Haas a Lotus, oba týmy toho spojuje málo a přece mnoho. Jejich příběhy, každý jiný, se táhnou už několik měsíců a stále se dozvídáme, že už co nevidět budeme mít finální informace. Doufejme, že Haas F1 Team v úterý po Grand Prix Japonska opravdu dodrží slovo.
Gene Haas svolává v úterý 29. září do základny týmu v Kannapolis (Severní Karolína) tiskovou konferenci, kde vysloví dlouho očekávané jméno. Nikoli, nepřepsali jsme se. V 11 hodin místního času (tedy kolem páté hodiny našeho letního času) bychom se měli dozvědět od Haase a šéfa týmu Günthera Steinera, kdo bude pilotovat americký vůz v příštím roce. Týmový mluvčí ovšem potvrdil, že bude zatím oznámeno jenom jedno jméno.
Největším adeptem po rozchodu s Lotusem by měl být Romain Grosjean. Na přímou otázku v boxech japonské Suzuky, zda to bude on, jehož jméno zazní příští týden při tiskové konferenci, odvětil Francouz stručně: "Pravděpodobně ano." Jako téměř hotová věc se rovněž bere angažmá Mexičana Estebana Gutiérreze, ovšem jeho potvrzení (či zcela jinou volbu) tým hodlá oznámit v období závodů v USA (25. října) nebo v Mexiku (1. listopadu).
"Čím víc přemýšlím o svém rozhodnutí, tím jsem šťastnější," komentoval situaci Grosjean, sedící na chladícím zařízení v boxu Lotusu. Jeho rozladění nad finanční situací a z toho plynoucích komplikací před Grand Prix Japonska bylo viditelné. A to se nemusel tolik rozčilovat, že opět vynechal první trénink; v poměrně silném dešti jeho tradiční "předskokan" Jolyon Palmer odjel jediné instalační kolo.
Informovali jsme o problémech s nepřístupným stravovacím zařízením Lotusu, protože opět nebyly uhrazeny nějaké pohledávky, takže mechanici vzali zavděk dodanou pizzou pozdě odpoledne. Jolyon Palmer možná chtěl problémy zviditelnit, proto na svůj twitterový účet pověsil vlastní obrázek s kávou a balíčkem Doritos. Grosjean byl v té době na návštěvě u McLarenu, kde konverzoval vedle Erica Boulliera s provozním ředitelem Jonathanem Nealem. Že by další kolo spekulací?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.