Pro mnohé fanoušky to byl těžký úder pod pás, když slyšeli, nebo spíš neslyšeli nové hybridní šestiválce. Od té doby se vede podružná bitva o ušlechtilé hřmění agregátů, při níž padaly různé návrhy, i na umělý "kravál".
Milovníci rachotících osmiválců by se nyní mohli dočkat návratu bouřících motorů, alespoň to slibuje výkonný ředitel Mercedesu Paddy Lowe. Podle něj nová pravidla pro řešení výfuků "budou produkovat výrazné zvýšení" v oblasti hlučnosti motoru.
Před letošní sezónou došlo k úpravě výfukového systému, který dostal označení wastegate. "V posledních letech jsme měli jen jednu koncovku výfuku, ale nyní je tu zvlášť pro obtokový ventil, který by mohl přinést větší hluk. Počkáme si, jak to bude fungovat a hned uvidíme, jestli jsou motory hlasitější. Některá měření v laboratorních podmínkách už proběhla a musím podotknout, že rozdíl je významný," dodává Lowe.
"Nejde o nic jiného, že před zavedením jediné výfukové potrubí i pro obtokový ventil do jisté míry zvuk motoru tlumilo. Tím, že jsme jeho činnost rozdělili, byl tento pro některé fanoušky negativní jev potlačen," vysvětluje Lowe. Výrobci motorů se na posledním setkání dohodli, že šestiválcové turbomotory budou využívány nejméně do roku 2020.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.