Velkolepá roadshow s Maxem Verstappenem za volantem v horském středisku Kitzbühel může mít pro Red Bull poměrně nepříjemný dopad. Není vyloučeno, že z týmové pokladny zmizí kulatá suma eur, protože tým se dopustil procedurálního pochybení.
S rakouskými úřady si není radno zahrávat a slavný Kitzbühel s neméně pověstnou sjezdovkou Hahnenkamm si vůbec nedělá těžkou hlavu ze slavných jmen. I proto se nyní rozbíhá správní řízení proti stáji Red Bull. Důvod? Roadshow Maxe Verstappena na svazích v nadmořské výšce 1600 metrů nemělo potřebné schválení.
Ač to u tak proslulé stáje zní neuvěřitelně, Red Bull prostě nepodal žádost o pořádání akce, přitom by s jejích schválením neměl být problém. Jenže místní úřady nebyly informovány oficiální cestou, takže týmu teď hrozí pokuta. Maximální trest za takové pochybení může dosáhnout částky až 815 tisíc Kč (30 000 eur). Všeobecně se však očekává, že trest bude nejspíš mírnější.
Red Bull ve své odpovědi na žalobu uvedl, že byl nucen se časově přizpůsobit leteckému plánu vrtulníku s povolením přistát v dané oblasti, který do Kitzbühelu přepravoval inkriminovaný monopost RB7. Odpovědné osoby v týmu měly za to, že toto povolení, vydané po konzultaci s příslušným orgánem v oblasti životního prostředí, je dostačující.
S ohledem na fakt, že celá akce byla dlouhodobě inzerovaná nelze tvrdit, že by úřady o ní neměly ponětí. Je proto poněkud překvapivé, že si Red Bull nedokázal ryze úřednickou maličkost nechat ujít. Roadshow navštívilo kolem 3600 diváků a naskytl se jim zajímavý zážitek, i když vůz Formule 1 vyjel na sníh v Rakousku premiérově, celosvětově v těchto podmínkách poprvé nejel - před 15 lety v rámci reklamní akce s ním vyrazil na zasněženou vozovku Mika Häkkinen, tehdy seděl v McLarenu. Rozhodně s ním však nejezdil po horských svazích.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.