Jak naznačují zprávy z oblasti F1, počet těch, kteří by se nebránili uzavřeným kokpitům u monopostů formule 1 stále narůstá. Další skupina by byla ochotna toto řešení přijmout, ale až po vyřešení některých důležitých okolností.
Jedním z takových opatrnějších zastánců je Rob Smedley (Williams), který by myšlenku baldachýnu nad hlavou pilota přijal, ale nejdřív by se musela odstranit všechna negativa, které toto řešení skýtá.
"Nesmíme zapomenout, že jedním z hlavních důvodů, proč toto řešení chceme přijmout, je bezpečnost pilota. A aby byl tento aspekt dodržen, musí být jedinec v jakékoli situaci uzavřený kokpit schopen opustit. To bude pro jeho tvůrce pravděpodobně nejdůležitějším úkolem," předpokládá Smedley.
"Vytvořit uzavřený kokpit není z technického hlediska až tak velký problém. Především musí mít pilot pocit, že má možnost se kdykoli z kokpitu dostat, a to i v případě, že se monopost převrátí. Musí mít jistotu, že existuje mechanismus, který mu umožní se dostat ven.
To platí i pro případ, že se do prostoru pilota potřebuje dostat lékařský tým, zvláště když jde doslova o setiny vteřin. Proto bude záležet na technicích a konstruktérch, jak tyto otázky zvládnou - bude třeba využít inovativního a nekonvenčního přístupu, abychom se nezastavili uprostřed cesty," domnívá se Smedley.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.