Před několika hodinami jsme přinesli rozhovor s Australanem Markem Webberem, a jak je vidět, jeho zájem o F1 je skutečně intenzivní. Vyjádřil se k situaci týmu Red Bull, ve kterém strávil sedm sezón a odjel v jeho kokpitu 129 Grand Prix.
Devětatřicetiletý rodák z Queanbeyanu tvrdí, že rakouská stáj prostě bude muset akceptovat skutečnost, že bude závodit s motory, které jí neumožní zapojit se do boje o mistrovský titul. Přitom ale Webber připustil, že si dokáže představit i krajní možnost, že se Red Bull z F1 stáhne. Dle jeho názoru nyní nad jeho hlavou zlověstně ční popravčí nástroj.
"Guillotina je připravena," prohlásil Mark v rozhovoru pro časopis Speedweek. "Ale chci věřit, že nakonec nedojde uplatnění. Myslím, že Red Bull v F1 zůstane. Možná nebude v sezóně 2016 natolik dobrý, aby usiloval o mistrovský titul, ale oba týmy budou nadále závodit," tvrdí optimisticky naladěný Webber s tím, že pokud Red Bull svou hrozbu nenaplní, bude muset strávit další sezónu provázenou kompromisy.
Na otázku, jak nakonec Red Bull zapeklitou situaci vyřeší, neumí dát současný pilot Porsche v sérii WEC jednoznačnou odpověď. "Kdo by mohl být jejich dodavatelem? Opravdu nevím. Jejich největším problémem je v této chvíli čas, který pracuje proti Red Bullu. Ale cítím s Dietrichem Mateschitzem, není nic horšího, než když se vám situace vymkne z rukou."
Co chybí současné formuli 1?Webber už v avizovaném rozhovoru uvedl tři věci, které by v F1 změnil. Mimoto ještě řekl, že současná F1 zůstává ohledně rychlosti a výzvy pro piloty za očekáváním. "Včera jsem si v hotelu pustil záznam jízdy Ayrtona Senny z jeho pohledu. Proč jsem to udělal? Protože dnešní F1 už něco podobného nenabízí. Je příliš technická, nijak fanoušky nepodněcuje, nefascinuje. Dav chce vidět hrdiny, gladiátory, ale to už F1 nenabízí."
Webber ostře pranýřuje malou atraktivnost: "Koupíte si lístek za 500 eur a vidíte, jak Lewis Hamilton projíždí zatáčku. Potom na trať vyjedou GP2 a Mitch Evans projíždí tutéž zatáčku stejnou rychlostí jako Hamilton o pár desítek minut předtím. Za tohle asi nikdo pět stovek platit nechce. Pokud lidé jako já, kteří jsou přímo v centru dění nejsou s to pochopit jeho podstatu, jak to má zvládnout obyčejný fanoušek v hledišti?" klade si otázku Webber.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.