Kdo nahradí Grosjeana u Lotusu? Maldonado má jisto, rýsují se dva kandidáti

Nakonec to je Maldonado, kdo zůstává u týmů nesoucím stále ještě jméno Lotus
Nakonec to je Maldonado, kdo zůstává u týmů nesoucím stále ještě jméno Lotus, foto: Lotus F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 21. září 2015 13:25
Sdílej:

Na třetí sezónu v barvách týmu, který ještě nese název Lotus, ale nejspíš v příštím roce bude Renaultem, se chystá Pastor Maldonado. To, co se jevilo jako málo pravděpodobné, je skutečností, peníze třicetiletého Venezuelana jsou pro tým potřebné.

Už v sobotu bylo vidět jak Maldonada a šéfa Lotusu Gerarda Lopeze v důvěrném rozhovoru. O den později bylo oficiálně prohlášeno, že Maldonado bude nadále působit v týmu, jehož osud je stále ještě definitivně nedořešen. Má se ale za to, že ponese název Renault. Setrváním Maldonada u současného Lotusu je také definitivně vyřešeno dilema Sergia Péreze, jehož jméno figurovalo jako alternativa, pokud by Pastor od Lotusu odešel. Mexičan tak bude nadále hájit barvy týmu Force India. 

Gerard Lopez Maldonada hodnotí jako pilota příštích sezón: "Je pro budoucnost Lotusu přínosem. Všichni v Enstone mohou potvrdit, že Pastor je osobností, která nám umožňuje dobře pracovat. Víme, co dokáže na trati. Prodloužení smlouvy ukazuje, že v něj věříme. Doufáme, že v blízké budoucnosti oznámíme další dobré zprávy."

Lopez tím myslí definitivní potvrzení spojení Lotusu a Renaultu. Francouzská automobilka již minulý týden podepsala předběžnou dohodu, nyní jsou už objasněny poslední závazky a jde jen o finální podpis. Podle dohody však bude trvat ještě další měsíc a půl, než bude celá záležitost oficiálně prezentována s ohledem na složitý správní aparát velkých firem. Nemálo věcí ještě není dořešených - například kdo bude druhým pilotem a šéfem týmu. 

Důležité peníze od PDVSA

Vůz také musí být přestavěn na zabudování agregátu Renault V6, část nákladů a současně výdaje na umoření dluhů Lotusu vynaloží francouzská automobilka, ale neméně důležité budou peníze od Maldonadova osobního sponzora - to je také důvod, proč byla smlouva s třicetiletým Venezuelanem podepsána. Do týmové pokladny totiž přiteče ze strany ropné společnosti kolem 50 milionů dolarů.

"Veškeré spekulace končí, s potěšením mohu oznámit, že zůstávám v Ensonte. Cítím už se jako součást rodiny a rád bych navázal na práci odvedenou v tomto roce, abych v sezóně 2016 dosáhl lepších výsledků," těší se na třetí rok v jednom týmu Maldonado.

Na koho se usměje štěstí?

Jestliže ještě před několika týdny se jako jistý pilot uváděl Grosjean, teď už vrabci na střeše paddocku cvrklikají, že Francouz má nakročeno do amerického Haas F1 Team. Dokonce se dohady rozšiřují tak daleko, že by měl Grosjean v roce 2017 usilovat o závodní sedačku po Kimi Räikkönenovi u Ferrari. Tím pádem se otevírá prostor u Lotusu/Renaultu, ovšem s ohledem na patriotismus se dá očekávat, že přednost budou mít jednoznačně piloti s původem v zemi galského kohouta.

Zdá se, že jednoznačnou volbou by mohl být Jean-Eric Vergne, pilot, jenž začal svou kariéru u Toro Rosso jako třetí pilot (2011) a poté zde absolvoval 58 Grand Prix v letech 2012-2014. Pětadvacetiletý rodák z Pontoise je rovněž favoritem Alaina Prosta, který by měl mít ve staronovém týmu roli nevýkonného ředitele. Vergne však už má podepsanou smlouvu ve Formuli E na sezónu 2015/2016 v týmu DS Virgin Racing po boku britského pilota Sama Birda. 

Pokud by tedy angažmá Vergneho nevyšlo, je v záloze Esteban Ocon. Devatenáctiletý Francouz se španělskými kořeny závodí v týmu ART Grand Prix v sérii GP3 a už se také v Abú Dhabí v loňském roce posadil právě do kokpitu Lotusu, testoval rovněž vůz Force India v Barceloně. Otázkou také je, zda nebude na překážku jeho výška, protože 186 cm může působit v dnešní době u současných konstrukcí jisté potíže. A ještě se sluší poznamenat, že Ocon podepsal letos v květnu smlouvu s Mercedesem na závody DTM.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.