Japonská automobilka vyzývá především fanoušky McLarenu, aby ještě byli trpěliví, než budou japonskou pohonnou jednotku zatracovat. Ta je všeobecně označována za viníka pádu ještě nedávno úspěšného týmu na předposlední místo v Poháru konstruktérů.
Před Grand Prix Belgie Honda předpokládala zlepšení spalovacího procesu inovovaného motoru, ale podle vedení firmy stojí za opětovným neúspěchem zvláštní povaha trati ve Spa. Okruh v ardenských horách prý není tím nejlepším srovnávacím měřítkem ohledně vývoje motoru. Bude to trvat ještě několik závodů, než se Honda dostane na úroveň ostatních dodavatelů motorů.
"Před letní pauzou jsme měli v plánu nějaké aktualizace. Bohužel ve Spa tyto změny dost dobře nefungovaly, je to velmi náročný okruh, také jsme ztratili nemálo času ve volných trénincích - po oba dny. Takže nejsme s to detailně potvrdit, že došlo ke zlepšení, potřebujeme víc času," vysvětluje situaci šéf Hondy Jasuhisa Araj.
Projekt není dostatečně zralýPřed sezónou McLaren tvrdil, že by v průběhu sezóny mohl vůz poháněný Hondou pozvolna atakovat stupně vítězů, ba dokonce zvítězit. Tyto prognózy tým zveřejňoval ještě v průběhu první poloviny, nyní už zdaleka tak optimistický není. Závodní ředitel Eric Boullier vyslovil názor, že automobilka měla s přípravami motoru začít mnohem dříve.
"Jsme šťastní, že máme Hondu jako partnera a věřím, že Honda je spokojená s námi. Ale projekt v době, kdy se objevil na závodní trati, nebyl ještě dostatečně vyzrálý a nesplnil to, co jsme očekávali," připouští Boullier.
Fernando Alonso prožívá skutečně krušný rok. Opustil Ferrari kvůli mizivé šanci se stát opět mistrem světa - a u McLarenu s bídou bojuje o bodovaná umístění. Ale stále hýčká naději, že bude jednou zpět na absolutní špici. "Existují zřejmé potíže, kterými nyní s týmem procházím, musíme je překonat. Ale je tu zřejmý pokrok ve všech oblastech, v tomto směru jsem spokojen, jde jen o to v něm co nejrychleji pokračovat. Výchozí bod nebyl příliš dobrý a chyběly zkušenosti, ale lepšíme se.
Bohužel Spa a Monza pro nás nejsou přízivým prostředím, kde bychom náš posun vpřed mohli demonstrovat. Proto věříme, že v Singapuru se představíme obdobně jako v Maďarsku, kde jsme se pohybovali ve všech fázích víceméně v první desítce. Jsem přesvědčen, že právě v tomto a dalších závodech, ale možná až příští rok, budou naše výsledky vypadat docela jinak," slibuje Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.