Výkon Lewise Hamiltona v závěrečných třech závodech sezóny 2015 je stále diskutovaným tématem. Mezi těmi, kdo se k němu vyjádřil, je bývalý pilot F1 a mistr světa 1997 Jacques Villeneuve, který si ohledně britského pilota nebral servítky.
Kanadský pilot Hamiltona za jeho chování po zisku titulu mistra světa doslova rozcupoval. Řekl, že od té chvíle se doslova vytratil, zatímco jeho týmový kolega Rosberg vyrostl do obřích rozměrů. Jak někdejší pilot Williamsu, BAR, Sauberu a Renaultu, nyní televizní odborník Villeneuve podotkl, roli v tom hrála i možná ztráta motivace.
"Skutečnost, že Nico v USA přišel o šanci bojovat s Lewisem o titul Rosberga psychologicky změnila. Nevím. Ale od té chvíle se z něj stal doslova zabiják. A Lewis reagoval opravdu špatně a odkryl tak hodně negativní stránku svého charakteru. Ukázal, že neví, co to je pokora. Vyhrál tři tituly mistra světa, ale nemohl být šťastný. Chová se jako rozmazlené dítě, které ztratilo hračku. Vůbec to nebyl velký bojovník," vyčítá Hamiltonovi Villeneuve.
Hamiltonovým chováním jsou rozladěni i další dva bývalí piloti F1 Martin Brundle a Derek Warwick. Za nepřijatelnou považují Lewisovu neúčast na slavnostním předávání cen Autosportu v Londýně. Podle zpráv byl v té době třicetiletý pilot v Kanadě, kde sledoval basketbalové utkání NBA. Brundle na svém twitterovém účtě uvedl, že ze strany Hamiltona jde o urážku dané akce. "Jde o nepsaný závazek. Zabralo by mu to jen dvacet minut, v nichž mohl motivovat mladé piloty, jakým byl kdysi on sám."
K jeho názoru se přidal i Derek Warwick, někdejší pilot Tolemanu, Renaultu, Brabhamu, Lotusu a Footwork/Arrowsu. "Stoprocentně s Martinem souhlasím. Jsem z jeho přístupu velice zklamán, u mě ztratil velkou část respektu."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.