Kdo je více vinen? Počasí? Mexičané? Ecclestone? Ve čtyřleté existenci texaské Grand Prix v Austinu, navzdory velebení tratě a snaze posílit americký patriotismus byl letošní závod nejhorším, co se finanční otázky týče.
Elektrická bouře, přívalové deště, vliv hurikánu Patricia, tím pádem velmi omezená akce na závodní dráze, to všechno bylo příčinou, proč tribuny COTA zely prázdnotou. Ale to podle organizátorů nebyl jediný důvod. Zatím odmítli vyčíslit finanční propad, ale podle některých náznaků je skutečně citelný.
"Byl to velice těžký víkend. Nebojím se ho nazvat jako finanční devastaci naší společnosti. Přišli jsme o miliony. A také se domnívám, že jsme ztratili mnoho fanoušků, protože po tak špatné zkušenosti už podruhé nepřijdou, i když chci věřit, že změní svůj názor," stěžuje si Bobby Epstein, ředitel COTA. Podle jeho slov situaci nezachránila ani korunovace staronového světového šampiona Lewise Hamiltona.
Dalším aspektem, proč Grand Prix USA skončila diváckým neúspěchem, je podle pořadatelů i následující mexický závod. Těsné sousedství dvou podniku v relativně malé vzdálenosti podle Epsteina způsobilo, že velké množství mexických příznivců F1 si cestu do Austinu rozmyslelo. "Mexiko nám opravdu hodně ublížilo," připustil Epstein.
Pořadatelé i sám Ecclestone doufali, že se zájem Američanů o F1 bude nadále zvyšovat, ale zmíněné okolnosti jim asi přidělaly nemálo vrásek. Lepší situace by pro Američany mohla nastat příští rok, kdy se Grand Prix Mexika koná až dva týdny po americkém závodě, navíc oproti letošku, kdy se po dlouhých letech opět objevil na startu americký pilot, budou moci projevit svůj patriotismus a přijít podpořit nový domácí tým.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.