Když se objevila v dubnu zpráva, že se chystá epický velkofilm o ikoně motoristického sportu Enzo Ferrarim, snad jen zasvěcení tušili, že se i v této oblasti může strhnout konkurenční boj. Nyní tu máme další zprávu, že Ferrariho osudy zamíří opět na filmové plátno.
Robert de Niro, který má být hlavní hvězdou životopisného filmu připravovaného v Itálii, sdělil před čtyřmi měsíci deníku Il Messaggero, že natáčení bere jako nesmírnou poctu. "Bude mi ctí a radostí vyprávět příběh mimořádného muže, který má na svědomí revoluci v automobilovém světě." Film by měl být uveden do kin v příštím roce.
Producentem je bývalý fotograf a majitel Triwold Cinema Gianni Bozzacchi, který spojil své síly de Nirovým koncernem Tribeca Enterprises. Na post režiséra byl osloven další herecký veterán Clint Eastwood. Už v roce 1993 se hovořilo o podobném projektu s rozpočtem ve výši 65 milionů dolarů pod taktovkou Michaela Manna, ale projekt se nepodařilo realizovat.
A právě tady přichází ono velké překvapení: Michael Mann se k nenaplněné myšlence vrací a ohlásil svůj pokus natočit Ferrariho životní příběh. Jeho favoritem je Christian Bale, známý především z Nolanovy trilogie o legendárním Batmanovi, ale také z vynikajících snímků Dokonalý trik či Veřejní nepřátelé. Právě na posledně jmenovaném filmu spolupracoval Bale s Mannem. Na rozdíl od prvního provedení má Mann začít natáčet až v létě roku 2016
Podkladem pro Mannův film je kniha Brocka Yatese nazvaná Enzo Ferrari: The Man, The Cars, The Races, The Machines, která vyšla v roce 1991. O jejím filmovém ztvárnění uvažovali kdysi režisér Sydney Pollack a herec Al Pacino, kteří se mimochodem sešli v roce 1976 při práci na adaptaci Remarqueova románu Nebe nezná vyvolených. Také on okrajově pojednával o formuli 1, nesl jméno Bobby Deerfield a hlavního hrdinu v něm zaskakoval krátce nato tragicky zesnulý Carlos Pace.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.