Někdejší pilot F1, účastník 180 Grand Prix a vítěz šesti závodů F1 si vyzkouší nový post v letos nově organizovaném seriálu ADAC F1. Připojí se k týmu HTP Junior Team, jehož pilot Marvin Dienst úvodní ročník šampionátu vyhrál.
Ralf se tak postaví po bok bývalého technického ředitele stáje Mercedes DTM Gerharda Ungara. "Oba jsme vždy chtěli vytvořit tým a pomáhat mladým talentům na jejich cestě k vrcholu. Teď jsme se rozhodli spolupracovat. Pro nás je důležité, aby talentovaní hoši měli pevný základ. Proto plánujeme rozšíření našich aktivit i mimo F4," vysvětluje záměry stáje Ralf Schumacher.
"Ročník 2015 byl pro nás výjimečný, proto bych z tohoto místa rád poděkoval celému týmu poděkoval. Formule 4 je nejlepší vstupní branou pro mladé závodníky do motoristického profesionálního sportu. Závody této série jsou optimálním přípravným procesem. A už se těším na spolupráci s Ralfem," dodává Ungar. HTP Junior Team bude nově působit v Kerpenu, rodišti bratrů Schumacherových. Městečko se nachází nedaleko belgických hranic a tedy v blízkosti okruhu Spa-Francorchamps.
Média označují jako pikantní, že jedním z hlavních soupeřů HTP Junior Teamu v příštím roce bude holandská stáj van Amersfoort, jejíž barvy hájí šestnáctiletý Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera. Mladík tak bude nepřímo bojovat proti svému strýci.
Na otázku, proč se Schumacher nepokusil svého synovce přetáhnout do týmu, kde bude nyní působit, Ralf vysvětlil, že v době, kdy se jednalo o jeho připojení k HTP Junior Teamu, už měl jeho příbuzný podepsanou smlouvu. "Mick je tam šťastný a v příštím roce ho lze počítat mezi kandidáty na titul," uvedl pro německý deník Kölner Express Ralf. Sluší se dodat, že i jeho čtrnáctiletý syn David už sbírá první závodní zkušenosti v motokárovém týmu svého otce. Rodinné geny se prostě nezapřoua není vyloučeno, že s v budoucnu dočkáme opakování bratrských soubojů Schumacherů.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.