Pokud by nastala kritická situace způsobená odchodem některých týmů, Mercedes je připraven nasadit třetí vůz. A tato varianta by v jeho případě byla bez větších problémů realizovatelná už v následující sezóně.
Toto je názor šéfa Mercedesu Toto Wolffa, podle nějž by nasazení třetích vozů týmů působících na špici startovního roštu bylo smysluplnější než pokoušet se řešit krizi Red Bullu, způsobenou problémy se zajištěním dodavatele motoru.
"Pokud by týmy Mercedes, Ferrari či McLaren nasadily třetí vůz, myslím, že by se tím i výrazněji rozproudil trh s piloty a také pro fanoušky by byla celá záležitost rozhodně zajímavější," domnívá se Wolff. "Nebo by vám nepřišlo lákavé sledovat, jak Pascal Wehrlein na Mercedesu a Stoffel Vandoorne na McLarenu prohánějí hvězdy továrních týmů?"
Je tu však jiný problém, kterému musí toto řešení čelit - ještě větší předvídatelnost výsledků, která už tak dost ohrožuje sledovanost Formule 1. "Chtělo by to postarat se o to, aby stupně vítězů neokupoval jen Mercedes nebo pouze Ferrari. Na tomto detailu bychom měli zapracovat. Mně osobně se přítomnost třetích vozů líbí, ale nejsem jediný, kdo stanoví pravidla," usmívá se Wolff a zároveň otevírá další téma, které se do jisté míry Mercedesu i nasazení třetího vozu týká.
Už v minulosti se vedly debaty, zda naděje Mercedesu a šampion DTM Pascal Wehrlein bude v příštím roce "zapůjčen" Manoru, ale čerstvý jedenadvacátník popřel, že by jen díky dodávkám motoru pro tento tým měl u něj otevřené dveře i jako pilot.
Německý magazín Auto Motor und Sport přinesl informaci, že v současné době je Wehrleinovo angažmá otázkou peněz, o které se Wolff a Manor přou. Tým žádá vstupní vklad ve výši 10 milionů dolarů, zatímco Mercedes je ochoten zaplatit maximálně tři miliony. "V tomto případě existují různé alternativy," svěřil se Wolff stanici RTL. "Ale nemáme v úmyslu posadit Pascala do F1 za každou cenu."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.