Na třetí sezónu v barvách týmu, který ještě nese název Lotus, ale nejspíš v příštím roce bude Renaultem, se chystá Pastor Maldonado. To, co se jevilo jako málo pravděpodobné, je skutečností, peníze třicetiletého Venezuelana jsou pro tým potřebné.
Už v sobotu bylo vidět jak Maldonada a šéfa Lotusu Gerarda Lopeze v důvěrném rozhovoru. O den později bylo oficiálně prohlášeno, že Maldonado bude nadále působit v týmu, jehož osud je stále ještě definitivně nedořešen. Má se ale za to, že ponese název Renault. Setrváním Maldonada u současného Lotusu je také definitivně vyřešeno dilema Sergia Péreze, jehož jméno figurovalo jako alternativa, pokud by Pastor od Lotusu odešel. Mexičan tak bude nadále hájit barvy týmu Force India.
Gerard Lopez Maldonada hodnotí jako pilota příštích sezón: "Je pro budoucnost Lotusu přínosem. Všichni v Enstone mohou potvrdit, že Pastor je osobností, která nám umožňuje dobře pracovat. Víme, co dokáže na trati. Prodloužení smlouvy ukazuje, že v něj věříme. Doufáme, že v blízké budoucnosti oznámíme další dobré zprávy."
Lopez tím myslí definitivní potvrzení spojení Lotusu a Renaultu. Francouzská automobilka již minulý týden podepsala předběžnou dohodu, nyní jsou už objasněny poslední závazky a jde jen o finální podpis. Podle dohody však bude trvat ještě další měsíc a půl, než bude celá záležitost oficiálně prezentována s ohledem na složitý správní aparát velkých firem. Nemálo věcí ještě není dořešených - například kdo bude druhým pilotem a šéfem týmu.
Důležité peníze od PDVSAVůz také musí být přestavěn na zabudování agregátu Renault V6, část nákladů a současně výdaje na umoření dluhů Lotusu vynaloží francouzská automobilka, ale neméně důležité budou peníze od Maldonadova osobního sponzora - to je také důvod, proč byla smlouva s třicetiletým Venezuelanem podepsána. Do týmové pokladny totiž přiteče ze strany ropné společnosti kolem 50 milionů dolarů.
"Veškeré spekulace končí, s potěšením mohu oznámit, že zůstávám v Ensonte. Cítím už se jako součást rodiny a rád bych navázal na práci odvedenou v tomto roce, abych v sezóně 2016 dosáhl lepších výsledků," těší se na třetí rok v jednom týmu Maldonado.
Na koho se usměje štěstí?Jestliže ještě před několika týdny se jako jistý pilot uváděl Grosjean, teď už vrabci na střeše paddocku cvrklikají, že Francouz má nakročeno do amerického Haas F1 Team. Dokonce se dohady rozšiřují tak daleko, že by měl Grosjean v roce 2017 usilovat o závodní sedačku po Kimi Räikkönenovi u Ferrari. Tím pádem se otevírá prostor u Lotusu/Renaultu, ovšem s ohledem na patriotismus se dá očekávat, že přednost budou mít jednoznačně piloti s původem v zemi galského kohouta.
Zdá se, že jednoznačnou volbou by mohl být Jean-Eric Vergne, pilot, jenž začal svou kariéru u Toro Rosso jako třetí pilot (2011) a poté zde absolvoval 58 Grand Prix v letech 2012-2014. Pětadvacetiletý rodák z Pontoise je rovněž favoritem Alaina Prosta, který by měl mít ve staronovém týmu roli nevýkonného ředitele. Vergne však už má podepsanou smlouvu ve Formuli E na sezónu 2015/2016 v týmu DS Virgin Racing po boku britského pilota Sama Birda.
Pokud by tedy angažmá Vergneho nevyšlo, je v záloze Esteban Ocon. Devatenáctiletý Francouz se španělskými kořeny závodí v týmu ART Grand Prix v sérii GP3 a už se také v Abú Dhabí v loňském roce posadil právě do kokpitu Lotusu, testoval rovněž vůz Force India v Barceloně. Otázkou také je, zda nebude na překážku jeho výška, protože 186 cm může působit v dnešní době u současných konstrukcí jisté potíže. A ještě se sluší poznamenat, že Ocon podepsal letos v květnu smlouvu s Mercedesem na závody DTM.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.