Někdejší pilot F1, účastník 180 Grand Prix a vítěz šesti závodů F1 si vyzkouší nový post v letos nově organizovaném seriálu ADAC F1. Připojí se k týmu HTP Junior Team, jehož pilot Marvin Dienst úvodní ročník šampionátu vyhrál.
Ralf se tak postaví po bok bývalého technického ředitele stáje Mercedes DTM Gerharda Ungara. "Oba jsme vždy chtěli vytvořit tým a pomáhat mladým talentům na jejich cestě k vrcholu. Teď jsme se rozhodli spolupracovat. Pro nás je důležité, aby talentovaní hoši měli pevný základ. Proto plánujeme rozšíření našich aktivit i mimo F4," vysvětluje záměry stáje Ralf Schumacher.
"Ročník 2015 byl pro nás výjimečný, proto bych z tohoto místa rád poděkoval celému týmu poděkoval. Formule 4 je nejlepší vstupní branou pro mladé závodníky do motoristického profesionálního sportu. Závody této série jsou optimálním přípravným procesem. A už se těším na spolupráci s Ralfem," dodává Ungar. HTP Junior Team bude nově působit v Kerpenu, rodišti bratrů Schumacherových. Městečko se nachází nedaleko belgických hranic a tedy v blízkosti okruhu Spa-Francorchamps.
Média označují jako pikantní, že jedním z hlavních soupeřů HTP Junior Teamu v příštím roce bude holandská stáj van Amersfoort, jejíž barvy hájí šestnáctiletý Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera. Mladík tak bude nepřímo bojovat proti svému strýci.
Na otázku, proč se Schumacher nepokusil svého synovce přetáhnout do týmu, kde bude nyní působit, Ralf vysvětlil, že v době, kdy se jednalo o jeho připojení k HTP Junior Teamu, už měl jeho příbuzný podepsanou smlouvu. "Mick je tam šťastný a v příštím roce ho lze počítat mezi kandidáty na titul," uvedl pro německý deník Kölner Express Ralf. Sluší se dodat, že i jeho čtrnáctiletý syn David už sbírá první závodní zkušenosti v motokárovém týmu svého otce. Rodinné geny se prostě nezapřoua není vyloučeno, že s v budoucnu dočkáme opakování bratrských soubojů Schumacherů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.