Stížnosti do radiové komunikace, pak dokonce někdejšímu španělskému králi - Fernando Alonso letos opravdu prožívá sezónu nočních můr. Ve svých eskapádách pokračoval i v Brazílii.
Leccos z toho hnulo žlučí i představitelům Hondy, proti nimž jsou Alonsovy výpady namířeny, ale tentokrát nehodlají španělského pilota trestat. Těžko říci, zda kvůli tomu, že má pravdu, nebo na samotném konci sezóny mají všichni zájem, aby se už o zpackaném roce příliš nemluvilo.
Poté, co musel Alonso v kvalifikaci zastavit, usadil se Španěl na piknikové křesílko a slunil se, neopomněl mrknout do objektivu kamery. Na sociálních sítích se pak objevily Alonsova fotografie z této části tréninku vložená do různých scenérií s titulem: Místa, kde by Alonso byl mnohem radši (#PlacesAlonsoWouldRatherBe): vyhřívá se na nich se lvy, sedí v zubařské ordinaci; na palubě Titanicu, na lavičce s Forrestem Gumpem, v kosmické lodi Star Trek, na Měsíci nebo na obraze Poslední večeře Krista - ovšem těch snímků najdete mnohem více - obrázky zde.
Největší zábava v letošní Brazílii byl podle Alonsa vpád obou pilotů McLarenu na stupně vítězů, které jsou pro McLaren v současné době zapovězené. "Procházeli jsme kolem pódia, tak jsem si řekli »Zase je nebudeme mít na dosah, tak si aspoň udělejme fotku«," popisuje situaci Alonso.
Problém je v tom, že nedílnou součástí japonské kultury je čest a podobně Alonsovy hrátky mohou u vysokých činitelů Hondy být vnímány krajně negativně, dokonce to brát i jako zesměšnění značky. Proto šéf Jasuhisa Araj vyvěsil bílou vlajku a nechce záležitost dále řešit. "Je jasné, že situace Fernanda značně frustruje, ovšem my jsme na tom stejně. Jak se ukazuje, i v této situaci si piloti dokáží udržet smysl pro humor, což všem v týmu pomáhá. S ohledem na jejich mentalitu a profesionalitu k nim mám velký respekt," dodal Araj.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.