Alonso urazil Manor, Merhi mu však nehodlá nic vyčítat

Španělé drží basu - Merhi připustil, že Manor není snadno ovladatelný vůz
Španělé drží basu - Merhi připustil, že Manor není snadno ovladatelný vůz, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 19. října 2015 13:05
Sdílej:

Přestože se jeho mnohem slavnější krajan kriticky vyjádřil k úrovni týmu Manor, Roberto Merhi z toho nehodlá dělat nějakou aféru. Ba dokonce se dá říci, že se svými výroky postavil na jeho stranu.

Fernando Alonso asi neprožívá ideální rok, to vědí všichni, proto občas vypustí výrok, který rozpoutá dohady a smršť názorů. Po výroku v Suzuce ohledně kvality motorů Honda nyní reagoval na názory, že se McLaren může příští rok ocitnout i za Manory, nově vybavenými agregáty Mercedes.

"Při vší úctě k Manoru se domnívám, že i kdyby použili letecký motor, tak se rozhodně neposunou nijak zvlášť kupředu," prohlásil dvojnásobný mistr světa. Bylo by pochopitelně krátkozraké se domnívat, že si tým nepřipraví odvetu. "Můžeme si o tom s Fernandem příští rok popovídat, když budeme mít sousední boxová stání," objevilo se na twitterovém účtu Manoru vzápětí.

Do debaty byl vtažen i druhý pilot osočeného týmu Roberto Merhi, který v kokpitu Manoru letos absolvoval 12 Grand Prix. "Předně jsem vůbec nevěděl, že Fernando něco takového řekl. Ale je pravda, že máme jisté aerodynamické problémy a také nám chybí mechanický přítlak. Ten asi nejvíc. Takže řídit náš vůz není nic lehkého," prezentoval čtyřiadvacetiletý Španěl svůj názor pro list El Confidental.

Ve své zpovědi šel ještě dál a přiznal, že pro něj bylo opravdu těžké udržet si motivaci, když prakticky každý závod po většinu jeho trvání musel koukat na modré vlajky, nařizující mu nechat předjet rychlejší soupeře. "Závody tohoto druhu, kdy vás předjíždí o kolo čtvrtý, pátý, šestý a pak další, jsou docela ubíjející. Je škoda, že nejsme schopni s nikým soupeřit. Snažil jsem se o to aspoň s mým kolegou, ale zatím jsem neměl k dispozici takový vůz, jako má Stevens."

Merhi se po krátkém návratu v Soči opět přesune do GP2, jeho místo opět zaujme Kaliforňan Alexander Rossi. Po třech závodech se Španěl vrátí do kokpitu Manoru v posledním závodě sezóny v Abú Dhabí.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.