Bernie Ecclestone označil Istanbul Park jako nejlepší trať na světě. Měla být nositelem nové tradice na tureckém území, přitahovat fanoušky F1 a zviditelnit tureckou metropoli na mezinárodní scéně. Tyto naděje se však nenaplnily.
Trať postavená nákladem 290 milionů $ měla kapacitu 155 000 diváků a není divu, že pod návrhem je podepsán dvorní tvůrce okruhů F1 Hermann Tilke. Poprvé se tu jel závod F1 v roce 2005 a jeho vítězem se stal Kimi Räikkönen. Nejraději ho určitě měl Felipe Massa, který tu vyhrál hned ve třech po sobě jdoucích ročnících (2006-2008). Došlo tu také ke známému bratrovražednému incidentu mezi piloty Red Bullu (2010), který byl po několik následujících týdnu hojně rozebírán na všech možných úrovních.
Trať situovaná ve čtvrti Kurtköy v asijské části města se však v kalendáři F1 udržela pouhých sedm let. Příčinou byla malá návštěvnost a situaci nezachránila ani snaha pořádat tu závody MotoGP, DTM a WEC. Od roku 2012 byl okruh de facto mimo provoz.
Podle zpráv deníku Sözcü byl areál závodního okruhu pronajat na 10 let společnosti InterCity, která na něm plánovala obří autobazar, nesoucí název Istanbul Park Auto Market (IPOP). Termín otevření byl stanoven na 9. září, centrální prodejní plocha měla nabídnout kapacitu pro 3100 ojetých automobilů. Marketingový ředitel Cevat Kabatas deklaroval i on-line obchod, podle jeho vyjádření nemělo jít pouze o autobazar v ryzí podobě, ale areál měl disponovat i autoservisem, myčkou a prodejnou příslušentví. Aby přilákal další zákazníky, Kabatas chystal bezplatnou kyvadlovou dopravu z letiště Sabiha Gökçen a sliboval služby notářské, bankovní, pojišťovnické, a třeba i čistírnu oděvů.
Situace však nabrala poněkud jiný směr. Navzdory zaručeným zprávám oznámil Vural Ak, šéf společnosti InterCity (ročně prodává na 25 000 ojetých vozů s obratem kolem 1 miliardy dolarů), že dráha nepřišla o licenci FIA a mohla by tak být v budoucnu opět zařazena do seriálu Grand Prix F1. Podle státní zpravodajské agentury Anadolu odcestoval pan Ak do Londýna, aby tuto záležitost probral se samotným bossem F1 Bernie Ecclestonem.
"Pořádání závodu by musela schválit turecká vláda, protože jde o mezinárodní podnik. Proto padne rozhodnutí nejspíš až po 1. listopadu, kdy proběhnou volby. V případě vládní podpory se může Turecko ucházet o konání Grand Prix už v roce 2016. Dá se říci, že už potřebujeme jenom podpis strvzující naše zařazení do kalendáře F1," hýří optimismem Vuran Ak.
Jeho naděje ale krotí odborníci, kteří poukazují na už tak přeplněnou termínovou listinu, která čítá 21 závodů. Zařadit do ní další závod je prakticky nemyslitelné, protože už teď se řeší závažné otázky, jak se s takovým množstvím podniků vyrovnat. Dokonce se objevily spekulace, že by se sezóna F1 protáhla až do prosince, ale toto řešení se nelíbí ani samotnému Ecclestoneovi.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.