Stížnosti do radiové komunikace, pak dokonce někdejšímu španělskému králi - Fernando Alonso letos opravdu prožívá sezónu nočních můr. Ve svých eskapádách pokračoval i v Brazílii.
Leccos z toho hnulo žlučí i představitelům Hondy, proti nimž jsou Alonsovy výpady namířeny, ale tentokrát nehodlají španělského pilota trestat. Těžko říci, zda kvůli tomu, že má pravdu, nebo na samotném konci sezóny mají všichni zájem, aby se už o zpackaném roce příliš nemluvilo.
Poté, co musel Alonso v kvalifikaci zastavit, usadil se Španěl na piknikové křesílko a slunil se, neopomněl mrknout do objektivu kamery. Na sociálních sítích se pak objevily Alonsova fotografie z této části tréninku vložená do různých scenérií s titulem: Místa, kde by Alonso byl mnohem radši (#PlacesAlonsoWouldRatherBe): vyhřívá se na nich se lvy, sedí v zubařské ordinaci; na palubě Titanicu, na lavičce s Forrestem Gumpem, v kosmické lodi Star Trek, na Měsíci nebo na obraze Poslední večeře Krista - ovšem těch snímků najdete mnohem více - obrázky zde.
Největší zábava v letošní Brazílii byl podle Alonsa vpád obou pilotů McLarenu na stupně vítězů, které jsou pro McLaren v současné době zapovězené. "Procházeli jsme kolem pódia, tak jsem si řekli »Zase je nebudeme mít na dosah, tak si aspoň udělejme fotku«," popisuje situaci Alonso.
Problém je v tom, že nedílnou součástí japonské kultury je čest a podobně Alonsovy hrátky mohou u vysokých činitelů Hondy být vnímány krajně negativně, dokonce to brát i jako zesměšnění značky. Proto šéf Jasuhisa Araj vyvěsil bílou vlajku a nechce záležitost dále řešit. "Je jasné, že situace Fernanda značně frustruje, ovšem my jsme na tom stejně. Jak se ukazuje, i v této situaci si piloti dokáží udržet smysl pro humor, což všem v týmu pomáhá. S ohledem na jejich mentalitu a profesionalitu k nim mám velký respekt," dodal Araj.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.