Před několika hodinami jsme přinesli rozhovor s Australanem Markem Webberem, a jak je vidět, jeho zájem o F1 je skutečně intenzivní. Vyjádřil se k situaci týmu Red Bull, ve kterém strávil sedm sezón a odjel v jeho kokpitu 129 Grand Prix.
Devětatřicetiletý rodák z Queanbeyanu tvrdí, že rakouská stáj prostě bude muset akceptovat skutečnost, že bude závodit s motory, které jí neumožní zapojit se do boje o mistrovský titul. Přitom ale Webber připustil, že si dokáže představit i krajní možnost, že se Red Bull z F1 stáhne. Dle jeho názoru nyní nad jeho hlavou zlověstně ční popravčí nástroj.
"Guillotina je připravena," prohlásil Mark v rozhovoru pro časopis Speedweek. "Ale chci věřit, že nakonec nedojde uplatnění. Myslím, že Red Bull v F1 zůstane. Možná nebude v sezóně 2016 natolik dobrý, aby usiloval o mistrovský titul, ale oba týmy budou nadále závodit," tvrdí optimisticky naladěný Webber s tím, že pokud Red Bull svou hrozbu nenaplní, bude muset strávit další sezónu provázenou kompromisy.
Na otázku, jak nakonec Red Bull zapeklitou situaci vyřeší, neumí dát současný pilot Porsche v sérii WEC jednoznačnou odpověď. "Kdo by mohl být jejich dodavatelem? Opravdu nevím. Jejich největším problémem je v této chvíli čas, který pracuje proti Red Bullu. Ale cítím s Dietrichem Mateschitzem, není nic horšího, než když se vám situace vymkne z rukou."
Co chybí současné formuli 1?Webber už v avizovaném rozhovoru uvedl tři věci, které by v F1 změnil. Mimoto ještě řekl, že současná F1 zůstává ohledně rychlosti a výzvy pro piloty za očekáváním. "Včera jsem si v hotelu pustil záznam jízdy Ayrtona Senny z jeho pohledu. Proč jsem to udělal? Protože dnešní F1 už něco podobného nenabízí. Je příliš technická, nijak fanoušky nepodněcuje, nefascinuje. Dav chce vidět hrdiny, gladiátory, ale to už F1 nenabízí."
Webber ostře pranýřuje malou atraktivnost: "Koupíte si lístek za 500 eur a vidíte, jak Lewis Hamilton projíždí zatáčku. Potom na trať vyjedou GP2 a Mitch Evans projíždí tutéž zatáčku stejnou rychlostí jako Hamilton o pár desítek minut předtím. Za tohle asi nikdo pět stovek platit nechce. Pokud lidé jako já, kteří jsou přímo v centru dění nejsou s to pochopit jeho podstatu, jak to má zvládnout obyčejný fanoušek v hledišti?" klade si otázku Webber.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.