Média hodnotí sobotní zprávu ohledně možné pauzy Fernanda Alonsa v roce 2016 jako "blesk z čistého nebe". Přitom Španěl v posledních výrocích hovořil o tom, jak je u McLarenu šťastný a že od sezóny 2016 očekává výrazný posun vpřed.
Objevují se různé spekulace, proč byla tato eventualita vůbec vypuštěna do světa a nakolik je možné ji považovat za věrohodnou. Jedna z myšlenek označuje toto řešení pro McLaren jako ideální způsob uvolnění určitého tlaku, velkých očekávání a především úsporu několika milionů, které tým nebude muset Alonsovi platit. Není tajemstvím, že duo Button-Alonso je jedním z nejlépe placených pilotů v současné F1.
K situaci se vyjádřil i expilot F1 Mark Webber, který se v paddocku Abú Zabí o závodním víkendu vyskytoval. Podle něj taková myšlenka vůbec není nemožná. "Fernando je časovanou bombou. Pokud věci nefungují tak, jak si on představuje, vytváří enormní tlak na celý tým. Nesnáší porážky. Pokud po dvou nebo třech dnech testování sezná, že vůz není konkurenceschopný, myslím, že si klidně dá roční pauzu," tvrdí Australan.
K záležitosti se vyjádřil i mistr světa 1996 Damon Hill. Podle něj Alonso dokáže naznačit. "Raději nic neřekne, pokud jeho zpráva nedává nějaký jasný signál. Pokud prohlásí, že F1 pro něj není dostatečně lákavá, tak tím chce dát najevo, že se poohlíží po něčem jiném. Příkladem může být i jeho věta »Z důvodu, že nejsem spokojený, chci dělat něco jiného. Jsem závodník, chci závodit«."
Sám Alonso nechtěl o celé záležitosti příliš mluvit, ale když byl požádán o kategorické dementi celé zprávy, pronesl: "Nikdy nemohu o ničem říci, že je to na sto procent. Jako nemohu s určitostí říci, že zítra nebudu večeřet, když nevím, zda budu mít hlad. Uvidíme, jak se věci příští rok vyvinou, ale rozhodně v mých plánech není přestat závodit. Chci, abych závodil a vyhrával nebo aspoň měl konkurenceschopný materiál," dodává Alonso. Pokud by přeci jenom příští rok vynechal, spekuluje se, že by jeho kontrakt u McLarenu doběhl v letech 2017 a 2018.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.