Přestože se jeho mnohem slavnější krajan kriticky vyjádřil k úrovni týmu Manor, Roberto Merhi z toho nehodlá dělat nějakou aféru. Ba dokonce se dá říci, že se svými výroky postavil na jeho stranu.
Fernando Alonso asi neprožívá ideální rok, to vědí všichni, proto občas vypustí výrok, který rozpoutá dohady a smršť názorů. Po výroku v Suzuce ohledně kvality motorů Honda nyní reagoval na názory, že se McLaren může příští rok ocitnout i za Manory, nově vybavenými agregáty Mercedes.
"Při vší úctě k Manoru se domnívám, že i kdyby použili letecký motor, tak se rozhodně neposunou nijak zvlášť kupředu," prohlásil dvojnásobný mistr světa. Bylo by pochopitelně krátkozraké se domnívat, že si tým nepřipraví odvetu. "Můžeme si o tom s Fernandem příští rok popovídat, když budeme mít sousední boxová stání," objevilo se na twitterovém účtu Manoru vzápětí.
Do debaty byl vtažen i druhý pilot osočeného týmu Roberto Merhi, který v kokpitu Manoru letos absolvoval 12 Grand Prix. "Předně jsem vůbec nevěděl, že Fernando něco takového řekl. Ale je pravda, že máme jisté aerodynamické problémy a také nám chybí mechanický přítlak. Ten asi nejvíc. Takže řídit náš vůz není nic lehkého," prezentoval čtyřiadvacetiletý Španěl svůj názor pro list El Confidental.
Ve své zpovědi šel ještě dál a přiznal, že pro něj bylo opravdu těžké udržet si motivaci, když prakticky každý závod po většinu jeho trvání musel koukat na modré vlajky, nařizující mu nechat předjet rychlejší soupeře. "Závody tohoto druhu, kdy vás předjíždí o kolo čtvrtý, pátý, šestý a pak další, jsou docela ubíjející. Je škoda, že nejsme schopni s nikým soupeřit. Snažil jsem se o to aspoň s mým kolegou, ale zatím jsem neměl k dispozici takový vůz, jako má Stevens."
Merhi se po krátkém návratu v Soči opět přesune do GP2, jeho místo opět zaujme Kaliforňan Alexander Rossi. Po třech závodech se Španěl vrátí do kokpitu Manoru v posledním závodě sezóny v Abú Dhabí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.