Jako by ten stát nevěděl, kam patří. Geograficky je řazen na území Severní Ameriky, geopoliticky inklinuje do úzkého pruhu spojující oba americké kontinenty, tedy do Střední Ameriky. A v F1 nese přízvisko problematického místa.
Z okruhu nesoucího název Autodromo Hermanos Rodríguez v podstatě zůstaly beze změn jen hlavní rovinka maličký kousek přímého úseku za Ese del Lago a pak o něco delší část před bývalou zatáčkou Peralta, z jejíhož obávaného oblouku se stalo bludiště pěti zatáček. Na různých variantách se ve dvou etapách (1963-1970 a 1986-1992) jelo celkem 15 Grand Prix.
Nyní je konečně okruh připraven k finální inspekci, pouhých 14 dní před návratem Mexičanů do kalendáře F1. Tvrdí to promotér Federico Gonzalez a dodává, že příčinou zdržení byla finální vrstva asfaltu na okruhu. Nyní se čeká na příjezd Charlie Whitinga, který by měl tento týden vidět (až na vyslovené drobnosti v sektorech pro diváky) areál připravený na pořádání závodu.
"Je třeba ještě udělat nějaké drobnější práce, tu a tam - jako třeba malby v prostorách pro diváky. Usilovně na všem pracujeme, takže s jistotou mohu říci, že 95% je hotových. Jsme v určitém skluzu, ale všechno včas dokončíme," ujišťuje Gonzalez.
Přijel i TilkeŘeditel okruhu jako jednu z hlavních příčin uvedl nečekaně špatné, především vlhké počasí, které dokončení dráhy zpomalovalo. Díky tomu se do Mexika přiletěl podívat nejen Hermann Tilke, ale také jeho expert na asfaltové povrchy, aby dali trati své dobrozdání.
"Zpoždění bylo nejdříve dohnáno právě v oblasti asfaltového koberce, ten je stoprocentně hotov. Kvůli dešti jsme měli jisté potíže, ale udělali jsme několik oprav, přijel Tilkeho tým a s ním i dr. Rainer Harat - co se povrchu tratí týče asi největší kapacita. Prohlédl si celý okruh, nařídil tu a tam něco změnit, ale vyjádřil spokojenost. Takže jsme v této oblasti prošli," ulehčeně vysvětluje Gonzalez.
Nelehký úkol splněnSamotné vzkříšení dráhy pro závody F1 podle Gonzaleze bylo podstatně náročnější, než se čekalo. Věří, že usilovná práce bude završena úspěšným konáním mexické Grand Prix. "Co se nás týče, byla to velice náročná lekce. Je to opravdu velký projekt. Museli jsme zvládnout spoustu detailů, mnoho záležitostí na mezinárodní úrovni, a protože jsme měli relativně málo času, stálo nás to hodně sil. Měli jsme na to méně než jeden rok, ale jsme rádi a věříme, že se lidem bude obnovená trať líbit," věří Gonzalez.
Promotér závodu předpokládá "plný dům", uvedl, že první vlna vstupenek byla prakticky ihned vyprodána, proto organizátoři navýšili kapacitu Autodromo Hermanos Rodríguez na 100 000 míst. K posílení zájmu přispělo zcela nepochybně třetí místo Sergia Péreze v posledním závodě. "Rozhodně to napomohlo. Jeho stupně vítězů nemohly přijít ve vhodnější dobu. Skoro to vypadá, jako kdybychom to měli naplánované - samozřejmě to je žert. Ale Checo Pérez je teď za národního hrdinu a všichni ho chtějí na domácí trati vidět," září nadšený Gonzalez.
"Jeho obrázky na stupních vítězů, novinové články, to všechno způsobilo, že se po lístcích jen zaprášilo, lidé jsou nadšení a nemohou se závodu dočkat. Neumím si představit, co by se stalo, kdyby se mu něco podobného povedlo i v Austinu. To už by mohlo být jen těžko něco úžasnějšího," uzavírá Federico Gonzalez.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.