Grand Prix USA v Austinu začala už devátou kapitolu závodů F1 v této zemi. Osm různých tratí, mezi nimi i slavná "stará cihelna" v Indianapolisu, psalo vedle Kanady a Mexika historii závodů na severoamerickém kontinentě.
Zatím nejvíc účastí má na svém kontě u někoho obdivovaný a oslavovaný, u jiných nepříliš oblíbený Watkins Glen, kde se smečka Grand Prix sešla v patnácti případech. Druhý je zmíněný Indianapolis (pokud nepočítáme poněkud kontroverzních 11 ročníků v letech 1950-1960, kterých se běžní piloti F1 až na velké výjimky nezúčastňovali), Austin se letos zařadí na třetí příčku po bok detroitského okruhu. A s ohledem na reakce pilotů má velkou šanci, že bude v žebříčku stoupat výš a výš.
Poprvé se na této trati jelo v roce 2012 a historicky prvním vítězem se stal Lewis Hamilton, když porazil Sebastiana Vettela. Ten zde triumfoval o rok později; Lewis své vítězství zopakoval loni, a tak by podle posloupnosti měl letos vyhrát Vettel. Jsou tu ale jiní adepti, kteří se na texaský okruh těší. Například Daniel Ricciardo, který před rokem stanul na stupních vítězů.
"Je to velice moderní okruh se spoustou únikových zón, odvedli tu nejlepší práci, jakou mohli udělat," horuje Australan. "Trať je velice rozmanitá, bezpečná, ale zůstává plná napětí a zábavy. S ohledem na možnosti předjíždění je to patrně nejlepší okruh v celém letošním kalendáři."
Podobné názory má i Riccardův týmový kolega Daniil Kvjat. Domnívá se, že Austin bude pro Red Bull rozhodně příznivější než Soči. "Na COTA opravdu moc rád závodím, je to dobrá trať. Má spoustu rychlých zatáček, dlouhé rovinky, často se tu jde tvrdě na brzdy, od každého něco, takže se tu opravdu skvěle závodí, mám z Austinu příjemný pocit. Zvláště sektor 1 je plný adrenalinu. Hodně se tu mění rychlost, hodně mi to tu připomíná úsek Maggots-Becketts na Silverstone. Okruh má také značné rozdíly v nadmořské výšce, to je něco, co každý pilot opravdu ocení," dodal ruský mladík.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.