Bývalý prezident Luca di Montezemolo se při tradiční vánoční tiskové konferenci v Maranellu zastal Fernanda Alonsa, jehož působení u Ferrari je označováno za málo týmové. Dle jeho názoru není vina pouze na jeho straně, ale leží na především na nepovedené sezóně 2010.
Osmašedesátiletý Luca Dordero di Montezemolo, nositel Trofeje Lorenza Bandiniho za rok 1997, jenž rezignoval na funkci prezidenta Ferrari 10. září 2014, reagoval na prohlášení svého nástupce Sergia Marchionneho v rámci vánoční tiskové konference v Maranellu. "Vettel byl od počátku svého působení u naší stáje mnohem větší »Ferrarista« než Alonso po pětiletém působení. Seb je pro nás velkým přínosem. Při vánoční večeři s týmem mluvil italsky - připravil si svou řeč a naučil se jí celou zpaměti. Svým vnímáním a myšlením se s Ferrari velice záhy propojil," uvedl Marchionne.
Luca di Montezemolo u příležitosti předávání tradiční Zlaté přilby časopisu Autosprint Marchionneho připomínku označil za nespravedlivou, protože prezident Ferrari vůbec nevzal v úvahu problémy, kterým Alonso u Ferrari musel čelit. "Fernando by byl určitě větší »Ferrarista«, kdyby v roce 2010 vyhrál šampionát - a tehdy bylo rozhodně lehčí ho vyhrát než prohrát. Jenže když ztratíte dvakrát titul v posledním závodě, je třeba na takovou věc brát zřetel," prohlásil di Montezemolo.
Je pravdou, že čím blíže má pilot k Itálii, tím je v Maranellu oblíbenější. Stěžoval si na to například Niki Lauda, že Clay Regazzoni, pocházející z italského kantonu, požíval u Ferrari větší úcty. Až když Rakušan prokázal své kvality a hlavně naučil se pořádně italsky, situace se změnila. Podobné to bylo s Reutemannem, který zásadně nechtěl mít s italštinou nic společného, nepřizpůsobil se ani Jody Scheckter, naopak Michael Schumacher byl oceňován za snahu, takže mu bylo s úsměvem prominuto i malé faux-pas, když si při oficiálním představování vozu pro rok 2001 nemohl honem vzpomenout na správný italský výraz a uklouzlo mu jadrné "scheisse". Citlivé mikrofony byly zkrátka hodně blízko.
Pochopitelně jsou to do jisté míry informace zavánějící určitým koloritem. Ferrari se po neúspěšné sezóně 1972 nerozpakoval Regazzoniho na rok vyhodit, zopakoval to v roce 1976, nepříliš vybíravě zacházel i s krajany Scarfiottim, Merzariem či Alboretem. Připusťme, že malou výhodu ve výše uvedeném hledisku piloti mohou získat, ale určitě ne rozhodující.
Vettel je nová Ferrariho hvězdaDi Montezemolo na počátku své kariéry ještě zažil hvězdnou sestavu Lauda-Regazzoni, která po několika jalových letech dokázala Ferrariho stáj zase vytáhnout na výsluní. A přes svou loajalitu k Alonsovi rozhodně nemíní přehlížet kvality čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela.
"Je to pilot, který už mnohokrát prokázal velkou schopnost pracovat pro tým. Právě proto pro něj může být hodně důležitý, posílit jeho růst, morálku a hodnotu. Ale musí to udělat nikoli slovy, ale činy, jako to dokázal Michael Schumacher," dodává di Montezemolo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.