Dva závody dělí Mallyův tým od historického úspěchu. Ale ten si může dvojice Nico Hülkenberg a Sergio Pérez zajistit už v Brazílii. Od nejbližšího pronásledovatele ji dělí už jenom 41 bodů a s ohledem na sílu soupeřů se nedají čekat nějaké vysoké bodové příděly.
Lotus na 6. místě Poháru konstruktérů letos sice také jednou stanul na stupních vítězů, ale jinak jeho piloti za německo-mexickým duem zaostávají. Dá se proto předpokládat, že po třech šestých příčkách (2011, 2013, 2014) se Force India dočká historického úspěchu. Nejspíš na rozloučenou s původním názvem.
"Pokud v Brazílii zajedeme dobře, můžeme už mít jisté páté místo, což je naší prioritou. Jsem si jist, že můžeme oběma vozy bodovat, což by byl skvělý způsob, jak oslavit naší vůbec nejlepší sezónu," spřádá plány majitel týmu Vijay Mallya. Pokud by Lotus v Brazílii vyšel bodově naprázdno, dělila by indický tým od kýžené příčky "propast" pouhých tří bodů (samozřejmě za předpokladu, že by ani Force India nebodovala). Ve hře je pro tým z Enstone maximálně 86 bodů, ale to je víceméně utopické číslo.
"V posledních závodech jsme dosahovali opravdu velmi dobrých výsledků. Tým odvádí fantastickou práci a já jezdím asi nejlépe ve své kariéře. Chceme sezónu dokončit na vysoké úrovni a myslím, že ještě můžeme zajet výborné výsledky, takže se před závodem cítím opravdu jistě," popisuje své pocity Sergio Pérez.
Nico Hülkenberg má na Interlagos velice dobré vzpomínky. V roce 2010 tu na Williamsu zajel pole-position, v letech 2012 a 2014 už v barvách nynějšího zaměstnavatele dokonce jezdil v čele startovního pole - celkem tu odkroužil ve vedení 35 kol. "Připadá mi, že mám k téhle trati dobrý vztah, cítím se velice komfortně nejen na dráze, ale i mimo ni. Očekávám tu silnou konkurenci, takže doufám, že si do své sbírky přidám další velmi dobré umístění," tak vidí své šance v Brazílii Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.