Stížnosti do radiové komunikace, pak dokonce někdejšímu španělskému králi - Fernando Alonso letos opravdu prožívá sezónu nočních můr. Ve svých eskapádách pokračoval i v Brazílii.
Leccos z toho hnulo žlučí i představitelům Hondy, proti nimž jsou Alonsovy výpady namířeny, ale tentokrát nehodlají španělského pilota trestat. Těžko říci, zda kvůli tomu, že má pravdu, nebo na samotném konci sezóny mají všichni zájem, aby se už o zpackaném roce příliš nemluvilo.
Poté, co musel Alonso v kvalifikaci zastavit, usadil se Španěl na piknikové křesílko a slunil se, neopomněl mrknout do objektivu kamery. Na sociálních sítích se pak objevily Alonsova fotografie z této části tréninku vložená do různých scenérií s titulem: Místa, kde by Alonso byl mnohem radši (#PlacesAlonsoWouldRatherBe): vyhřívá se na nich se lvy, sedí v zubařské ordinaci; na palubě Titanicu, na lavičce s Forrestem Gumpem, v kosmické lodi Star Trek, na Měsíci nebo na obraze Poslední večeře Krista - ovšem těch snímků najdete mnohem více - obrázky zde.
Největší zábava v letošní Brazílii byl podle Alonsa vpád obou pilotů McLarenu na stupně vítězů, které jsou pro McLaren v současné době zapovězené. "Procházeli jsme kolem pódia, tak jsem si řekli »Zase je nebudeme mít na dosah, tak si aspoň udělejme fotku«," popisuje situaci Alonso.
Problém je v tom, že nedílnou součástí japonské kultury je čest a podobně Alonsovy hrátky mohou u vysokých činitelů Hondy být vnímány krajně negativně, dokonce to brát i jako zesměšnění značky. Proto šéf Jasuhisa Araj vyvěsil bílou vlajku a nechce záležitost dále řešit. "Je jasné, že situace Fernanda značně frustruje, ovšem my jsme na tom stejně. Jak se ukazuje, i v této situaci si piloti dokáží udržet smysl pro humor, což všem v týmu pomáhá. S ohledem na jejich mentalitu a profesionalitu k nim mám velký respekt," dodal Araj.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.