Sezóna končí obvykle posledním závodem, ale Pirelli připravilo ještě něco ve formě prodloužené, nebo už hodně časné overtury pro ročník 2016. Stáj Manor nominovala do tohoto programu dva piloty působící v letošní sérii GP2.
V červenobílých monopostech se objeví Brit Jordan King a Rio Harjanto reprezentující Indonésii. King v sérii GP 2 obsadil v celkové klasifikaci 12. místo, hájil barvy týmu Racing Engineering s Američanem Alexandrem Rossim. Harjanto jezdící v barvách stáje Campos Racing byl podstatně úspěšnější, skončil celkové čtvrtý. Příští rok by ale v F1 stejně nemohl nastoupit, protože nemá dostatek bodů pro udělení superlicence od FIA.
Jordan King už letos k F1 přičichl právě ve stáji Manor, kde pracoval jako vývojový pilot, poprvé tedy 1. prosince usedne do monopostu Manor MR03B. "Role vývojového pilota byla fantastickou příležitostí a já si užíval a těžil z každé minuty, kterou jsem s týmem strávil. Evropská část GP2 kopírovala závody Formule 1, takže bylo velmi snadné spojit moje závodní závazky a přitom trávit čas s piloty Manoru a jeho inženýry. V Austinu a Mexiku jsem byl schopen plně nasát prostředí F1, hodně jsem se poučil jak fungují některé věci i mimo závodní trať. Samozřejmě se nejvíc těším na možnost pilotovat vůz F1 a nemůžu se příštího týdne v Abú Zabí dočkat," svěřil se jedenadvacetiletý pilot.
Rio Harjanto letos v GP2 vyhrál tři závody, v minulosti se už dvakrát podílel na testech v předchůdcích Manoru - v letech 2010 vyzkoušel Virgin, o dva roky později Marussii. "Opravdu se těším, až se v Abú Zabí vrátím k týmu, v mnoha směrech je to pořád stejná stáj, i když vůz je zcela odlišný. Pro nadcházející test se cítím být mnohem lépe připraven, zvláště po velice vyrovnané sérii GP2. Rád bych prokázal, že i já jsem prošel vývojem a mé schopnosti jsou nyní kompletnější," dodává dvaadvacetiletý Indonésan.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.