Sezóna končí obvykle posledním závodem, ale Pirelli připravilo ještě něco ve formě prodloužené, nebo už hodně časné overtury pro ročník 2016. Stáj Manor nominovala do tohoto programu dva piloty působící v letošní sérii GP2.
V červenobílých monopostech se objeví Brit Jordan King a Rio Harjanto reprezentující Indonésii. King v sérii GP 2 obsadil v celkové klasifikaci 12. místo, hájil barvy týmu Racing Engineering s Američanem Alexandrem Rossim. Harjanto jezdící v barvách stáje Campos Racing byl podstatně úspěšnější, skončil celkové čtvrtý. Příští rok by ale v F1 stejně nemohl nastoupit, protože nemá dostatek bodů pro udělení superlicence od FIA.
Jordan King už letos k F1 přičichl právě ve stáji Manor, kde pracoval jako vývojový pilot, poprvé tedy 1. prosince usedne do monopostu Manor MR03B. "Role vývojového pilota byla fantastickou příležitostí a já si užíval a těžil z každé minuty, kterou jsem s týmem strávil. Evropská část GP2 kopírovala závody Formule 1, takže bylo velmi snadné spojit moje závodní závazky a přitom trávit čas s piloty Manoru a jeho inženýry. V Austinu a Mexiku jsem byl schopen plně nasát prostředí F1, hodně jsem se poučil jak fungují některé věci i mimo závodní trať. Samozřejmě se nejvíc těším na možnost pilotovat vůz F1 a nemůžu se příštího týdne v Abú Zabí dočkat," svěřil se jedenadvacetiletý pilot.
Rio Harjanto letos v GP2 vyhrál tři závody, v minulosti se už dvakrát podílel na testech v předchůdcích Manoru - v letech 2010 vyzkoušel Virgin, o dva roky později Marussii. "Opravdu se těším, až se v Abú Zabí vrátím k týmu, v mnoha směrech je to pořád stejná stáj, i když vůz je zcela odlišný. Pro nadcházející test se cítím být mnohem lépe připraven, zvláště po velice vyrovnané sérii GP2. Rád bych prokázal, že i já jsem prošel vývojem a mé schopnosti jsou nyní kompletnější," dodává dvaadvacetiletý Indonésan.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.