Když se objevila v dubnu zpráva, že se chystá epický velkofilm o ikoně motoristického sportu Enzo Ferrarim, snad jen zasvěcení tušili, že se i v této oblasti může strhnout konkurenční boj. Nyní tu máme další zprávu, že Ferrariho osudy zamíří opět na filmové plátno.
Robert de Niro, který má být hlavní hvězdou životopisného filmu připravovaného v Itálii, sdělil před čtyřmi měsíci deníku Il Messaggero, že natáčení bere jako nesmírnou poctu. "Bude mi ctí a radostí vyprávět příběh mimořádného muže, který má na svědomí revoluci v automobilovém světě." Film by měl být uveden do kin v příštím roce.
Producentem je bývalý fotograf a majitel Triwold Cinema Gianni Bozzacchi, který spojil své síly de Nirovým koncernem Tribeca Enterprises. Na post režiséra byl osloven další herecký veterán Clint Eastwood. Už v roce 1993 se hovořilo o podobném projektu s rozpočtem ve výši 65 milionů dolarů pod taktovkou Michaela Manna, ale projekt se nepodařilo realizovat.
A právě tady přichází ono velké překvapení: Michael Mann se k nenaplněné myšlence vrací a ohlásil svůj pokus natočit Ferrariho životní příběh. Jeho favoritem je Christian Bale, známý především z Nolanovy trilogie o legendárním Batmanovi, ale také z vynikajících snímků Dokonalý trik či Veřejní nepřátelé. Právě na posledně jmenovaném filmu spolupracoval Bale s Mannem. Na rozdíl od prvního provedení má Mann začít natáčet až v létě roku 2016
Podkladem pro Mannův film je kniha Brocka Yatese nazvaná Enzo Ferrari: The Man, The Cars, The Races, The Machines, která vyšla v roce 1991. O jejím filmovém ztvárnění uvažovali kdysi režisér Sydney Pollack a herec Al Pacino, kteří se mimochodem sešli v roce 1976 při práci na adaptaci Remarqueova románu Nebe nezná vyvolených. Také on okrajově pojednával o formuli 1, nesl jméno Bobby Deerfield a hlavního hrdinu v něm zaskakoval krátce nato tragicky zesnulý Carlos Pace.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.