S hodnocením pilotů je to někdy ošidné. Když se sedmnáctiletý Max Verstappen pustil do své první sezóny ve Formuli 1, nebylo zrovna málo hlasů, které hovořily o nezodpovědnosti FIA, že tak mladého pilota bez zkušeností pustila na trati Grand Prix.
Byl tu pochopitelně vliv jeho otce Jose, který sám odkroužil něco závodů v letech 1994-2003 a nad synem drží ochrannou ruku. Sýčkové však hovořili o dalších aspektech, které mohou vést až k tragédii - jejich hlasy zněly nejhlasitěji po Grand Prix Monaca, kdy mladík kolidoval před zatáčkou Ste. Dévote s Romainem Grosjeanem.
Jenže po kanadské Grand Prix začal holandský mladík podávat solidní a vyrovnané výkony a misky vah se postupně překlápěly na jeho stranu. Opět se o něm začalo hovořit jako o "zázračném dítěti" a věc došla tak daleko, že experti stanice BBC - expilot David Coulthard a bývalý majitel týmu F1 Eddie Jordan - hodnotí jeho výkon v oblasti superlativů.
Max je podle nich ještě surovým, nevybroušeným diamantem, ale svůj nesporný talent prezentuje dostatečnou rychlostí a nebojí se odvážných předjížděcích manévrů, což prokázal v posledním závodě v Brazílii. Jak Coulthard, tak Jordan se shodli na tom, že Verstappena lze měřit s ranou fází kariér jiných veličin F1.
"Klidně ho budu srovnávat se Schumacherem a Sennou. Mám dojem, že jejich začátky byly hodně podobné, je stejně dobrý," zhodnotil po Grand Prix Brazílii ve zpravodajství BBC Verstappenův výkon Eddie Jordan.
"Využívá své sebedůvěry, nikoli zkušeností, protože ty ještě mít nemůže. Přesně takové výkony ho řadí na seznam adeptů u Ferrari nebo Red Bullu," dodává Coulthard.
Všichni jsou nadšeni především předjížděcími manévry, které Verstappen předváděl na Autodromo José Carlos Pace v prvních zatáčkách po startu. Sám přiznal, že jeho výkon v "S" do Senna byl inspirován záběry z dřívějších závodů na Interlagosu. Vybavil si i jeden konkrétní případ ze stejného místa: "Viděl jsem před několika lety souboj mezi Räikkönenem a Schumacherem. Opravdu se mi to líbilo - a teď jsem měl možnost si to sám vyzkoušet," usmívá se Max.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.