Kdo je více vinen? Počasí? Mexičané? Ecclestone? Ve čtyřleté existenci texaské Grand Prix v Austinu, navzdory velebení tratě a snaze posílit americký patriotismus byl letošní závod nejhorším, co se finanční otázky týče.
Elektrická bouře, přívalové deště, vliv hurikánu Patricia, tím pádem velmi omezená akce na závodní dráze, to všechno bylo příčinou, proč tribuny COTA zely prázdnotou. Ale to podle organizátorů nebyl jediný důvod. Zatím odmítli vyčíslit finanční propad, ale podle některých náznaků je skutečně citelný.
"Byl to velice těžký víkend. Nebojím se ho nazvat jako finanční devastaci naší společnosti. Přišli jsme o miliony. A také se domnívám, že jsme ztratili mnoho fanoušků, protože po tak špatné zkušenosti už podruhé nepřijdou, i když chci věřit, že změní svůj názor," stěžuje si Bobby Epstein, ředitel COTA. Podle jeho slov situaci nezachránila ani korunovace staronového světového šampiona Lewise Hamiltona.
Dalším aspektem, proč Grand Prix USA skončila diváckým neúspěchem, je podle pořadatelů i následující mexický závod. Těsné sousedství dvou podniku v relativně malé vzdálenosti podle Epsteina způsobilo, že velké množství mexických příznivců F1 si cestu do Austinu rozmyslelo. "Mexiko nám opravdu hodně ublížilo," připustil Epstein.
Pořadatelé i sám Ecclestone doufali, že se zájem Američanů o F1 bude nadále zvyšovat, ale zmíněné okolnosti jim asi přidělaly nemálo vrásek. Lepší situace by pro Američany mohla nastat příští rok, kdy se Grand Prix Mexika koná až dva týdny po americkém závodě, navíc oproti letošku, kdy se po dlouhých letech opět objevil na startu americký pilot, budou moci projevit svůj patriotismus a přijít podpořit nový domácí tým.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.