Jak naznačují zprávy z oblasti F1, počet těch, kteří by se nebránili uzavřeným kokpitům u monopostů formule 1 stále narůstá. Další skupina by byla ochotna toto řešení přijmout, ale až po vyřešení některých důležitých okolností.
Jedním z takových opatrnějších zastánců je Rob Smedley (Williams), který by myšlenku baldachýnu nad hlavou pilota přijal, ale nejdřív by se musela odstranit všechna negativa, které toto řešení skýtá.
"Nesmíme zapomenout, že jedním z hlavních důvodů, proč toto řešení chceme přijmout, je bezpečnost pilota. A aby byl tento aspekt dodržen, musí být jedinec v jakékoli situaci uzavřený kokpit schopen opustit. To bude pro jeho tvůrce pravděpodobně nejdůležitějším úkolem," předpokládá Smedley.
"Vytvořit uzavřený kokpit není z technického hlediska až tak velký problém. Především musí mít pilot pocit, že má možnost se kdykoli z kokpitu dostat, a to i v případě, že se monopost převrátí. Musí mít jistotu, že existuje mechanismus, který mu umožní se dostat ven.
To platí i pro případ, že se do prostoru pilota potřebuje dostat lékařský tým, zvláště když jde doslova o setiny vteřin. Proto bude záležet na technicích a konstruktérch, jak tyto otázky zvládnou - bude třeba využít inovativního a nekonvenčního přístupu, abychom se nezastavili uprostřed cesty," domnívá se Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.