Na třetí sezónu v barvách týmu, který ještě nese název Lotus, ale nejspíš v příštím roce bude Renaultem, se chystá Pastor Maldonado. To, co se jevilo jako málo pravděpodobné, je skutečností, peníze třicetiletého Venezuelana jsou pro tým potřebné.
Už v sobotu bylo vidět jak Maldonada a šéfa Lotusu Gerarda Lopeze v důvěrném rozhovoru. O den později bylo oficiálně prohlášeno, že Maldonado bude nadále působit v týmu, jehož osud je stále ještě definitivně nedořešen. Má se ale za to, že ponese název Renault. Setrváním Maldonada u současného Lotusu je také definitivně vyřešeno dilema Sergia Péreze, jehož jméno figurovalo jako alternativa, pokud by Pastor od Lotusu odešel. Mexičan tak bude nadále hájit barvy týmu Force India.
Gerard Lopez Maldonada hodnotí jako pilota příštích sezón: "Je pro budoucnost Lotusu přínosem. Všichni v Enstone mohou potvrdit, že Pastor je osobností, která nám umožňuje dobře pracovat. Víme, co dokáže na trati. Prodloužení smlouvy ukazuje, že v něj věříme. Doufáme, že v blízké budoucnosti oznámíme další dobré zprávy."
Lopez tím myslí definitivní potvrzení spojení Lotusu a Renaultu. Francouzská automobilka již minulý týden podepsala předběžnou dohodu, nyní jsou už objasněny poslední závazky a jde jen o finální podpis. Podle dohody však bude trvat ještě další měsíc a půl, než bude celá záležitost oficiálně prezentována s ohledem na složitý správní aparát velkých firem. Nemálo věcí ještě není dořešených - například kdo bude druhým pilotem a šéfem týmu.
Důležité peníze od PDVSAVůz také musí být přestavěn na zabudování agregátu Renault V6, část nákladů a současně výdaje na umoření dluhů Lotusu vynaloží francouzská automobilka, ale neméně důležité budou peníze od Maldonadova osobního sponzora - to je také důvod, proč byla smlouva s třicetiletým Venezuelanem podepsána. Do týmové pokladny totiž přiteče ze strany ropné společnosti kolem 50 milionů dolarů.
"Veškeré spekulace končí, s potěšením mohu oznámit, že zůstávám v Ensonte. Cítím už se jako součást rodiny a rád bych navázal na práci odvedenou v tomto roce, abych v sezóně 2016 dosáhl lepších výsledků," těší se na třetí rok v jednom týmu Maldonado.
Na koho se usměje štěstí?Jestliže ještě před několika týdny se jako jistý pilot uváděl Grosjean, teď už vrabci na střeše paddocku cvrklikají, že Francouz má nakročeno do amerického Haas F1 Team. Dokonce se dohady rozšiřují tak daleko, že by měl Grosjean v roce 2017 usilovat o závodní sedačku po Kimi Räikkönenovi u Ferrari. Tím pádem se otevírá prostor u Lotusu/Renaultu, ovšem s ohledem na patriotismus se dá očekávat, že přednost budou mít jednoznačně piloti s původem v zemi galského kohouta.
Zdá se, že jednoznačnou volbou by mohl být Jean-Eric Vergne, pilot, jenž začal svou kariéru u Toro Rosso jako třetí pilot (2011) a poté zde absolvoval 58 Grand Prix v letech 2012-2014. Pětadvacetiletý rodák z Pontoise je rovněž favoritem Alaina Prosta, který by měl mít ve staronovém týmu roli nevýkonného ředitele. Vergne však už má podepsanou smlouvu ve Formuli E na sezónu 2015/2016 v týmu DS Virgin Racing po boku britského pilota Sama Birda.
Pokud by tedy angažmá Vergneho nevyšlo, je v záloze Esteban Ocon. Devatenáctiletý Francouz se španělskými kořeny závodí v týmu ART Grand Prix v sérii GP3 a už se také v Abú Dhabí v loňském roce posadil právě do kokpitu Lotusu, testoval rovněž vůz Force India v Barceloně. Otázkou také je, zda nebude na překážku jeho výška, protože 186 cm může působit v dnešní době u současných konstrukcí jisté potíže. A ještě se sluší poznamenat, že Ocon podepsal letos v květnu smlouvu s Mercedesem na závody DTM.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.