Před několika hodinami jsme přinesli rozhovor s Australanem Markem Webberem, a jak je vidět, jeho zájem o F1 je skutečně intenzivní. Vyjádřil se k situaci týmu Red Bull, ve kterém strávil sedm sezón a odjel v jeho kokpitu 129 Grand Prix.
Devětatřicetiletý rodák z Queanbeyanu tvrdí, že rakouská stáj prostě bude muset akceptovat skutečnost, že bude závodit s motory, které jí neumožní zapojit se do boje o mistrovský titul. Přitom ale Webber připustil, že si dokáže představit i krajní možnost, že se Red Bull z F1 stáhne. Dle jeho názoru nyní nad jeho hlavou zlověstně ční popravčí nástroj.
"Guillotina je připravena," prohlásil Mark v rozhovoru pro časopis Speedweek. "Ale chci věřit, že nakonec nedojde uplatnění. Myslím, že Red Bull v F1 zůstane. Možná nebude v sezóně 2016 natolik dobrý, aby usiloval o mistrovský titul, ale oba týmy budou nadále závodit," tvrdí optimisticky naladěný Webber s tím, že pokud Red Bull svou hrozbu nenaplní, bude muset strávit další sezónu provázenou kompromisy.
Na otázku, jak nakonec Red Bull zapeklitou situaci vyřeší, neumí dát současný pilot Porsche v sérii WEC jednoznačnou odpověď. "Kdo by mohl být jejich dodavatelem? Opravdu nevím. Jejich největším problémem je v této chvíli čas, který pracuje proti Red Bullu. Ale cítím s Dietrichem Mateschitzem, není nic horšího, než když se vám situace vymkne z rukou."
Co chybí současné formuli 1?Webber už v avizovaném rozhovoru uvedl tři věci, které by v F1 změnil. Mimoto ještě řekl, že současná F1 zůstává ohledně rychlosti a výzvy pro piloty za očekáváním. "Včera jsem si v hotelu pustil záznam jízdy Ayrtona Senny z jeho pohledu. Proč jsem to udělal? Protože dnešní F1 už něco podobného nenabízí. Je příliš technická, nijak fanoušky nepodněcuje, nefascinuje. Dav chce vidět hrdiny, gladiátory, ale to už F1 nenabízí."
Webber ostře pranýřuje malou atraktivnost: "Koupíte si lístek za 500 eur a vidíte, jak Lewis Hamilton projíždí zatáčku. Potom na trať vyjedou GP2 a Mitch Evans projíždí tutéž zatáčku stejnou rychlostí jako Hamilton o pár desítek minut předtím. Za tohle asi nikdo pět stovek platit nechce. Pokud lidé jako já, kteří jsou přímo v centru dění nejsou s to pochopit jeho podstatu, jak to má zvládnout obyčejný fanoušek v hledišti?" klade si otázku Webber.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.