Na třetí sezónu v barvách týmu, který ještě nese název Lotus, ale nejspíš v příštím roce bude Renaultem, se chystá Pastor Maldonado. To, co se jevilo jako málo pravděpodobné, je skutečností, peníze třicetiletého Venezuelana jsou pro tým potřebné.
Už v sobotu bylo vidět jak Maldonada a šéfa Lotusu Gerarda Lopeze v důvěrném rozhovoru. O den později bylo oficiálně prohlášeno, že Maldonado bude nadále působit v týmu, jehož osud je stále ještě definitivně nedořešen. Má se ale za to, že ponese název Renault. Setrváním Maldonada u současného Lotusu je také definitivně vyřešeno dilema Sergia Péreze, jehož jméno figurovalo jako alternativa, pokud by Pastor od Lotusu odešel. Mexičan tak bude nadále hájit barvy týmu Force India.
Gerard Lopez Maldonada hodnotí jako pilota příštích sezón: "Je pro budoucnost Lotusu přínosem. Všichni v Enstone mohou potvrdit, že Pastor je osobností, která nám umožňuje dobře pracovat. Víme, co dokáže na trati. Prodloužení smlouvy ukazuje, že v něj věříme. Doufáme, že v blízké budoucnosti oznámíme další dobré zprávy."
Lopez tím myslí definitivní potvrzení spojení Lotusu a Renaultu. Francouzská automobilka již minulý týden podepsala předběžnou dohodu, nyní jsou už objasněny poslední závazky a jde jen o finální podpis. Podle dohody však bude trvat ještě další měsíc a půl, než bude celá záležitost oficiálně prezentována s ohledem na složitý správní aparát velkých firem. Nemálo věcí ještě není dořešených - například kdo bude druhým pilotem a šéfem týmu.
Důležité peníze od PDVSAVůz také musí být přestavěn na zabudování agregátu Renault V6, část nákladů a současně výdaje na umoření dluhů Lotusu vynaloží francouzská automobilka, ale neméně důležité budou peníze od Maldonadova osobního sponzora - to je také důvod, proč byla smlouva s třicetiletým Venezuelanem podepsána. Do týmové pokladny totiž přiteče ze strany ropné společnosti kolem 50 milionů dolarů.
"Veškeré spekulace končí, s potěšením mohu oznámit, že zůstávám v Ensonte. Cítím už se jako součást rodiny a rád bych navázal na práci odvedenou v tomto roce, abych v sezóně 2016 dosáhl lepších výsledků," těší se na třetí rok v jednom týmu Maldonado.
Na koho se usměje štěstí?Jestliže ještě před několika týdny se jako jistý pilot uváděl Grosjean, teď už vrabci na střeše paddocku cvrklikají, že Francouz má nakročeno do amerického Haas F1 Team. Dokonce se dohady rozšiřují tak daleko, že by měl Grosjean v roce 2017 usilovat o závodní sedačku po Kimi Räikkönenovi u Ferrari. Tím pádem se otevírá prostor u Lotusu/Renaultu, ovšem s ohledem na patriotismus se dá očekávat, že přednost budou mít jednoznačně piloti s původem v zemi galského kohouta.
Zdá se, že jednoznačnou volbou by mohl být Jean-Eric Vergne, pilot, jenž začal svou kariéru u Toro Rosso jako třetí pilot (2011) a poté zde absolvoval 58 Grand Prix v letech 2012-2014. Pětadvacetiletý rodák z Pontoise je rovněž favoritem Alaina Prosta, který by měl mít ve staronovém týmu roli nevýkonného ředitele. Vergne však už má podepsanou smlouvu ve Formuli E na sezónu 2015/2016 v týmu DS Virgin Racing po boku britského pilota Sama Birda.
Pokud by tedy angažmá Vergneho nevyšlo, je v záloze Esteban Ocon. Devatenáctiletý Francouz se španělskými kořeny závodí v týmu ART Grand Prix v sérii GP3 a už se také v Abú Dhabí v loňském roce posadil právě do kokpitu Lotusu, testoval rovněž vůz Force India v Barceloně. Otázkou také je, zda nebude na překážku jeho výška, protože 186 cm může působit v dnešní době u současných konstrukcí jisté potíže. A ještě se sluší poznamenat, že Ocon podepsal letos v květnu smlouvu s Mercedesem na závody DTM.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.