Proč Danica nechtěla k Haasu a jaké šance má expilot Manoru

Chilton si ohledně angažmá u Haasu příliš nevěří
Chilton si ohledně angažmá u Haasu příliš nevěří, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 27. srpna 2015 13:53
Sdílej:

Lidé odcházejí a přicházejí, tak by se dala nazvat situace v týmu Haas. I když to není přesné, zatím jde jen o potenciální adepty na dva kokpity amerického týmu, který do F1 vstoupí v příští sezóně.

Před týdnem jsme informovali, že Danica Patrick odmítla nabídku týmu Haas a vzdala se tak možnosti startovat v F1. Třiatřicetiletá rodačka z Beloitu (stát Wisconsin) nyní sdělila stanici CNN jako krajně nepravděpodobné, že by vůbec někdy ještě zvažovala svou účast v F1. 

"Jsem přeci jenom příliš stará na to, abych pořád a opakovaně měnila své návyky a angažmá. Skutečně nechci dělat něco jiného, než co dělám nyní. V seriálu NASCAR mám přátele a rodinu - nemyslím, že bych v F1 tohle našla. Žila jsem několik let v Anglii a myslela si, že F1 je tím, čeho chci dosáhnout, ale upřímně říkám, že po návratu do USA jsem pochopila, že to je místo, kde chci žít. Nikdy nelze říci nikdy, ale teď jsem šťastná tam, kde jsem," vyjádřila své pocity Danica.

V Haasově hledáčku postoupil do střediska zájmu čtyřiadvacetiletý Brit Max Chilton. Má za sebou dvě sezóny v F1, kde sice pravidelně dojížděl (poprvé odstoupil až ve 26. závodě své kariéry v F1), ale nejlepšího umístění dosáhl v Grand Prix Číny v loňském roce - dojel tam třináctý. Pro rok 2015 nesehnal v F1 angažmá, působí v šampionátu Indy Lights, kde startuje v týmu Carlin po boku Nelsona Piqueta jr. - jde o doprovodnou sérii závodů IndyCars.

Chilton uvádí, že jeho plánem byl návrat do týmu Manor v příštím roce, ale pak absolvoval "několik rozhovorů" se zástupci týmu Haas. "Mám dojem, že Haas mluvil o deseti adeptech, takže jsem určitě byl jedním z nich. Za šanci bych byl vděčný, ale mám dojem, že místo získá jeden z Ferrariho testovacích pilotů, protože Haas je s italskou stájí úzce propojen. A pak jsem také slyšel, že chtějí někoho zkušeného," komentuje situaci Chilton. 

"Rád bych si o sobě myslel, že zkušenosti mám, ale pokud chtějí opravdu někoho, kdo už ve formuli 1 něco prožil a dosáhl výsledků, pak z těch, kteří by mohli připadat v úvahu, je jasným favoritem Nico Hülkenberg. Nevím přesně, jak to je s Buttonem, ale další ostřílené piloty, kteří by byli k dispozici, už nevidím," vypočítává Chilton.

V poslední době se také často hovoří o Jean-Ericu Vergnem, jehož eminentním zájmem je návrat do F1. Francouz kolem sebe zatím rozptyluje mlhu a časopisu Auto Hebdo pouze naznačil možnonsti: "Ohledně F1 mám v ruce nějaké nabídky, a to nejen od Haase. Uvidíme, co přinesou další měsíce."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.