Hned na úvod upřesněme, že středem pozornosti není sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, nýbrž jeho šestnáctiletý syn Mick. S ohledem na případy Maxe Verstappena či nejnověji Lawrence Strolla lze říci, že mladík už má "nejvyšší čas".
Mick Schumacher letos debutoval ve Formuli 4 v holandském týmu Van Amersfoort Racing. Sezónu zakončil celkově 10. místem a nejlépe se umístil hned v prvním závodě v Oscherlebenu, kde vyhrál finální rozjížďku. Dalším krokem by měl být postup do prestižní F3. Teď jde o to, kdo ho doprovodí.
Podle italských zpráv byl Mick tento týden přizván k testování na Monze pod dohledem Lucy Baldisserriho, šéfa Ferrariho mládežnické akademie. Informoval o tom Leo Turrini s dovětkem, že Schumacher junior navštívil Maranello poprvé od dob, kdy jeho otec zcela dominoval motoristickému sportu. Své k tomu přidalo i periodikum Express, že Mick tento týden na Monze rovněž testuje pro italský tým Prema Powerteam.
Nelze ovšem ani přehlížet vazby Schumacherovy rodiny, pokud jde o Mercedes - německá automobila také ještě neřekla poslední slovo. Kölner Express uvádí, že Mick dostal pozvánku na následnou akci Mercedesu ve Stuttgartu nazvanou Stars & Cars. "Oslovili jsme Micka z důvodu vazeb mezi Mercedesem a jeho rodinou. Pro něj to bude jedinečná zkušenost," vysvětlil mluvčí Mercedesu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.