Výkon Lewise Hamiltona v závěrečných třech závodech sezóny 2015 je stále diskutovaným tématem. Mezi těmi, kdo se k němu vyjádřil, je bývalý pilot F1 a mistr světa 1997 Jacques Villeneuve, který si ohledně britského pilota nebral servítky.
Kanadský pilot Hamiltona za jeho chování po zisku titulu mistra světa doslova rozcupoval. Řekl, že od té chvíle se doslova vytratil, zatímco jeho týmový kolega Rosberg vyrostl do obřích rozměrů. Jak někdejší pilot Williamsu, BAR, Sauberu a Renaultu, nyní televizní odborník Villeneuve podotkl, roli v tom hrála i možná ztráta motivace.
"Skutečnost, že Nico v USA přišel o šanci bojovat s Lewisem o titul Rosberga psychologicky změnila. Nevím. Ale od té chvíle se z něj stal doslova zabiják. A Lewis reagoval opravdu špatně a odkryl tak hodně negativní stránku svého charakteru. Ukázal, že neví, co to je pokora. Vyhrál tři tituly mistra světa, ale nemohl být šťastný. Chová se jako rozmazlené dítě, které ztratilo hračku. Vůbec to nebyl velký bojovník," vyčítá Hamiltonovi Villeneuve.
Hamiltonovým chováním jsou rozladěni i další dva bývalí piloti F1 Martin Brundle a Derek Warwick. Za nepřijatelnou považují Lewisovu neúčast na slavnostním předávání cen Autosportu v Londýně. Podle zpráv byl v té době třicetiletý pilot v Kanadě, kde sledoval basketbalové utkání NBA. Brundle na svém twitterovém účtě uvedl, že ze strany Hamiltona jde o urážku dané akce. "Jde o nepsaný závazek. Zabralo by mu to jen dvacet minut, v nichž mohl motivovat mladé piloty, jakým byl kdysi on sám."
K jeho názoru se přidal i Derek Warwick, někdejší pilot Tolemanu, Renaultu, Brabhamu, Lotusu a Footwork/Arrowsu. "Stoprocentně s Martinem souhlasím. Jsem z jeho přístupu velice zklamán, u mě ztratil velkou část respektu."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.