Japonská automobilka vyzývá především fanoušky McLarenu, aby ještě byli trpěliví, než budou japonskou pohonnou jednotku zatracovat. Ta je všeobecně označována za viníka pádu ještě nedávno úspěšného týmu na předposlední místo v Poháru konstruktérů.
Před Grand Prix Belgie Honda předpokládala zlepšení spalovacího procesu inovovaného motoru, ale podle vedení firmy stojí za opětovným neúspěchem zvláštní povaha trati ve Spa. Okruh v ardenských horách prý není tím nejlepším srovnávacím měřítkem ohledně vývoje motoru. Bude to trvat ještě několik závodů, než se Honda dostane na úroveň ostatních dodavatelů motorů.
"Před letní pauzou jsme měli v plánu nějaké aktualizace. Bohužel ve Spa tyto změny dost dobře nefungovaly, je to velmi náročný okruh, také jsme ztratili nemálo času ve volných trénincích - po oba dny. Takže nejsme s to detailně potvrdit, že došlo ke zlepšení, potřebujeme víc času," vysvětluje situaci šéf Hondy Jasuhisa Araj.
Projekt není dostatečně zralýPřed sezónou McLaren tvrdil, že by v průběhu sezóny mohl vůz poháněný Hondou pozvolna atakovat stupně vítězů, ba dokonce zvítězit. Tyto prognózy tým zveřejňoval ještě v průběhu první poloviny, nyní už zdaleka tak optimistický není. Závodní ředitel Eric Boullier vyslovil názor, že automobilka měla s přípravami motoru začít mnohem dříve.
"Jsme šťastní, že máme Hondu jako partnera a věřím, že Honda je spokojená s námi. Ale projekt v době, kdy se objevil na závodní trati, nebyl ještě dostatečně vyzrálý a nesplnil to, co jsme očekávali," připouští Boullier.
Fernando Alonso prožívá skutečně krušný rok. Opustil Ferrari kvůli mizivé šanci se stát opět mistrem světa - a u McLarenu s bídou bojuje o bodovaná umístění. Ale stále hýčká naději, že bude jednou zpět na absolutní špici. "Existují zřejmé potíže, kterými nyní s týmem procházím, musíme je překonat. Ale je tu zřejmý pokrok ve všech oblastech, v tomto směru jsem spokojen, jde jen o to v něm co nejrychleji pokračovat. Výchozí bod nebyl příliš dobrý a chyběly zkušenosti, ale lepšíme se.
Bohužel Spa a Monza pro nás nejsou přízivým prostředím, kde bychom náš posun vpřed mohli demonstrovat. Proto věříme, že v Singapuru se představíme obdobně jako v Maďarsku, kde jsme se pohybovali ve všech fázích víceméně v první desítce. Jsem přesvědčen, že právě v tomto a dalších závodech, ale možná až příští rok, budou naše výsledky vypadat docela jinak," slibuje Alonso.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.