Když vůz vašeho týmu vypadne ze závodu, je to nepříjemná věc. Pokud je diskvalifikován, zavání to ještě ostudou a nepříjemným náznakem, že jste chtěli neoprávněně získat výhodu. To je i případ Massova vyloučení ze závodu v Brazílii.
Tým Williams prohlásil, že vůbec nechápe, jak FIA dospěla k uvedeným hodnotám Massovy pravé zadní pneumatiky. Podle jejich vlastního měření bylo všechno v povolených mezích. Výkonný šéf Williamsu Rob Smedley uvedl, že komisař FIA infračerveným měřičem zjistil hodnotu 137°C, zatímco týmové zařízení ukazovalo 107°C.
"Máme dva nezávislé senzory, první z nich je PT1000 umístěný uvnitř ohřívací dečky pneumatiky a hlásí nám údaje o teplotě na jejím povrchu, abychom věděli, že je v souladu s předpisy. Poslední údaj, který jsme měli k dispozici před odjezdem na startovní rošt, byl 104°C. Další nezávislý údaj máme přímo z dat vozu. Ty nám ukazují, že pravá zadní pneumatika Massova vozu měla 107°C," vysvětluje Smedley s tím, že se jeho tým hodlá proti rozhodnutí FIA odvolat.
"Oba výsledky naznačují, že jsme postupovali v souladu s předpisy. Obě zařízení prošla nezávislou korelací - tedy jak čidlo v dečce, tak vozový teplotní senzor, kontrolu provedla přímo firma Pirelli poté, co se odehrál poprask kolem pneumatik Mercedesu v Itálii. Kromě toho jsme si pořídili stejný měřicí přístroj, jaký využívá FIA, a děláme s ním namátkové kontroly po celou dobu závodního víkendu, aby bylo vyloučeno jakékoli pochybení," pokračuje Smedley.
"Budeme požadovat, aby bylo přesvě vysvětleno, jak FIA k udané teplotě došla, protože používáme tři nezávislá kontrolní zařízení a žádné z nich neukázalo hodnotu, jakou naměřila přímo na roštu FIA. Když jsem se zeptal, jak je možné, že FIA zjistila tak vysokou teplotu (když naše údaje byly v pořádku), dostalo se mi jen odpovědi »Nemáme ponětí«. Prakticky nám nic nevysvětlili. Jenom sdělili, že jde o oficiální měření FIA, které je zásadní. Naše tři údaje nemají takový význam. Proto se chceme odvolat," hodlá Smedley s týmem prokázat svou nevinu.
Smedley ještě vysvětlil, že v pneumatice nedošlo k nárůstu tlaku, což by se při teplotě o 27°C nad normál muselo stát. "Pokud by byla skutečně o takovou hodnotu teplejší, tlak by vzrostl až o 2,4-3 psi. Ale inženýr na roštu upouštěl zcela normálně. V případě tak vysoké hodnoty by to byla daleko výraznější regulace. Šlo by o abnormální množství tlaku," dodává Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.