Sezóna končí obvykle posledním závodem, ale Pirelli připravilo ještě něco ve formě prodloužené, nebo už hodně časné overtury pro ročník 2016. Stáj Manor nominovala do tohoto programu dva piloty působící v letošní sérii GP2.
V červenobílých monopostech se objeví Brit Jordan King a Rio Harjanto reprezentující Indonésii. King v sérii GP 2 obsadil v celkové klasifikaci 12. místo, hájil barvy týmu Racing Engineering s Američanem Alexandrem Rossim. Harjanto jezdící v barvách stáje Campos Racing byl podstatně úspěšnější, skončil celkové čtvrtý. Příští rok by ale v F1 stejně nemohl nastoupit, protože nemá dostatek bodů pro udělení superlicence od FIA.
Jordan King už letos k F1 přičichl právě ve stáji Manor, kde pracoval jako vývojový pilot, poprvé tedy 1. prosince usedne do monopostu Manor MR03B. "Role vývojového pilota byla fantastickou příležitostí a já si užíval a těžil z každé minuty, kterou jsem s týmem strávil. Evropská část GP2 kopírovala závody Formule 1, takže bylo velmi snadné spojit moje závodní závazky a přitom trávit čas s piloty Manoru a jeho inženýry. V Austinu a Mexiku jsem byl schopen plně nasát prostředí F1, hodně jsem se poučil jak fungují některé věci i mimo závodní trať. Samozřejmě se nejvíc těším na možnost pilotovat vůz F1 a nemůžu se příštího týdne v Abú Zabí dočkat," svěřil se jedenadvacetiletý pilot.
Rio Harjanto letos v GP2 vyhrál tři závody, v minulosti se už dvakrát podílel na testech v předchůdcích Manoru - v letech 2010 vyzkoušel Virgin, o dva roky později Marussii. "Opravdu se těším, až se v Abú Zabí vrátím k týmu, v mnoha směrech je to pořád stejná stáj, i když vůz je zcela odlišný. Pro nadcházející test se cítím být mnohem lépe připraven, zvláště po velice vyrovnané sérii GP2. Rád bych prokázal, že i já jsem prošel vývojem a mé schopnosti jsou nyní kompletnější," dodává dvaadvacetiletý Indonésan.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.