Haas a Lotus, oba týmy toho spojuje málo a přece mnoho. Jejich příběhy, každý jiný, se táhnou už několik měsíců a stále se dozvídáme, že už co nevidět budeme mít finální informace. Doufejme, že Haas F1 Team v úterý po Grand Prix Japonska opravdu dodrží slovo.
Gene Haas svolává v úterý 29. září do základny týmu v Kannapolis (Severní Karolína) tiskovou konferenci, kde vysloví dlouho očekávané jméno. Nikoli, nepřepsali jsme se. V 11 hodin místního času (tedy kolem páté hodiny našeho letního času) bychom se měli dozvědět od Haase a šéfa týmu Günthera Steinera, kdo bude pilotovat americký vůz v příštím roce. Týmový mluvčí ovšem potvrdil, že bude zatím oznámeno jenom jedno jméno.
Největším adeptem po rozchodu s Lotusem by měl být Romain Grosjean. Na přímou otázku v boxech japonské Suzuky, zda to bude on, jehož jméno zazní příští týden při tiskové konferenci, odvětil Francouz stručně: "Pravděpodobně ano." Jako téměř hotová věc se rovněž bere angažmá Mexičana Estebana Gutiérreze, ovšem jeho potvrzení (či zcela jinou volbu) tým hodlá oznámit v období závodů v USA (25. října) nebo v Mexiku (1. listopadu).
"Čím víc přemýšlím o svém rozhodnutí, tím jsem šťastnější," komentoval situaci Grosjean, sedící na chladícím zařízení v boxu Lotusu. Jeho rozladění nad finanční situací a z toho plynoucích komplikací před Grand Prix Japonska bylo viditelné. A to se nemusel tolik rozčilovat, že opět vynechal první trénink; v poměrně silném dešti jeho tradiční "předskokan" Jolyon Palmer odjel jediné instalační kolo.
Informovali jsme o problémech s nepřístupným stravovacím zařízením Lotusu, protože opět nebyly uhrazeny nějaké pohledávky, takže mechanici vzali zavděk dodanou pizzou pozdě odpoledne. Jolyon Palmer možná chtěl problémy zviditelnit, proto na svůj twitterový účet pověsil vlastní obrázek s kávou a balíčkem Doritos. Grosjean byl v té době na návštěvě u McLarenu, kde konverzoval vedle Erica Boulliera s provozním ředitelem Jonathanem Nealem. Že by další kolo spekulací?
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.