Trojnásobný mistr světa se tento týden chystá do Londýna, aby od Bernie Ecclestonea získal vyjádření k "zvláštnímu způsobu přenosu z Japonské Grand Prix". Týmu se nelíbí malá prezentace zejména Lewise Hamiltona.
Po neslavném vystoupení Mercedesu v Singapuru zvítězil Hamilton v Japonsku systémem start-cíl a Nico v 31. kole učinil úspěšný krok k dalšímu double Stříbrných šípů posunem na druhé místo. Podle Laudy nebyl tým ani on sám jediný, kdo nechápal, proč vozy s třícípou hvězdou figurovaly na televizních obrazovkách pouhých 5 minut a 56 vteřin z necelé hodiny a půl, po kterou přenos ze Suzuki trval.
"Moc toho nemohu dodat, ale třeba si uveďme zastávku vedoucího Hamiltona - diváci viděli jen jeho odjezd z boxového stání, vůbec nebyla zachycena výměna kol," podotýká Lauda. K jeho kritice se přidala i televizní stanice RTL. "Samozřejmě bychom našim divákům ukázali více záběrů vedoucích pilotů, ale na mezinárodní signál nemáme žádný vliv. Vysíláme pouze to, co je nám posláno," vysvětlil mluvčí stanice Matthias Bolhofer novinám Welt sitaci s tím, že se obává reakce zejména německé veřejnosti.
A jako má každá trochu konfliktní situace ihned "zaručené" vysvětlení, začaly se ozývat spekulace, že malý počet záběrů na Mercedesy je originální odvetou Bernie Ecclestonea. Toho prý rozladila skutečnost, že Mercedes odmítl poskytnout motory Red Bullu, a tak z jeho popudu zůstal německý tým v přenosu upozaděn.
Ecclestone tentokrát cestu do Japonska nevážil, proto Niki Lauda po závodě v Japonsku prohlásil: "Bernieho navštívím a zeptám se, co se za tím skrývá. V Anglii budu v úterý, tak se mohu dotázat, jestli třeba nebyl nějaký problém s kamerami." Na otázku, zda je na teorii "protiopatření" něco reálného Lauda chvíli přemýšlel a pak řekl: "Je velice obtížné se mu kdykoli zavděčit. Pojedu to do Londýna zjistit."
Otázkou je, zda vysvětlení není zcela konspirací prosté a jednoduché - nerozhodla se režie v už tak dost nudné Grand Prix Japonska vyhmátnout místa, kde se aspoň něco dělo namísto unavujících záběrů na strojově kroužící vůz v čele? Odpověď si zvolte sami.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.