Jsou zprávy, které působí jako exploze v muničním skladu, nikdo je nečeká a hovoří se o nich jako o blesku z čistého nebe. Oznámení, které jen pár desítek minut po Bottasovi učinil Sergio Pérez ovšem takového charakteru rozhodně není.
Když oznámila stáj Force India začátkem tohoto týdne podpis kontraktu s Nico Hülkenbergem na další dvě sezóny, jeho nynější týmový kolega Sergio Pérez přijat rozhodnutí s nadšením: "Pro tým je to skvělá zpráva. Nico je vynikající pilot a já doufám, že brzy budu moci sdělit to samé. Společně s mojí skupinou sponzorů se budeme snažit, aby bylo vše jasné, nacházíme se v bodě, kdy by k oznámení o nové smlouvě mělo dojít velmi brzy, předpokládám, že před dalším závodem."
Na otázku, zda Pérez uvažoval o změně týmu nebo si hledal jiné angažmá Mexičan striktně reagoval: "Ne. Mám smlouvu tady a mojí prioritou je také v tomto týmu zůstat."
Sergio Pérez přišel do Force India v roce 2014 od McLarenu, kde se mu nepodařilo naplnit očekávání a navázat na výsledky, které rok předtím dosahoval u Sauberu (tři pódiová umístění). "O některých věcech se ještě dohadujeme, ale spíš to jsou detaily. Podle mého názoru je tým na vzestupu a budu opravdu šťastný, že tady zůstanu." Dá se předpokládat, že k definitivnímu stvrzení kontraktu dojde ještě před závodem v Singapuru.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.