Jako by ten stát nevěděl, kam patří. Geograficky je řazen na území Severní Ameriky, geopoliticky inklinuje do úzkého pruhu spojující oba americké kontinenty, tedy do Střední Ameriky. A v F1 nese přízvisko problematického místa.
Z okruhu nesoucího název Autodromo Hermanos Rodríguez v podstatě zůstaly beze změn jen hlavní rovinka maličký kousek přímého úseku za Ese del Lago a pak o něco delší část před bývalou zatáčkou Peralta, z jejíhož obávaného oblouku se stalo bludiště pěti zatáček. Na různých variantách se ve dvou etapách (1963-1970 a 1986-1992) jelo celkem 15 Grand Prix.
Nyní je konečně okruh připraven k finální inspekci, pouhých 14 dní před návratem Mexičanů do kalendáře F1. Tvrdí to promotér Federico Gonzalez a dodává, že příčinou zdržení byla finální vrstva asfaltu na okruhu. Nyní se čeká na příjezd Charlie Whitinga, který by měl tento týden vidět (až na vyslovené drobnosti v sektorech pro diváky) areál připravený na pořádání závodu.
"Je třeba ještě udělat nějaké drobnější práce, tu a tam - jako třeba malby v prostorách pro diváky. Usilovně na všem pracujeme, takže s jistotou mohu říci, že 95% je hotových. Jsme v určitém skluzu, ale všechno včas dokončíme," ujišťuje Gonzalez.
Přijel i TilkeŘeditel okruhu jako jednu z hlavních příčin uvedl nečekaně špatné, především vlhké počasí, které dokončení dráhy zpomalovalo. Díky tomu se do Mexika přiletěl podívat nejen Hermann Tilke, ale také jeho expert na asfaltové povrchy, aby dali trati své dobrozdání.
"Zpoždění bylo nejdříve dohnáno právě v oblasti asfaltového koberce, ten je stoprocentně hotov. Kvůli dešti jsme měli jisté potíže, ale udělali jsme několik oprav, přijel Tilkeho tým a s ním i dr. Rainer Harat - co se povrchu tratí týče asi největší kapacita. Prohlédl si celý okruh, nařídil tu a tam něco změnit, ale vyjádřil spokojenost. Takže jsme v této oblasti prošli," ulehčeně vysvětluje Gonzalez.
Nelehký úkol splněnSamotné vzkříšení dráhy pro závody F1 podle Gonzaleze bylo podstatně náročnější, než se čekalo. Věří, že usilovná práce bude završena úspěšným konáním mexické Grand Prix. "Co se nás týče, byla to velice náročná lekce. Je to opravdu velký projekt. Museli jsme zvládnout spoustu detailů, mnoho záležitostí na mezinárodní úrovni, a protože jsme měli relativně málo času, stálo nás to hodně sil. Měli jsme na to méně než jeden rok, ale jsme rádi a věříme, že se lidem bude obnovená trať líbit," věří Gonzalez.
Promotér závodu předpokládá "plný dům", uvedl, že první vlna vstupenek byla prakticky ihned vyprodána, proto organizátoři navýšili kapacitu Autodromo Hermanos Rodríguez na 100 000 míst. K posílení zájmu přispělo zcela nepochybně třetí místo Sergia Péreze v posledním závodě. "Rozhodně to napomohlo. Jeho stupně vítězů nemohly přijít ve vhodnější dobu. Skoro to vypadá, jako kdybychom to měli naplánované - samozřejmě to je žert. Ale Checo Pérez je teď za národního hrdinu a všichni ho chtějí na domácí trati vidět," září nadšený Gonzalez.
"Jeho obrázky na stupních vítězů, novinové články, to všechno způsobilo, že se po lístcích jen zaprášilo, lidé jsou nadšení a nemohou se závodu dočkat. Neumím si představit, co by se stalo, kdyby se mu něco podobného povedlo i v Austinu. To už by mohlo být jen těžko něco úžasnějšího," uzavírá Federico Gonzalez.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.