Jako by ten stát nevěděl, kam patří. Geograficky je řazen na území Severní Ameriky, geopoliticky inklinuje do úzkého pruhu spojující oba americké kontinenty, tedy do Střední Ameriky. A v F1 nese přízvisko problematického místa.
Z okruhu nesoucího název Autodromo Hermanos Rodríguez v podstatě zůstaly beze změn jen hlavní rovinka maličký kousek přímého úseku za Ese del Lago a pak o něco delší část před bývalou zatáčkou Peralta, z jejíhož obávaného oblouku se stalo bludiště pěti zatáček. Na různých variantách se ve dvou etapách (1963-1970 a 1986-1992) jelo celkem 15 Grand Prix.
Nyní je konečně okruh připraven k finální inspekci, pouhých 14 dní před návratem Mexičanů do kalendáře F1. Tvrdí to promotér Federico Gonzalez a dodává, že příčinou zdržení byla finální vrstva asfaltu na okruhu. Nyní se čeká na příjezd Charlie Whitinga, který by měl tento týden vidět (až na vyslovené drobnosti v sektorech pro diváky) areál připravený na pořádání závodu.
"Je třeba ještě udělat nějaké drobnější práce, tu a tam - jako třeba malby v prostorách pro diváky. Usilovně na všem pracujeme, takže s jistotou mohu říci, že 95% je hotových. Jsme v určitém skluzu, ale všechno včas dokončíme," ujišťuje Gonzalez.
Přijel i TilkeŘeditel okruhu jako jednu z hlavních příčin uvedl nečekaně špatné, především vlhké počasí, které dokončení dráhy zpomalovalo. Díky tomu se do Mexika přiletěl podívat nejen Hermann Tilke, ale také jeho expert na asfaltové povrchy, aby dali trati své dobrozdání.
"Zpoždění bylo nejdříve dohnáno právě v oblasti asfaltového koberce, ten je stoprocentně hotov. Kvůli dešti jsme měli jisté potíže, ale udělali jsme několik oprav, přijel Tilkeho tým a s ním i dr. Rainer Harat - co se povrchu tratí týče asi největší kapacita. Prohlédl si celý okruh, nařídil tu a tam něco změnit, ale vyjádřil spokojenost. Takže jsme v této oblasti prošli," ulehčeně vysvětluje Gonzalez.
Nelehký úkol splněnSamotné vzkříšení dráhy pro závody F1 podle Gonzaleze bylo podstatně náročnější, než se čekalo. Věří, že usilovná práce bude završena úspěšným konáním mexické Grand Prix. "Co se nás týče, byla to velice náročná lekce. Je to opravdu velký projekt. Museli jsme zvládnout spoustu detailů, mnoho záležitostí na mezinárodní úrovni, a protože jsme měli relativně málo času, stálo nás to hodně sil. Měli jsme na to méně než jeden rok, ale jsme rádi a věříme, že se lidem bude obnovená trať líbit," věří Gonzalez.
Promotér závodu předpokládá "plný dům", uvedl, že první vlna vstupenek byla prakticky ihned vyprodána, proto organizátoři navýšili kapacitu Autodromo Hermanos Rodríguez na 100 000 míst. K posílení zájmu přispělo zcela nepochybně třetí místo Sergia Péreze v posledním závodě. "Rozhodně to napomohlo. Jeho stupně vítězů nemohly přijít ve vhodnější dobu. Skoro to vypadá, jako kdybychom to měli naplánované - samozřejmě to je žert. Ale Checo Pérez je teď za národního hrdinu a všichni ho chtějí na domácí trati vidět," září nadšený Gonzalez.
"Jeho obrázky na stupních vítězů, novinové články, to všechno způsobilo, že se po lístcích jen zaprášilo, lidé jsou nadšení a nemohou se závodu dočkat. Neumím si představit, co by se stalo, kdyby se mu něco podobného povedlo i v Austinu. To už by mohlo být jen těžko něco úžasnějšího," uzavírá Federico Gonzalez.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.