Dva závody dělí Mallyův tým od historického úspěchu. Ale ten si může dvojice Nico Hülkenberg a Sergio Pérez zajistit už v Brazílii. Od nejbližšího pronásledovatele ji dělí už jenom 41 bodů a s ohledem na sílu soupeřů se nedají čekat nějaké vysoké bodové příděly.
Lotus na 6. místě Poháru konstruktérů letos sice také jednou stanul na stupních vítězů, ale jinak jeho piloti za německo-mexickým duem zaostávají. Dá se proto předpokládat, že po třech šestých příčkách (2011, 2013, 2014) se Force India dočká historického úspěchu. Nejspíš na rozloučenou s původním názvem.
"Pokud v Brazílii zajedeme dobře, můžeme už mít jisté páté místo, což je naší prioritou. Jsem si jist, že můžeme oběma vozy bodovat, což by byl skvělý způsob, jak oslavit naší vůbec nejlepší sezónu," spřádá plány majitel týmu Vijay Mallya. Pokud by Lotus v Brazílii vyšel bodově naprázdno, dělila by indický tým od kýžené příčky "propast" pouhých tří bodů (samozřejmě za předpokladu, že by ani Force India nebodovala). Ve hře je pro tým z Enstone maximálně 86 bodů, ale to je víceméně utopické číslo.
"V posledních závodech jsme dosahovali opravdu velmi dobrých výsledků. Tým odvádí fantastickou práci a já jezdím asi nejlépe ve své kariéře. Chceme sezónu dokončit na vysoké úrovni a myslím, že ještě můžeme zajet výborné výsledky, takže se před závodem cítím opravdu jistě," popisuje své pocity Sergio Pérez.
Nico Hülkenberg má na Interlagos velice dobré vzpomínky. V roce 2010 tu na Williamsu zajel pole-position, v letech 2012 a 2014 už v barvách nynějšího zaměstnavatele dokonce jezdil v čele startovního pole - celkem tu odkroužil ve vedení 35 kol. "Připadá mi, že mám k téhle trati dobrý vztah, cítím se velice komfortně nejen na dráze, ale i mimo ni. Očekávám tu silnou konkurenci, takže doufám, že si do své sbírky přidám další velmi dobré umístění," tak vidí své šance v Brazílii Hülkenberg.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.