Pokud by nastala kritická situace způsobená odchodem některých týmů, Mercedes je připraven nasadit třetí vůz. A tato varianta by v jeho případě byla bez větších problémů realizovatelná už v následující sezóně.
Toto je názor šéfa Mercedesu Toto Wolffa, podle nějž by nasazení třetích vozů týmů působících na špici startovního roštu bylo smysluplnější než pokoušet se řešit krizi Red Bullu, způsobenou problémy se zajištěním dodavatele motoru.
"Pokud by týmy Mercedes, Ferrari či McLaren nasadily třetí vůz, myslím, že by se tím i výrazněji rozproudil trh s piloty a také pro fanoušky by byla celá záležitost rozhodně zajímavější," domnívá se Wolff. "Nebo by vám nepřišlo lákavé sledovat, jak Pascal Wehrlein na Mercedesu a Stoffel Vandoorne na McLarenu prohánějí hvězdy továrních týmů?"
Je tu však jiný problém, kterému musí toto řešení čelit - ještě větší předvídatelnost výsledků, která už tak dost ohrožuje sledovanost Formule 1. "Chtělo by to postarat se o to, aby stupně vítězů neokupoval jen Mercedes nebo pouze Ferrari. Na tomto detailu bychom měli zapracovat. Mně osobně se přítomnost třetích vozů líbí, ale nejsem jediný, kdo stanoví pravidla," usmívá se Wolff a zároveň otevírá další téma, které se do jisté míry Mercedesu i nasazení třetího vozu týká.
Už v minulosti se vedly debaty, zda naděje Mercedesu a šampion DTM Pascal Wehrlein bude v příštím roce "zapůjčen" Manoru, ale čerstvý jedenadvacátník popřel, že by jen díky dodávkám motoru pro tento tým měl u něj otevřené dveře i jako pilot.
Německý magazín Auto Motor und Sport přinesl informaci, že v současné době je Wehrleinovo angažmá otázkou peněz, o které se Wolff a Manor přou. Tým žádá vstupní vklad ve výši 10 milionů dolarů, zatímco Mercedes je ochoten zaplatit maximálně tři miliony. "V tomto případě existují různé alternativy," svěřil se Wolff stanici RTL. "Ale nemáme v úmyslu posadit Pascala do F1 za každou cenu."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.