Grand Prix USA v Austinu začala už devátou kapitolu závodů F1 v této zemi. Osm různých tratí, mezi nimi i slavná "stará cihelna" v Indianapolisu, psalo vedle Kanady a Mexika historii závodů na severoamerickém kontinentě.
Zatím nejvíc účastí má na svém kontě u někoho obdivovaný a oslavovaný, u jiných nepříliš oblíbený Watkins Glen, kde se smečka Grand Prix sešla v patnácti případech. Druhý je zmíněný Indianapolis (pokud nepočítáme poněkud kontroverzních 11 ročníků v letech 1950-1960, kterých se běžní piloti F1 až na velké výjimky nezúčastňovali), Austin se letos zařadí na třetí příčku po bok detroitského okruhu. A s ohledem na reakce pilotů má velkou šanci, že bude v žebříčku stoupat výš a výš.
Poprvé se na této trati jelo v roce 2012 a historicky prvním vítězem se stal Lewis Hamilton, když porazil Sebastiana Vettela. Ten zde triumfoval o rok později; Lewis své vítězství zopakoval loni, a tak by podle posloupnosti měl letos vyhrát Vettel. Jsou tu ale jiní adepti, kteří se na texaský okruh těší. Například Daniel Ricciardo, který před rokem stanul na stupních vítězů.
"Je to velice moderní okruh se spoustou únikových zón, odvedli tu nejlepší práci, jakou mohli udělat," horuje Australan. "Trať je velice rozmanitá, bezpečná, ale zůstává plná napětí a zábavy. S ohledem na možnosti předjíždění je to patrně nejlepší okruh v celém letošním kalendáři."
Podobné názory má i Riccardův týmový kolega Daniil Kvjat. Domnívá se, že Austin bude pro Red Bull rozhodně příznivější než Soči. "Na COTA opravdu moc rád závodím, je to dobrá trať. Má spoustu rychlých zatáček, dlouhé rovinky, často se tu jde tvrdě na brzdy, od každého něco, takže se tu opravdu skvěle závodí, mám z Austinu příjemný pocit. Zvláště sektor 1 je plný adrenalinu. Hodně se tu mění rychlost, hodně mi to tu připomíná úsek Maggots-Becketts na Silverstone. Okruh má také značné rozdíly v nadmořské výšce, to je něco, co každý pilot opravdu ocení," dodal ruský mladík.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.