Force India se v osmé sezóně samostatné existence dočkala svého nejlepšího umístění v Poháru konstruktérů, páté místo má už jisté, proto se při poslední Grand Prix sezóny 2015 může zaměřit na co nejlepší výsledek a důstojně oslavit jedno jubileum.
Vijay Mallya vyšle své vozy na trať po stopadesáté. Sám říká, že jako důležitý faktor v letošní sezóně vidí zavedení B-specifikace vozu v Grand Prix Velké Británie. Sergio Pérez v Rusku přidal na konto týmu třetí pódiové umístění v historii týmu a s největší pravděpodobností vyrovná i nejlepší postavení pilota Force India v konečné klasifikaci. Sice ještě může teoreticky předstihnout osmého Ricciarda a rovněž ho může překonat jedenáctý Grosjean, ale to by buď Mexičan nebo Francouz museli vyhrát, což je s ohledem na rozložení sil startovního pole výsledek z říše zázraků. Nedá se ani předpokládat, že by výrazně zabodoval Hülkenberg, takže Mexičan má šanci v barvách indického týmu zažít i svou vlastní nejúspěšnější sezónu.
Mallya je spokojený s tím, že v Abú Zabí jeho tým pojede naprosto uvolněný závod, jehož výsledek může být už příslibem pro rok 2016. "Jedeme do Abú Zabí s jistým pátým místem v Poháru konstruktérů, takže k poslednímu závodu nastupujeme s vědomím, že nemáme co ztratit. Těšíme se na závod a doufám, že zakončíme sezónu ve velkém stylu. Bude to pro nás speciální závod, protože tu pojedeme 150. Grand Prix - chceme to jubileum na trati pořádně oslavit," kuje plány Mallya.
"Na tým jsem mohl být hrdý po celý rok, zejména mě potěšila křivka vývoje v druhé polovině sezóny. V posledních osmi závodech jsme vyjeli 81 bodů, byli jsme dostatečně rychlí a konkurenceschopní prakticky v každém závodě. S výhledem na pravidla v příštím roce lze předpokládat, že si takovou formu udržíme. V týmu teď vládne spousta pozitivní energie a velké nadšení. V následujícím víkendu prostě máme šanci prokázat, jak daleko jsme v letošním roce došli. Chceme se kvalifikovat v první desítce a ještě na naše konto přidat co nejvíc bodů," dodává Mallya.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.