Mexický mladík poprvé absolvovat test v kokpitu vozu Force India po boku Nico Hülkenberga. Prezentoval se ve včerejší zkoušce nových pneumatik v Abú Zabí, která tak definitivně uzavřela sezónů 2015 na závodních drahách.
Devatenáctiletý Alfonso Celis Enecoiz jr. usedl do typu VJM08 označeného startovním číslem 34, na trati absolvoval solidních 65 kol. Pochvaloval si jízdní vlastnosti vozu a možnost se seznámit s náročnou technikou. Test byl pro něj důležitým prvním krokem do další sezóny, kdy bude u týmu nadále působit jako třetí pilot. Měl by se představit v prvním tréninku hned v sedmi Grand Prix 2016.
Po Celisovi převzal vůz Nico Hülkenberg a přidal do týmové pokladničky dalších 71 kol. Závodní inženýr Force india Tom McCullough byl s výsledky testování spokojen, chválil i mexického nováčka.
"Byl to Alfonsův první den ve voze F1, vždy je velice zajímavé přihlížet aklimatizačnímu procestu. Celis celé dopoledne velice dobře pracoval s inženýry a zvládl svůj úsek s plnou nádrží. Odpoledne se do vozu usadil Nico a pokračoval ve shromažďování důležitých dat, aniž by měl jediný problém. Celkově vzato šlo o pohodový den a příjemný způsob, jak definitivně zakončit sezónu 2015," uzavřel McCullough.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.