Média hodnotí sobotní zprávu ohledně možné pauzy Fernanda Alonsa v roce 2016 jako "blesk z čistého nebe". Přitom Španěl v posledních výrocích hovořil o tom, jak je u McLarenu šťastný a že od sezóny 2016 očekává výrazný posun vpřed.
Objevují se různé spekulace, proč byla tato eventualita vůbec vypuštěna do světa a nakolik je možné ji považovat za věrohodnou. Jedna z myšlenek označuje toto řešení pro McLaren jako ideální způsob uvolnění určitého tlaku, velkých očekávání a především úsporu několika milionů, které tým nebude muset Alonsovi platit. Není tajemstvím, že duo Button-Alonso je jedním z nejlépe placených pilotů v současné F1.
K situaci se vyjádřil i expilot F1 Mark Webber, který se v paddocku Abú Zabí o závodním víkendu vyskytoval. Podle něj taková myšlenka vůbec není nemožná. "Fernando je časovanou bombou. Pokud věci nefungují tak, jak si on představuje, vytváří enormní tlak na celý tým. Nesnáší porážky. Pokud po dvou nebo třech dnech testování sezná, že vůz není konkurenceschopný, myslím, že si klidně dá roční pauzu," tvrdí Australan.
K záležitosti se vyjádřil i mistr světa 1996 Damon Hill. Podle něj Alonso dokáže naznačit. "Raději nic neřekne, pokud jeho zpráva nedává nějaký jasný signál. Pokud prohlásí, že F1 pro něj není dostatečně lákavá, tak tím chce dát najevo, že se poohlíží po něčem jiném. Příkladem může být i jeho věta »Z důvodu, že nejsem spokojený, chci dělat něco jiného. Jsem závodník, chci závodit«."
Sám Alonso nechtěl o celé záležitosti příliš mluvit, ale když byl požádán o kategorické dementi celé zprávy, pronesl: "Nikdy nemohu o ničem říci, že je to na sto procent. Jako nemohu s určitostí říci, že zítra nebudu večeřet, když nevím, zda budu mít hlad. Uvidíme, jak se věci příští rok vyvinou, ale rozhodně v mých plánech není přestat závodit. Chci, abych závodil a vyhrával nebo aspoň měl konkurenceschopný materiál," dodává Alonso. Pokud by přeci jenom příští rok vynechal, spekuluje se, že by jeho kontrakt u McLarenu doběhl v letech 2017 a 2018.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.