Kdo je více vinen? Počasí? Mexičané? Ecclestone? Ve čtyřleté existenci texaské Grand Prix v Austinu, navzdory velebení tratě a snaze posílit americký patriotismus byl letošní závod nejhorším, co se finanční otázky týče.
Elektrická bouře, přívalové deště, vliv hurikánu Patricia, tím pádem velmi omezená akce na závodní dráze, to všechno bylo příčinou, proč tribuny COTA zely prázdnotou. Ale to podle organizátorů nebyl jediný důvod. Zatím odmítli vyčíslit finanční propad, ale podle některých náznaků je skutečně citelný.
"Byl to velice těžký víkend. Nebojím se ho nazvat jako finanční devastaci naší společnosti. Přišli jsme o miliony. A také se domnívám, že jsme ztratili mnoho fanoušků, protože po tak špatné zkušenosti už podruhé nepřijdou, i když chci věřit, že změní svůj názor," stěžuje si Bobby Epstein, ředitel COTA. Podle jeho slov situaci nezachránila ani korunovace staronového světového šampiona Lewise Hamiltona.
Dalším aspektem, proč Grand Prix USA skončila diváckým neúspěchem, je podle pořadatelů i následující mexický závod. Těsné sousedství dvou podniku v relativně malé vzdálenosti podle Epsteina způsobilo, že velké množství mexických příznivců F1 si cestu do Austinu rozmyslelo. "Mexiko nám opravdu hodně ublížilo," připustil Epstein.
Pořadatelé i sám Ecclestone doufali, že se zájem Američanů o F1 bude nadále zvyšovat, ale zmíněné okolnosti jim asi přidělaly nemálo vrásek. Lepší situace by pro Američany mohla nastat příští rok, kdy se Grand Prix Mexika koná až dva týdny po americkém závodě, navíc oproti letošku, kdy se po dlouhých letech opět objevil na startu americký pilot, budou moci projevit svůj patriotismus a přijít podpořit nový domácí tým.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“