I když kontroverzní Ital a playboy zapletený do několika skandálů týkajících se nejen F1 občas dokáže vypustit pořádnou "kachnu", nelze všechny jeho výroky brát jako vyslovené nesmysly. Zvláště když k Alonsovi pořád má značně blízko.
Briatore tvrdí, že pokud nebude mít Fernando Alonso k dispozici vítězný vůz, může formuli 1 opustit. Kam zamíří, to pětašedesátiletý rodák z Verzuola nespecifikoval, ale určitě bude chtít vyhrávat.
Alonso pod vedením Briatoreho vyhrál dva mistrovské tituly a často se řídil jeho radami. Jak sdělil Flavio španělskému listu El Mundo, byl to právě on, kdo nabádal Alonsa, aby opustil Ferrari a před touto sezónou zamířil k McLarenu. "Povzbuzoval jsem ho, aby odešel. U Ferrari prostě nemohl zůstat, obviňovali ho úplně ze všeho. Jeho odchod byl nevyhnutelný zejména poté, co přišel Marco Mattiacci. Kdyby se to nestalo, možná by za Ferrari letos ještě jezdil."
Jak je někdy svět složitý - Mattiacci byl nahrazen Mauriziem Arrivabenem a pod jeho vedením Ferrari navzdory dominanci Mercedesu nějaký ten vavřín utrhne. A Alonso se v týmu, kde prožil nepříliš příjemný rok 2007 kořeněný kontroverzní situací v GP Maďarska, tře bídu s nouzí. "Nikdo pochopitelně nemohl tušit, že by to byla taková katastrofa. Ale dle mého názoru lidé od Hondy vědí, jak udělat dobrý motor. V roce 2016 by Fernando mohl bojovat o stupně vítězů," hýří optimismem Britatore.
A když se tato vize nenaplní? "Pokud nebude mít vůz, se kterým bude vyhrávat nebo alespoň v popředí, tak bude hledat úspěchy někde jinde", předvídá muž, který před 15 lety uvedl tehdy devatenáctiletého Španěla do F1. Alonso byl v té době třetím nejmladším pilotem v historii F1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.