Haas a Lotus, oba týmy toho spojuje málo a přece mnoho. Jejich příběhy, každý jiný, se táhnou už několik měsíců a stále se dozvídáme, že už co nevidět budeme mít finální informace. Doufejme, že Haas F1 Team v úterý po Grand Prix Japonska opravdu dodrží slovo.
Gene Haas svolává v úterý 29. září do základny týmu v Kannapolis (Severní Karolína) tiskovou konferenci, kde vysloví dlouho očekávané jméno. Nikoli, nepřepsali jsme se. V 11 hodin místního času (tedy kolem páté hodiny našeho letního času) bychom se měli dozvědět od Haase a šéfa týmu Günthera Steinera, kdo bude pilotovat americký vůz v příštím roce. Týmový mluvčí ovšem potvrdil, že bude zatím oznámeno jenom jedno jméno.
Největším adeptem po rozchodu s Lotusem by měl být Romain Grosjean. Na přímou otázku v boxech japonské Suzuky, zda to bude on, jehož jméno zazní příští týden při tiskové konferenci, odvětil Francouz stručně: "Pravděpodobně ano." Jako téměř hotová věc se rovněž bere angažmá Mexičana Estebana Gutiérreze, ovšem jeho potvrzení (či zcela jinou volbu) tým hodlá oznámit v období závodů v USA (25. října) nebo v Mexiku (1. listopadu).
"Čím víc přemýšlím o svém rozhodnutí, tím jsem šťastnější," komentoval situaci Grosjean, sedící na chladícím zařízení v boxu Lotusu. Jeho rozladění nad finanční situací a z toho plynoucích komplikací před Grand Prix Japonska bylo viditelné. A to se nemusel tolik rozčilovat, že opět vynechal první trénink; v poměrně silném dešti jeho tradiční "předskokan" Jolyon Palmer odjel jediné instalační kolo.
Informovali jsme o problémech s nepřístupným stravovacím zařízením Lotusu, protože opět nebyly uhrazeny nějaké pohledávky, takže mechanici vzali zavděk dodanou pizzou pozdě odpoledne. Jolyon Palmer možná chtěl problémy zviditelnit, proto na svůj twitterový účet pověsil vlastní obrázek s kávou a balíčkem Doritos. Grosjean byl v té době na návštěvě u McLarenu, kde konverzoval vedle Erica Boulliera s provozním ředitelem Jonathanem Nealem. Že by další kolo spekulací?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.