Haas a Lotus, oba týmy toho spojuje málo a přece mnoho. Jejich příběhy, každý jiný, se táhnou už několik měsíců a stále se dozvídáme, že už co nevidět budeme mít finální informace. Doufejme, že Haas F1 Team v úterý po Grand Prix Japonska opravdu dodrží slovo.
Gene Haas svolává v úterý 29. září do základny týmu v Kannapolis (Severní Karolína) tiskovou konferenci, kde vysloví dlouho očekávané jméno. Nikoli, nepřepsali jsme se. V 11 hodin místního času (tedy kolem páté hodiny našeho letního času) bychom se měli dozvědět od Haase a šéfa týmu Günthera Steinera, kdo bude pilotovat americký vůz v příštím roce. Týmový mluvčí ovšem potvrdil, že bude zatím oznámeno jenom jedno jméno.
Největším adeptem po rozchodu s Lotusem by měl být Romain Grosjean. Na přímou otázku v boxech japonské Suzuky, zda to bude on, jehož jméno zazní příští týden při tiskové konferenci, odvětil Francouz stručně: "Pravděpodobně ano." Jako téměř hotová věc se rovněž bere angažmá Mexičana Estebana Gutiérreze, ovšem jeho potvrzení (či zcela jinou volbu) tým hodlá oznámit v období závodů v USA (25. října) nebo v Mexiku (1. listopadu).
"Čím víc přemýšlím o svém rozhodnutí, tím jsem šťastnější," komentoval situaci Grosjean, sedící na chladícím zařízení v boxu Lotusu. Jeho rozladění nad finanční situací a z toho plynoucích komplikací před Grand Prix Japonska bylo viditelné. A to se nemusel tolik rozčilovat, že opět vynechal první trénink; v poměrně silném dešti jeho tradiční "předskokan" Jolyon Palmer odjel jediné instalační kolo.
Informovali jsme o problémech s nepřístupným stravovacím zařízením Lotusu, protože opět nebyly uhrazeny nějaké pohledávky, takže mechanici vzali zavděk dodanou pizzou pozdě odpoledne. Jolyon Palmer možná chtěl problémy zviditelnit, proto na svůj twitterový účet pověsil vlastní obrázek s kávou a balíčkem Doritos. Grosjean byl v té době na návštěvě u McLarenu, kde konverzoval vedle Erica Boulliera s provozním ředitelem Jonathanem Nealem. Že by další kolo spekulací?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.