O vzájemných vztazích Marka Webbera a Sebastiana Vettela by se s úspěchem dala napsat slušná publikace. Ještě máme v dobré paměti, co se dělo v dobách jejich společného působení v týmu Red Bull.
Australan, který v F1 absolvoval 215 závodů, z toho devět vítězných, se pro někoho možná překvapivě postavil za Vettela, s nímž si někdy nebyl schopen ani pohlédnout do očí. Tentokrát však jeho ostrou kritiku italského výrobce pneumatik podpořil: "Vettel je stoprocentně v právu!"
"Takový defekt pneumatiky se nesmí přihodit, i když na ní jedete příliš dlouho," svěřil Australan své názory magazínu Auto Motor und Sport. "Opotřebení by vás mělo zpomalit, ale pilot by si měl být jist, že pneumatika vydrží pohromadě."
Devětatřicetiletý pilot Porsche ve vytrvalostních závodech se domnívá, že zásadní roli by měla hrát i FIA. "Bezpečnost v F1 je pro FIA prvořadou věcí - provádějí se testy rychlého opuštění kokpitu, HANS system, bariérové testy. Takže nelze přivírat oči nad něčím tak základním, jako jsou pneumatiky."
Bývalý pilot Minardi, Jaguaru, Williamsu a Red Bullu rovněž důrazně odmítl argument Pirelli, že strategie jedné zastávky v podání Ferrari byla riskantní. "Představte si, že by Seb těch zbývajících zhruba třináct kilometrů zvládl a dojel na třetím místě. To by se pak Pirelli chlubilo »Podívejte, jak skvělé naše pneumatiky jsou«. Pokud existoval pro středně tvrdou směs limit 40 kol, nemůže dojít k defektu po 28 kolech. Jak chtějí vysvětlit rozdíl 12 kol?" ptá se Webber.
Podle švýcarského deníku Blick hodlá Pirelli konzultovat situaci nejen s Ferrari, odkud se vznesla největší kritika, ale ještě než začne závodní víkend v Itálii, plánuje schůzku se všemi týmovými šéfy.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.