Přestože se jeho mnohem slavnější krajan kriticky vyjádřil k úrovni týmu Manor, Roberto Merhi z toho nehodlá dělat nějakou aféru. Ba dokonce se dá říci, že se svými výroky postavil na jeho stranu.
Fernando Alonso asi neprožívá ideální rok, to vědí všichni, proto občas vypustí výrok, který rozpoutá dohady a smršť názorů. Po výroku v Suzuce ohledně kvality motorů Honda nyní reagoval na názory, že se McLaren může příští rok ocitnout i za Manory, nově vybavenými agregáty Mercedes.
"Při vší úctě k Manoru se domnívám, že i kdyby použili letecký motor, tak se rozhodně neposunou nijak zvlášť kupředu," prohlásil dvojnásobný mistr světa. Bylo by pochopitelně krátkozraké se domnívat, že si tým nepřipraví odvetu. "Můžeme si o tom s Fernandem příští rok popovídat, když budeme mít sousední boxová stání," objevilo se na twitterovém účtu Manoru vzápětí.
Do debaty byl vtažen i druhý pilot osočeného týmu Roberto Merhi, který v kokpitu Manoru letos absolvoval 12 Grand Prix. "Předně jsem vůbec nevěděl, že Fernando něco takového řekl. Ale je pravda, že máme jisté aerodynamické problémy a také nám chybí mechanický přítlak. Ten asi nejvíc. Takže řídit náš vůz není nic lehkého," prezentoval čtyřiadvacetiletý Španěl svůj názor pro list El Confidental.
Ve své zpovědi šel ještě dál a přiznal, že pro něj bylo opravdu těžké udržet si motivaci, když prakticky každý závod po většinu jeho trvání musel koukat na modré vlajky, nařizující mu nechat předjet rychlejší soupeře. "Závody tohoto druhu, kdy vás předjíždí o kolo čtvrtý, pátý, šestý a pak další, jsou docela ubíjející. Je škoda, že nejsme schopni s nikým soupeřit. Snažil jsem se o to aspoň s mým kolegou, ale zatím jsem neměl k dispozici takový vůz, jako má Stevens."
Merhi se po krátkém návratu v Soči opět přesune do GP2, jeho místo opět zaujme Kaliforňan Alexander Rossi. Po třech závodech se Španěl vrátí do kokpitu Manoru v posledním závodě sezóny v Abú Dhabí.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.