Sezóna končí obvykle posledním závodem, ale Pirelli připravilo ještě něco ve formě prodloužené, nebo už hodně časné overtury pro ročník 2016. Stáj Manor nominovala do tohoto programu dva piloty působící v letošní sérii GP2.
V červenobílých monopostech se objeví Brit Jordan King a Rio Harjanto reprezentující Indonésii. King v sérii GP 2 obsadil v celkové klasifikaci 12. místo, hájil barvy týmu Racing Engineering s Američanem Alexandrem Rossim. Harjanto jezdící v barvách stáje Campos Racing byl podstatně úspěšnější, skončil celkové čtvrtý. Příští rok by ale v F1 stejně nemohl nastoupit, protože nemá dostatek bodů pro udělení superlicence od FIA.
Jordan King už letos k F1 přičichl právě ve stáji Manor, kde pracoval jako vývojový pilot, poprvé tedy 1. prosince usedne do monopostu Manor MR03B. "Role vývojového pilota byla fantastickou příležitostí a já si užíval a těžil z každé minuty, kterou jsem s týmem strávil. Evropská část GP2 kopírovala závody Formule 1, takže bylo velmi snadné spojit moje závodní závazky a přitom trávit čas s piloty Manoru a jeho inženýry. V Austinu a Mexiku jsem byl schopen plně nasát prostředí F1, hodně jsem se poučil jak fungují některé věci i mimo závodní trať. Samozřejmě se nejvíc těším na možnost pilotovat vůz F1 a nemůžu se příštího týdne v Abú Zabí dočkat," svěřil se jedenadvacetiletý pilot.
Rio Harjanto letos v GP2 vyhrál tři závody, v minulosti se už dvakrát podílel na testech v předchůdcích Manoru - v letech 2010 vyzkoušel Virgin, o dva roky později Marussii. "Opravdu se těším, až se v Abú Zabí vrátím k týmu, v mnoha směrech je to pořád stejná stáj, i když vůz je zcela odlišný. Pro nadcházející test se cítím být mnohem lépe připraven, zvláště po velice vyrovnané sérii GP2. Rád bych prokázal, že i já jsem prošel vývojem a mé schopnosti jsou nyní kompletnější," dodává dvaadvacetiletý Indonésan.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.