Dohady kolem druhého místa ve stáji Haas F1 Team vrcholí a stále více názorů se kloní k eventualitě, že v příštím roce budou ve startovním poli opět dva Mexičané. Ostatně to potvrzuje i několik dalších okolností.
Esteban Gutiérrez, který strávil u týmu Sauber dva roky a absolvoval 38 Grand Prix, letos zastává post testpilota u Ferrari. To je jeden z pádných důvodů, proč by mohl u americké stáje získat místo. O spolupráci Haase s Ferrari už se toho napsalo dost a dokonce se i přes značnou nevoli obou stran hovoří o Haasu jako o B-týmu Ferrari.
Sergio Pérez, v současné době podporovaný mexickými společnostmi Claro a Telcel, které však mají podíl i u Ferrari. Okamžitě po zveřejnění eventuality, že by Gutiérrez nastoupil k Haasu, padla otázka, zda by to neznamenalo ohrožení podpory ze strany mecenášů, kteří by s ohledem na Gutiérreze mohli přesunout sféru svého zájmu na americký tým. Pérez se něčeho podobného neobává: "Jde o dva zcela rozdílné týmy. Další Mexičan ve startovním poli na přístupu mých mecenášů nebude mít žádný vliv. Nicméně budu rád, když budu mít v závodním poli krajana."
Pětadvacetiletý rodák z Guadalajary, jenž prošel týmy Sauber, McLaren a Force India se také vyjádřil k osudu Kevina Magnussena, pro nějž má díky roku stráveném v McLarenu pochopení. "Je mi ho líto. Přišel k McLarenu podobně jako já ve složitém období, já měl to štěstí, že jsem vzápětí získal místo u jiného týmu. Pro něj to bude podstatně těžší, protože už jednu sezónu vynechal."
Pérez nadále vysoce oceňuje své umístění na stupních vítězů v Soči a zároveň zdůrazňuje vynikající spolupráci s týmem. "Spojením s Force India jsem dostal další šanci prokázat, čeho mohu dosáhnout, protože výsledky u McLarenu měly na mou závodní pověst negativní dopad. Proto budu Force Indii neskonale vděčný," dodává Pérez.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.