Japonská automobilka vyzývá především fanoušky McLarenu, aby ještě byli trpěliví, než budou japonskou pohonnou jednotku zatracovat. Ta je všeobecně označována za viníka pádu ještě nedávno úspěšného týmu na předposlední místo v Poháru konstruktérů.
Před Grand Prix Belgie Honda předpokládala zlepšení spalovacího procesu inovovaného motoru, ale podle vedení firmy stojí za opětovným neúspěchem zvláštní povaha trati ve Spa. Okruh v ardenských horách prý není tím nejlepším srovnávacím měřítkem ohledně vývoje motoru. Bude to trvat ještě několik závodů, než se Honda dostane na úroveň ostatních dodavatelů motorů.
"Před letní pauzou jsme měli v plánu nějaké aktualizace. Bohužel ve Spa tyto změny dost dobře nefungovaly, je to velmi náročný okruh, také jsme ztratili nemálo času ve volných trénincích - po oba dny. Takže nejsme s to detailně potvrdit, že došlo ke zlepšení, potřebujeme víc času," vysvětluje situaci šéf Hondy Jasuhisa Araj.
Projekt není dostatečně zralýPřed sezónou McLaren tvrdil, že by v průběhu sezóny mohl vůz poháněný Hondou pozvolna atakovat stupně vítězů, ba dokonce zvítězit. Tyto prognózy tým zveřejňoval ještě v průběhu první poloviny, nyní už zdaleka tak optimistický není. Závodní ředitel Eric Boullier vyslovil názor, že automobilka měla s přípravami motoru začít mnohem dříve.
"Jsme šťastní, že máme Hondu jako partnera a věřím, že Honda je spokojená s námi. Ale projekt v době, kdy se objevil na závodní trati, nebyl ještě dostatečně vyzrálý a nesplnil to, co jsme očekávali," připouští Boullier.
Fernando Alonso prožívá skutečně krušný rok. Opustil Ferrari kvůli mizivé šanci se stát opět mistrem světa - a u McLarenu s bídou bojuje o bodovaná umístění. Ale stále hýčká naději, že bude jednou zpět na absolutní špici. "Existují zřejmé potíže, kterými nyní s týmem procházím, musíme je překonat. Ale je tu zřejmý pokrok ve všech oblastech, v tomto směru jsem spokojen, jde jen o to v něm co nejrychleji pokračovat. Výchozí bod nebyl příliš dobrý a chyběly zkušenosti, ale lepšíme se.
Bohužel Spa a Monza pro nás nejsou přízivým prostředím, kde bychom náš posun vpřed mohli demonstrovat. Proto věříme, že v Singapuru se představíme obdobně jako v Maďarsku, kde jsme se pohybovali ve všech fázích víceméně v první desítce. Jsem přesvědčen, že právě v tomto a dalších závodech, ale možná až příští rok, budou naše výsledky vypadat docela jinak," slibuje Alonso.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.