Dohady kolem druhého místa ve stáji Haas F1 Team vrcholí a stále více názorů se kloní k eventualitě, že v příštím roce budou ve startovním poli opět dva Mexičané. Ostatně to potvrzuje i několik dalších okolností.
Esteban Gutiérrez, který strávil u týmu Sauber dva roky a absolvoval 38 Grand Prix, letos zastává post testpilota u Ferrari. To je jeden z pádných důvodů, proč by mohl u americké stáje získat místo. O spolupráci Haase s Ferrari už se toho napsalo dost a dokonce se i přes značnou nevoli obou stran hovoří o Haasu jako o B-týmu Ferrari.
Sergio Pérez, v současné době podporovaný mexickými společnostmi Claro a Telcel, které však mají podíl i u Ferrari. Okamžitě po zveřejnění eventuality, že by Gutiérrez nastoupil k Haasu, padla otázka, zda by to neznamenalo ohrožení podpory ze strany mecenášů, kteří by s ohledem na Gutiérreze mohli přesunout sféru svého zájmu na americký tým. Pérez se něčeho podobného neobává: "Jde o dva zcela rozdílné týmy. Další Mexičan ve startovním poli na přístupu mých mecenášů nebude mít žádný vliv. Nicméně budu rád, když budu mít v závodním poli krajana."
Pětadvacetiletý rodák z Guadalajary, jenž prošel týmy Sauber, McLaren a Force India se také vyjádřil k osudu Kevina Magnussena, pro nějž má díky roku stráveném v McLarenu pochopení. "Je mi ho líto. Přišel k McLarenu podobně jako já ve složitém období, já měl to štěstí, že jsem vzápětí získal místo u jiného týmu. Pro něj to bude podstatně těžší, protože už jednu sezónu vynechal."
Pérez nadále vysoce oceňuje své umístění na stupních vítězů v Soči a zároveň zdůrazňuje vynikající spolupráci s týmem. "Spojením s Force India jsem dostal další šanci prokázat, čeho mohu dosáhnout, protože výsledky u McLarenu měly na mou závodní pověst negativní dopad. Proto budu Force Indii neskonale vděčný," dodává Pérez.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.