Dohady kolem druhého místa ve stáji Haas F1 Team vrcholí a stále více názorů se kloní k eventualitě, že v příštím roce budou ve startovním poli opět dva Mexičané. Ostatně to potvrzuje i několik dalších okolností.
Esteban Gutiérrez, který strávil u týmu Sauber dva roky a absolvoval 38 Grand Prix, letos zastává post testpilota u Ferrari. To je jeden z pádných důvodů, proč by mohl u americké stáje získat místo. O spolupráci Haase s Ferrari už se toho napsalo dost a dokonce se i přes značnou nevoli obou stran hovoří o Haasu jako o B-týmu Ferrari.
Sergio Pérez, v současné době podporovaný mexickými společnostmi Claro a Telcel, které však mají podíl i u Ferrari. Okamžitě po zveřejnění eventuality, že by Gutiérrez nastoupil k Haasu, padla otázka, zda by to neznamenalo ohrožení podpory ze strany mecenášů, kteří by s ohledem na Gutiérreze mohli přesunout sféru svého zájmu na americký tým. Pérez se něčeho podobného neobává: "Jde o dva zcela rozdílné týmy. Další Mexičan ve startovním poli na přístupu mých mecenášů nebude mít žádný vliv. Nicméně budu rád, když budu mít v závodním poli krajana."
Pětadvacetiletý rodák z Guadalajary, jenž prošel týmy Sauber, McLaren a Force India se také vyjádřil k osudu Kevina Magnussena, pro nějž má díky roku stráveném v McLarenu pochopení. "Je mi ho líto. Přišel k McLarenu podobně jako já ve složitém období, já měl to štěstí, že jsem vzápětí získal místo u jiného týmu. Pro něj to bude podstatně těžší, protože už jednu sezónu vynechal."
Pérez nadále vysoce oceňuje své umístění na stupních vítězů v Soči a zároveň zdůrazňuje vynikající spolupráci s týmem. "Spojením s Force India jsem dostal další šanci prokázat, čeho mohu dosáhnout, protože výsledky u McLarenu měly na mou závodní pověst negativní dopad. Proto budu Force Indii neskonale vděčný," dodává Pérez.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.