závodní dráhu, nicméně rok 2010 znamenal pozvolný ústup z čelních pozic. Felipe už nikdy titul na dosah neměl a začalo se tvrdit, že po svém zranění už není schopen odvádět to, co dříve.
Nástupem k Williamsu jako by Felipe pookřál, což doložil i šéf výkonnosti vozu Rob Smedley, který se k týmu přesnunul se svým svěřencem. Dle jeho názoru se čtyřiatřicetiletý Massa vrací zpět do své někdejší formy, dokonce ji srovnává s tou z "mistrovské" sezóny 2008.
"Je stejně dobrý, jako tehdy. Nic ze svého umění neztratil. Ba co víc, možná je teď ještě lepší, protože má více zkušeností. V roce 2008 byly všeobecně lepší pneumatiky, také závodění bylo poněkud odlišné. Za poslední dva roky se Felipe naučil s pneumatikami daleko lépe pracovat. Byli jsme svědky toho, jak v Grand Prix Mexika oba naši piloti předvedli masivní stint na středně tvrdých pneumatikách. Felipe je měl na hranici životnosti patrně o něco dříve než Valtteri, ale oba ten úsek závodu zvládli po čertech dobře," rozplývá se Smedley.
Co tedy podle technického inženýra Williamsu stojí za Brazilcovým návratem k lepším výsledkům? "Pro většinu lidí v paddocku tento obrat nastartoval odchod k Williamsu, kdy se mu dařilo opět dosahovat dobrých umístění. Valtteri je jednoznačně obrovský budoucí talent, začal se tak projevovat, a najednou je tu Felipe, kdo s ním se ctí drží krok. Jsou na zcela stejné úrovni. Massa byl vždycky dobrý, ale právě tady se zase začal cítit spokojeně. Je to typ člověka, kterého je třeba ocenit, respektovat, potřebuje být vnímán. To jsou tři naprosto základní požadavky, takže místo otázky, zda od něj jsme schopni získat to nejlepší, by bylo lepší se zeptat, proč už to neudělali jiní," dodává Smedley.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.