Pokud se zadíváme do historie F1, přesunů závodů jsme zažili více než dost. Sezónu otevíraly boje na jihoamerickém kontinentu, poté intermezzo na půdě černé Afriky a závěr patřil závodům v USA a Kanadě.
Posuny bychom snad s výjimkou italské a monacké Grand Prix našli u každého závodu. Jestliže ještě na začátku posledního desetiletí minulého století uzavírala šampionát Grand Prix Austrálie, tak nyní celý šampionát otevírá a jeho konec má nyní "na starost" závod v jednom z arabských emirátů v Abú Zabí. To by se ale mohlo změnit a na chvost sezóny by se mohla posunout mexická Grand Prix, jak tomu bylo v první éře její existence. (1964-1970).
Tento názor zastává Sergio Pérez a vychází ze skutečnosti, že Grand Prix Mexika měla po návratu do kalendáře F1 obrovský úspěch, takže by byla rozhodně důstojnějším zakončením celé sezóny. "Věřím, že postavení Mexika v listině závodů je správné. Pokud byste ho zařadili na začátek, pak nastaví pro ostatní závody, které přijdou po něm, hodně vysokou laťku. Žádný z nich by nedosáhl úrovně, jakou dnes Mexiko má. Takže bych ho posunul na úplný konec sezóny, vyměnil s Abú Zabí a posunul ho jako finále, protože jsem přesvědčen, že jde o nejkrásnější závod celého roku," nezapře své patriotské přesvědčení Mexičan.
Znovuzavedení závodu dle Péreze mělo i svůj význam ve změně globální image Mexika. "Byla to hodně speciální Grand Prix, při níž jsme cítili obrovskou podporu publika. Myslím, že mé zemi hodně dlužíme. F1 je s Mexikem krásnější. Dříve lidé neříkali o mé vlasti hezké věci, ale teď zažili tu obrovskou euforii, takže svůj názor změnili, a to mě naplňuje hrdostí," tvrdí Mexičan.
Mexiko mělo v minulosti velké problémy s nedisciplinovaností diváků, což vedlo po roce 1970 k odejmutí licence pro závody F1. Zůstává otázkou, zda prvotní elán a především finanční zázemí Mexičanům vydrží a dokáží překonat kritické tři ročníky. Ostatně stejně nadšeně se mluvilo o americké Grand Prix v Austinu a v letošním roce už jí postihly značné problémy.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.