Výkon Lewise Hamiltona v závěrečných třech závodech sezóny 2015 je stále diskutovaným tématem. Mezi těmi, kdo se k němu vyjádřil, je bývalý pilot F1 a mistr světa 1997 Jacques Villeneuve, který si ohledně britského pilota nebral servítky.
Kanadský pilot Hamiltona za jeho chování po zisku titulu mistra světa doslova rozcupoval. Řekl, že od té chvíle se doslova vytratil, zatímco jeho týmový kolega Rosberg vyrostl do obřích rozměrů. Jak někdejší pilot Williamsu, BAR, Sauberu a Renaultu, nyní televizní odborník Villeneuve podotkl, roli v tom hrála i možná ztráta motivace.
"Skutečnost, že Nico v USA přišel o šanci bojovat s Lewisem o titul Rosberga psychologicky změnila. Nevím. Ale od té chvíle se z něj stal doslova zabiják. A Lewis reagoval opravdu špatně a odkryl tak hodně negativní stránku svého charakteru. Ukázal, že neví, co to je pokora. Vyhrál tři tituly mistra světa, ale nemohl být šťastný. Chová se jako rozmazlené dítě, které ztratilo hračku. Vůbec to nebyl velký bojovník," vyčítá Hamiltonovi Villeneuve.
Hamiltonovým chováním jsou rozladěni i další dva bývalí piloti F1 Martin Brundle a Derek Warwick. Za nepřijatelnou považují Lewisovu neúčast na slavnostním předávání cen Autosportu v Londýně. Podle zpráv byl v té době třicetiletý pilot v Kanadě, kde sledoval basketbalové utkání NBA. Brundle na svém twitterovém účtě uvedl, že ze strany Hamiltona jde o urážku dané akce. "Jde o nepsaný závazek. Zabralo by mu to jen dvacet minut, v nichž mohl motivovat mladé piloty, jakým byl kdysi on sám."
K jeho názoru se přidal i Derek Warwick, někdejší pilot Tolemanu, Renaultu, Brabhamu, Lotusu a Footwork/Arrowsu. "Stoprocentně s Martinem souhlasím. Jsem z jeho přístupu velice zklamán, u mě ztratil velkou část respektu."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.