Pokud se zadíváme do historie F1, přesunů závodů jsme zažili více než dost. Sezónu otevíraly boje na jihoamerickém kontinentu, poté intermezzo na půdě černé Afriky a závěr patřil závodům v USA a Kanadě.
Posuny bychom snad s výjimkou italské a monacké Grand Prix našli u každého závodu. Jestliže ještě na začátku posledního desetiletí minulého století uzavírala šampionát Grand Prix Austrálie, tak nyní celý šampionát otevírá a jeho konec má nyní "na starost" závod v jednom z arabských emirátů v Abú Zabí. To by se ale mohlo změnit a na chvost sezóny by se mohla posunout mexická Grand Prix, jak tomu bylo v první éře její existence. (1964-1970).
Tento názor zastává Sergio Pérez a vychází ze skutečnosti, že Grand Prix Mexika měla po návratu do kalendáře F1 obrovský úspěch, takže by byla rozhodně důstojnějším zakončením celé sezóny. "Věřím, že postavení Mexika v listině závodů je správné. Pokud byste ho zařadili na začátek, pak nastaví pro ostatní závody, které přijdou po něm, hodně vysokou laťku. Žádný z nich by nedosáhl úrovně, jakou dnes Mexiko má. Takže bych ho posunul na úplný konec sezóny, vyměnil s Abú Zabí a posunul ho jako finále, protože jsem přesvědčen, že jde o nejkrásnější závod celého roku," nezapře své patriotské přesvědčení Mexičan.
Znovuzavedení závodu dle Péreze mělo i svůj význam ve změně globální image Mexika. "Byla to hodně speciální Grand Prix, při níž jsme cítili obrovskou podporu publika. Myslím, že mé zemi hodně dlužíme. F1 je s Mexikem krásnější. Dříve lidé neříkali o mé vlasti hezké věci, ale teď zažili tu obrovskou euforii, takže svůj názor změnili, a to mě naplňuje hrdostí," tvrdí Mexičan.
Mexiko mělo v minulosti velké problémy s nedisciplinovaností diváků, což vedlo po roce 1970 k odejmutí licence pro závody F1. Zůstává otázkou, zda prvotní elán a především finanční zázemí Mexičanům vydrží a dokáží překonat kritické tři ročníky. Ostatně stejně nadšeně se mluvilo o americké Grand Prix v Austinu a v letošním roce už jí postihly značné problémy.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar