Bernie Ecclestone označil Istanbul Park jako nejlepší trať na světě. Měla být nositelem nové tradice na tureckém území, přitahovat fanoušky F1 a zviditelnit tureckou metropoli na mezinárodní scéně. Tyto naděje se však nenaplnily.
Trať postavená nákladem 290 milionů $ měla kapacitu 155 000 diváků a není divu, že pod návrhem je podepsán dvorní tvůrce okruhů F1 Hermann Tilke. Poprvé se tu jel závod F1 v roce 2005 a jeho vítězem se stal Kimi Räikkönen. Nejraději ho určitě měl Felipe Massa, který tu vyhrál hned ve třech po sobě jdoucích ročnících (2006-2008). Došlo tu také ke známému bratrovražednému incidentu mezi piloty Red Bullu (2010), který byl po několik následujících týdnu hojně rozebírán na všech možných úrovních.
Trať situovaná ve čtvrti Kurtköy v asijské části města se však v kalendáři F1 udržela pouhých sedm let. Příčinou byla malá návštěvnost a situaci nezachránila ani snaha pořádat tu závody MotoGP, DTM a WEC. Od roku 2012 byl okruh de facto mimo provoz.
Podle zpráv deníku Sözcü byl areál závodního okruhu pronajat na 10 let společnosti InterCity, která na něm plánovala obří autobazar, nesoucí název Istanbul Park Auto Market (IPOP). Termín otevření byl stanoven na 9. září, centrální prodejní plocha měla nabídnout kapacitu pro 3100 ojetých automobilů. Marketingový ředitel Cevat Kabatas deklaroval i on-line obchod, podle jeho vyjádření nemělo jít pouze o autobazar v ryzí podobě, ale areál měl disponovat i autoservisem, myčkou a prodejnou příslušentví. Aby přilákal další zákazníky, Kabatas chystal bezplatnou kyvadlovou dopravu z letiště Sabiha Gökçen a sliboval služby notářské, bankovní, pojišťovnické, a třeba i čistírnu oděvů.
Situace však nabrala poněkud jiný směr. Navzdory zaručeným zprávám oznámil Vural Ak, šéf společnosti InterCity (ročně prodává na 25 000 ojetých vozů s obratem kolem 1 miliardy dolarů), že dráha nepřišla o licenci FIA a mohla by tak být v budoucnu opět zařazena do seriálu Grand Prix F1. Podle státní zpravodajské agentury Anadolu odcestoval pan Ak do Londýna, aby tuto záležitost probral se samotným bossem F1 Bernie Ecclestonem.
"Pořádání závodu by musela schválit turecká vláda, protože jde o mezinárodní podnik. Proto padne rozhodnutí nejspíš až po 1. listopadu, kdy proběhnou volby. V případě vládní podpory se může Turecko ucházet o konání Grand Prix už v roce 2016. Dá se říci, že už potřebujeme jenom podpis strvzující naše zařazení do kalendáře F1," hýří optimismem Vuran Ak.
Jeho naděje ale krotí odborníci, kteří poukazují na už tak přeplněnou termínovou listinu, která čítá 21 závodů. Zařadit do ní další závod je prakticky nemyslitelné, protože už teď se řeší závažné otázky, jak se s takovým množstvím podniků vyrovnat. Dokonce se objevily spekulace, že by se sezóna F1 protáhla až do prosince, ale toto řešení se nelíbí ani samotnému Ecclestoneovi.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.