Potomci slavných to rozhodně mají o něco těžší, stačí si připomenout osudy Damona Hilla, Jacquese Villeneuva jr., Nico Rosberga či čerstvě Maxe Verstappena nebo Carlose Sainze jr. Nyní se do popředí stále častěji dere syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera.
Šestnáctiletý mladík má podle listup Kölner Express namířeno do týmu spojeného s Ferrari. Mick Schumacher v právě skončeném roce startoval v německém seriálu F4, kde hájil barvy holandského týmu Van Amersfoort. Podařilo se mi vyhrát jednu rozjížďku (Motorsport Arena v Oscherlebenu) a celkově skončil na 10. místě.
Podle zmíněného periodika by ale měl Schumacherův syn navázat jednání ohledně místa v italském týmu Prema Powerteam, odkud se rekrutuje vítěz italské série F4, Estonec Ralf Aron. Jednání s týmem, který založil Angelo Rosin a je považován za juniorku týmu Ferrari, vede Mickova manažerka Sabine Kehm. Rosin se k celé události vyjádřil lakonickým sdělením: "Sejdeme se na začátku ledna."
Ze hry definitivně nevypadl ani Van Amersfoort Racing, jehož zástupci ale volí opatrné prohlášení: "Čekáme na rozhodnutí ze strany manažerky Sabine Kehm." Aby věc nebyla příliš jednoduchá, média nevylučují ani možnost, že do boje o mladou naději zasáhne i Mickův strýc Ralf Schumacher, který působí u nového HTP Junior Teamu v německém šampionátu ADAC F4 po boku Gerharda Ungara. Bývalý pilot F1 ale podobnou možnost v říjnu loňského roku, kdy se nový tým formoval, vyloučil s odkazem na podepsaný kontrakt svého příbuzného právě s Van Amersfoort Racing.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.