Někdy ani nejlépe zamýšlené záležitosti nedojdou kýženého výsledku. S ohledem na Aston Martin můžeme použít bondovské "Nikdy neříkej nikdy", ale jak okolnosti naznačují, v příštím roce se značky agenta 007 ve startovním poli nejspíš nedočkáme.
Na konci října se slavnostně oznamovalo, jak se Aston Martin vrátí do F1 a převezme tým Force India. Stalo se tak v rámci mexické Grand Prix a zpráva vyvolala nemalý ohlas. Připomeňme si, co jsme o historii značky v F1 už uvedli: Dvojice Carroll Shelby a Roy Salvadori debutovala v Holandsku 1959 a Brit Salvadori dojel na domácí půdě a v Portugalsku vždy na 6. místě. To byly nejlepší výsledky značky, která se o rok později v britské Grand Prix se světem F1 rozloučila. Ani se neobjevila v tehdy se rozbíhajícím Poháru konstruktérů, protože v roce 1959 se ještě body za 6. místo neudělovaly...
Současná situace ohledně sdílení nebo převzetí týmu Force India britskou značkou se začíná pomalu rozplývat. Sám Vijay Mallya optimismus poněkud krotil a několikrát zdůraznil: "Jsme ve fázi jednání, nic konkrétního ještě nebylo dokončeno." Přesto se o spojení psalo jako o hotové věci. Dokonce Mika Häkkinen, dvojnásobný šampion F1, se nechal slyšet: "Značka Aston Martin zapadá velmi dobře do formátu F1, takže doufám, že se to podaří."
Nyní ale dochází na realitu. Podle Sky News se proti účasti v F1 postavila správní rada Aston Martinu, přesněji uvedla určité výhrady, jejichž výsledkem je odklad definitivního rozhodnutí na leden 2016, ale vyjádření de facto dává najevo, že vstup do F1 bude odročen: "Jsou jisté náznaky, aby se značka v F1 neprezentovala - alespoň ne v roce 2016. Tento přístup samozřejmě může být v budoucnu pozměněn."
Obsáhleji pohovořil o situaci pro server motorsport.com ředitel komunikace a marketingu značky Aston Martin Simon Sproule. Vysvětlil, že Formule 1 je pouze jedním s mnoha aspektů širšího zájmu o zapojení značky do motoristického sportu. "Ještě jsme se nerozhodli. A je jen málo pravděpodobné, že by nějaké konečné rozhodnutí nebo rámcová strategie o působení v motorsportu padly ještě do Nového roku. Přišli jsme na to, co pro nás přítomnost v motoristickém sportu znamená a kam na této platformě směřujeme. Nemůžeme tedy pohlízet na F1 izolovaně," vysvětluje Sproule.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.