Velkolepá roadshow s Maxem Verstappenem za volantem v horském středisku Kitzbühel může mít pro Red Bull poměrně nepříjemný dopad. Není vyloučeno, že z týmové pokladny zmizí kulatá suma eur, protože tým se dopustil procedurálního pochybení.
S rakouskými úřady si není radno zahrávat a slavný Kitzbühel s neméně pověstnou sjezdovkou Hahnenkamm si vůbec nedělá těžkou hlavu ze slavných jmen. I proto se nyní rozbíhá správní řízení proti stáji Red Bull. Důvod? Roadshow Maxe Verstappena na svazích v nadmořské výšce 1600 metrů nemělo potřebné schválení.
Ač to u tak proslulé stáje zní neuvěřitelně, Red Bull prostě nepodal žádost o pořádání akce, přitom by s jejích schválením neměl být problém. Jenže místní úřady nebyly informovány oficiální cestou, takže týmu teď hrozí pokuta. Maximální trest za takové pochybení může dosáhnout částky až 815 tisíc Kč (30 000 eur). Všeobecně se však očekává, že trest bude nejspíš mírnější.
Red Bull ve své odpovědi na žalobu uvedl, že byl nucen se časově přizpůsobit leteckému plánu vrtulníku s povolením přistát v dané oblasti, který do Kitzbühelu přepravoval inkriminovaný monopost RB7. Odpovědné osoby v týmu měly za to, že toto povolení, vydané po konzultaci s příslušným orgánem v oblasti životního prostředí, je dostačující.
S ohledem na fakt, že celá akce byla dlouhodobě inzerovaná nelze tvrdit, že by úřady o ní neměly ponětí. Je proto poněkud překvapivé, že si Red Bull nedokázal ryze úřednickou maličkost nechat ujít. Roadshow navštívilo kolem 3600 diváků a naskytl se jim zajímavý zážitek, i když vůz Formule 1 vyjel na sníh v Rakousku premiérově, celosvětově v těchto podmínkách poprvé nejel - před 15 lety v rámci reklamní akce s ním vyrazil na zasněženou vozovku Mika Häkkinen, tehdy seděl v McLarenu. Rozhodně s ním však nejezdil po horských svazích.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.