Když se objevila v dubnu zpráva, že se chystá epický velkofilm o ikoně motoristického sportu Enzo Ferrarim, snad jen zasvěcení tušili, že se i v této oblasti může strhnout konkurenční boj. Nyní tu máme další zprávu, že Ferrariho osudy zamíří opět na filmové plátno.
Robert de Niro, který má být hlavní hvězdou životopisného filmu připravovaného v Itálii, sdělil před čtyřmi měsíci deníku Il Messaggero, že natáčení bere jako nesmírnou poctu. "Bude mi ctí a radostí vyprávět příběh mimořádného muže, který má na svědomí revoluci v automobilovém světě." Film by měl být uveden do kin v příštím roce.
Producentem je bývalý fotograf a majitel Triwold Cinema Gianni Bozzacchi, který spojil své síly de Nirovým koncernem Tribeca Enterprises. Na post režiséra byl osloven další herecký veterán Clint Eastwood. Už v roce 1993 se hovořilo o podobném projektu s rozpočtem ve výši 65 milionů dolarů pod taktovkou Michaela Manna, ale projekt se nepodařilo realizovat.
A právě tady přichází ono velké překvapení: Michael Mann se k nenaplněné myšlence vrací a ohlásil svůj pokus natočit Ferrariho životní příběh. Jeho favoritem je Christian Bale, známý především z Nolanovy trilogie o legendárním Batmanovi, ale také z vynikajících snímků Dokonalý trik či Veřejní nepřátelé. Právě na posledně jmenovaném filmu spolupracoval Bale s Mannem. Na rozdíl od prvního provedení má Mann začít natáčet až v létě roku 2016
Podkladem pro Mannův film je kniha Brocka Yatese nazvaná Enzo Ferrari: The Man, The Cars, The Races, The Machines, která vyšla v roce 1991. O jejím filmovém ztvárnění uvažovali kdysi režisér Sydney Pollack a herec Al Pacino, kteří se mimochodem sešli v roce 1976 při práci na adaptaci Remarqueova románu Nebe nezná vyvolených. Také on okrajově pojednával o formuli 1, nesl jméno Bobby Deerfield a hlavního hrdinu v něm zaskakoval krátce nato tragicky zesnulý Carlos Pace.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.