S hodnocením pilotů je to někdy ošidné. Když se sedmnáctiletý Max Verstappen pustil do své první sezóny ve Formuli 1, nebylo zrovna málo hlasů, které hovořily o nezodpovědnosti FIA, že tak mladého pilota bez zkušeností pustila na trati Grand Prix.
Byl tu pochopitelně vliv jeho otce Jose, který sám odkroužil něco závodů v letech 1994-2003 a nad synem drží ochrannou ruku. Sýčkové však hovořili o dalších aspektech, které mohou vést až k tragédii - jejich hlasy zněly nejhlasitěji po Grand Prix Monaca, kdy mladík kolidoval před zatáčkou Ste. Dévote s Romainem Grosjeanem.
Jenže po kanadské Grand Prix začal holandský mladík podávat solidní a vyrovnané výkony a misky vah se postupně překlápěly na jeho stranu. Opět se o něm začalo hovořit jako o "zázračném dítěti" a věc došla tak daleko, že experti stanice BBC - expilot David Coulthard a bývalý majitel týmu F1 Eddie Jordan - hodnotí jeho výkon v oblasti superlativů.
Max je podle nich ještě surovým, nevybroušeným diamantem, ale svůj nesporný talent prezentuje dostatečnou rychlostí a nebojí se odvážných předjížděcích manévrů, což prokázal v posledním závodě v Brazílii. Jak Coulthard, tak Jordan se shodli na tom, že Verstappena lze měřit s ranou fází kariér jiných veličin F1.
"Klidně ho budu srovnávat se Schumacherem a Sennou. Mám dojem, že jejich začátky byly hodně podobné, je stejně dobrý," zhodnotil po Grand Prix Brazílii ve zpravodajství BBC Verstappenův výkon Eddie Jordan.
"Využívá své sebedůvěry, nikoli zkušeností, protože ty ještě mít nemůže. Přesně takové výkony ho řadí na seznam adeptů u Ferrari nebo Red Bullu," dodává Coulthard.
Všichni jsou nadšeni především předjížděcími manévry, které Verstappen předváděl na Autodromo José Carlos Pace v prvních zatáčkách po startu. Sám přiznal, že jeho výkon v "S" do Senna byl inspirován záběry z dřívějších závodů na Interlagosu. Vybavil si i jeden konkrétní případ ze stejného místa: "Viděl jsem před několika lety souboj mezi Räikkönenem a Schumacherem. Opravdu se mi to líbilo - a teď jsem měl možnost si to sám vyzkoušet," usmívá se Max.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.